Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon sb600 of sb800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon sb600 of sb800

Heb "probleem" met mijn flits en er moet een nieuwe komen.

sb600 of sb800? Is het verschil in prijs de moeite waard. Is qua gebruik de 800 gemakkelijker? Veel verschil in mogelijkheden?

Ben geen liefhebber van het maken van foto's met flits, maar soms moet het hé.

Dank voor eventuele reacties. (heb ze in het weekend al nodig......)

Re: Nikon sb600 of sb800

SB800: makkelijker te bedienen, omnibounce, setje kleurfilters voor TL en gloeilampen, sterker, kan als commander werken, 5de accu, kop kan ook recht vooruit een paar graden naar beneden kantelen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

overweeg gewoon de mogelijkheden even, is het om af en toe een fotootje te flitsen, koop dan een SB-600. Wil je meer mogelijkheden, koop dan een SB-800.

Let wel op: Bij de 600 moet je apart een omnibouncer kopen (kostprijs ronde 30€), bij de 800 zit het standaard bij.

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
        overweeg gewoon de mogelijkheden even, is het om af en toe een fotootje te flitsen, koop dan een SB-600. Wil je meer mogelijkheden, koop dan een SB-800.

Let wel op: Bij de 600 moet je apart een omnibouncer kopen (kostprijs ronde 30€), bij de 800 zit het standaard bij.

Sven
        hier volg ik sven in,

voor wat heb je het nodig. ga je vaak modellenwerkdoen in een studio of buiten. ==> sb 800
        of moet het gewoon een flits zijn om te flitsen
        familiefeesten, bij jou thuis in de living.... het alledaagse flitsgebruik==> sb 600

ik persoonlijk heb de sb 600
        het prijsverschil is het zeker niet waard als je gewoon maar in je living staat te flitsen
        dat doet de 600 ook wel. maar heb je de commander modus nodig dan moet je de 800 nemen.

het prijsverschil is alweer een aanzet naar nieuw glas... accesoires....
        uw geld zal hoe dan ook op zijn

Comment

Ik heb zelf de SB-400 en de SB-600. Ik zou zeggen, de 400 is voor huis-, tuin-, en keukengebruik. Met de 600 kan je toch al leuke dingen doen, oa wireless flitsen via Nikon's CLS systeem.
          Diffuser: 10 EUR via ebay, incl verzending, vanuit de UK.

R

Comment

"Licht heb je nooit genoeg" is mijn leuze als het op flitsers aankomt

Dus SB800

Mvg,
            SW
            BD1071BE

Comment

Je hebt reeds 2 SB-600 voor de prijs van één SB-800
              Heb zelf hier 2 SB600's gekocht.

Weet niet welke camera jij hebt, maar de "pop-up" flash werkt als commander en stuurt één of meerdere SB-600's aan.

Lees deze link eens door.
              Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Ben geen liefhebber van het maken van foto's met flits, maar soms moet het hé.

Zelf heb ik een sb600 bevalt me prima.
                Zoals ts al aan geeft liever geen flits te gebruiken, lijkt me dan ook niet nodig om dan gelijk weer voor de dure variant te gaan.

Voor incidenteel gebruik lijkt me de sb600 voldoende.

Kan als commander werken vind ik geen advies. mocht dat later een issue gaan worden werkt ie als commander voor de reeds eerder gekochte sb600
                -------------------------------
                Een tas met een D300 en wat glas
                -------------------------------

Comment

Ik ben ook heel tevreden met de SB600, ik kom dan ook van helemaal géén flitser...
                  Nikon D80 , 55-200mm VR, Tamron 17-50mm 2.8, SB600 en een te kleine LowePro Slingshot

Comment

Bedankt vor de reacties!

Comment

Working...
                    X