Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflitser voor algemeen gebruik?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ringflitser voor algemeen gebruik?

Zoals in de titel is aangegeven had ik graag geweten of een ringflitser kan gebruikt worden voor bv. portretfotografie.
    Volgens een collega van mij leest hij op forums (dpreview meestal) dat dit meer en meer wordt toegepast. Minder schaduw, mooiere kleuren, ...

Iemand ervaring in dit?

Re: Ringflitser voor algemeen gebruik?

De ringflitser die voor portretfotografie gebruikt wordt, dat is een heel andere ringflitser dan die voor macrofoto's (die is veel groter).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Dit kan mits het een krachtige uitvoering betreft.
      Een macro ringflitser gaat niet werken voor portret.

Black B@ndit was me voor

Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Een beetje veel CSI gekeken ?
        Daar gebruiken ze ringflitsers te pas en te onpas, zelfs om gebouwen te fotograferen lol

Comment

Nee, geen CSI aanhanger meer een fan van "Rome" maar geen (D)SLR te zien in die reeks

Aan iedereen bedankt voor de reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Nee, geen CSI aanhanger meer een fan van "Rome" maar geen (D)SLR te zien in die reeks

Aan iedereen bedankt voor de reacties
            Lol

Comment

Ik heb een tijdje geleden een DVD over de Engelse fotograaf Parr gezien en die gebruikte een ringflits voor portretfotografie, nou ja portret mensen van dicht bij.....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Om 'n mooie ronde ring in de ogen te krijgen heb je al een ringflitser van 1 meter doorsnede nodig ongeveer. Een gewone ringflitser voor portretten geeft ook wel een mooie circel, maar deze gaat nooit groter zijn dan de pupil.

Een ringflitser geeft geen schaduw, dat kan je als voor - en als nadeel beschouwen. Ik vind schaduwloze foto's meetal minder mooi, maar dat is weer smaak. Het grootste nadeel aan een ringflitser vind ik het gewicht, sommige wegen wel wat, en dat hangt van vanvoor aan je lens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                  Om 'n mooie ronde ring in de ogen te krijgen heb je al een ringflitser van 1 meter doorsnede nodig ongeveer. Een gewone ringflitser voor portretten geeft ook wel een mooie circel, maar deze gaat nooit groter zijn dan de pupil.

Een ringflitser geeft geen schaduw, dat kan je als voor - en als nadeel beschouwen. Ik vind schaduwloze foto's meetal minder mooi, maar dat is weer smaak. Het grootste nadeel aan een ringflitser vind ik het gewicht, sommige wegen wel wat, en dat hangt van vanvoor aan je lens!
                  Al geprobeerd wat dichter te gaan staan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Al geprobeerd wat dichter te gaan staan?
                    ja, voor alles is er wel een oplossing maar dat is toch niet hetzelfde hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                      ja, voor alles is er wel een oplossing maar dat is toch niet hetzelfde hoor
                      Hoe bedoel je niet hetzelfde? Je moet toch sowieso dicht genoeg staan, als je een cirkeltje in de ogen wilt zien?
                      Als je met een flitser met een diameter van bvb 1m een cirkel in de ogen wilt, ben je toch ook alleen maar beperkt tot portretjes met zoom.
                      Toch zeker als je de foto's op webformaat bekijkt.

Comment

Kijk eens naar onderstaand topic

http://forum.belgiumdigital.com/show...ht=ringflitser

Vergeet vooral niet dat ringflitsers voor modelfotografie nogal lomp en zwaar zijn (er hangt ook nog een batterijvoeding aan)
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik gebruik deze ringflits voor modelfotografie.

Ook staat er bij showcase mensen een serie van mij en annemiek gemaakt met de ringflits, foto 2!
                          Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Hier heb ik de ringflits alleen gebruikt en niet in combinatie met anders studio-flitsers met daarop een softbox, wat ik veel vaker doe.
                          Het licht is vrij hard en direct, maar geeft ook veel diepte en 3d werking aan een foto als je hem goed gebruikt.
                          Verder vind ik het grote voordeel dat er een accutje bij zit en trigger etc en dat het handig mee naar buiten te nemen is, je hoeft de flitser niet perse om de lens te gebruiken, op statief naast de camera geeft al meer schaduw en ziet er prima uit. Ik heb ook een 750ws kop met Innovatronix accu, statief en beautydish. Maar dat wordt al echt een gesleep om dat buiten te gebruiken.

Marco
                          Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Working...
                          X