Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser voor 400d

Goeieavond iedereen !
    Ik ben op zoek naar een flitser voor mijn canon 400d.
    Liefst een digitale , maar toch makkelijk in gebruik.
    Kunnen jullie mij toestellen aanraden en vooral waarom ?

mvg olivier
    BD1570BE CALUWIER OLIVIER
    fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
    please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

Re: flitser voor 400d

ik ben ook een aant zoeken geweest, getwijfeld tussen canon speedlite 430 ex en metz 48
    je kan ook de sterkere versies nemen (58)
    ikzelf heb uiteindelijk gekozen voor de metz, heb hem nog niet maar is al besteld, waarom die: vooral omdat hij hetzelfde kan als de canon, maar hij is wel 60 euro goedkoper.
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

Ik had gehoord dat je beter opteert dan voor de 430 ez van canon , daar deze beter samenwerkt met het toestel.

mvg olivier

Comment

de ex is de nieuwere versie, dus die zal zowiezo wel beter zijn veronderstel ik...
        de metz, tja, die maken alleen maar flitsers, vandaar dat ze schijnt zéér goede flitsers hebben.
        Ik ga men eerste flitser ooit afhalen binnenkort, heb nog geen andere gehad dus kan ook niet vergelijken...
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

Comment

oei sorry inderdaad, ik was fout. die EX wil ik bedoelen.

ik heb gewoon mijn bedenkingen bij metz of alles wel perfect zal samengaan.
          laat het me gerust weten als je hem hebt!

mvg olivier

Comment

heb een Mecablitz 58AF-1 digital wekt uitstekend op mijn 30D, en goedkoper dan Canon. Gekocht bij Top-Foto.de
            Last edited by Fireboy; 8 april 2008, 23:46.
            EOS 30D CANON - EF S 17-85 IS USM - CANON EF 70-300 IS USM - CANON EFS 10-22 - METZ 58 AF-1 - 055XPROB - 322RC2 -BG-E2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
              ik ben ook een aant zoeken geweest, getwijfeld tussen canon speedlite 430 ex en metz 48
              je kan ook de sterkere versies nemen (58)
              ikzelf heb uiteindelijk gekozen voor de metz, heb hem nog niet maar is al besteld, waarom die: vooral omdat hij hetzelfde kan als de canon, maar hij is wel 60 euro goedkoper.
              Heb de 430EX voor € 219,00 kunnen kopen via internet scheelde wel € 60,00 met de Madia Markt.
              En aangezien ik een Canon 400D heb wil ik dat hij goed samenwerkt met de Flitser.
              Vroeger wel een Flitser van Metz gehad in het analoge tijdperk maar die moest je zelf instellen en het is nu allemaal electronisch.
              Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

ik heb mijn topic eens bovengehaald, om je te laten zien waar ik zoal aan twijfelde, en al die twijfels waren uiteindelijk verdwenen
                ik dacht ook dat die niet zo goed ging samen gaan, en nog vanalles, blijkt allemaal perfect te gaan. De praktijk kan ik pas binnenkort testen natuurlijk
                Zou zeker tweede topic eens lezen, daar worden de twijfels over de metz besproken

Mijn flits topic 1: canon vs metz
                Mijn flits topic 2: mening over metz
                BLOG

Comment

In een ander draadje bleek dat als je een Metz flitser op een 350D of 400D zet, je nog altijd in je custom functions moet gaan prutsen om bijvoorbeeld second curtain flash aan te zetten. Ik heb ook een 350D en daarop een 580EX, en ik zet zowel high speed sync als second curtain gewoon op de flits aan of uit. Vééél gemakkelijker! Dat zou voor mij een breekpunt zijn als ik zou moeten kiezen. Als je het niet gebruikt, dan uiteraard niet.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

heb je dat draadje misschien nog...?
                    misschien is het niet zo op de nieuwere versies van de metz (zoals de 48 en 58 af-1) ...
                    BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                      heb je dat draadje misschien nog...?
                      misschien is het niet zo op de nieuwere versies van de metz (zoals de 48 en 58 af-1) ...
                      jawel: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=207393
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

ok dus als ik het goed begrijp,

koop ik best de canon. Dat prijsverschil leg ik maar al te graag op als het de moeite is !

alvast iedereen bedankt !

Comment

verschillende tests kwamen blijkbaar op soms onderbelichte foto's met de canon, ik weet dat ik je misschien terug doe twijfelen, ik heb ook met al die twijfels gezeten en ja, wat moet je dan nemen he...
                          op't einde dacht ik: ze kunnen zowat hetzelfde, een echt slechte flitser bestaat n iet, anders wordt die niet verkocht, metz maakt alleen maar flitsen, kost 60 euro minder, voor een eerste flits die ik koop moet het geen ingewikkeld ding zijn, iets simpel mag even goed (hoewel metz evenveel kan als canon, interface is gewoon simpeler bij de metz), ....
                          vandaar, uiteindelijk de metz gekocht, hoewel canon zeker niet slecht zal zijn hoor
                          BLOG

Comment

goeieavond iedereen
                            ik ben blij jullie te vertellen dat ik de canon gekocht heb , ik heb gewoon goede ervaringen met canon ( alles is van canon bij mij , toestellen tot al mijn printers (excl lens).

ik ben nu ongeduldig aan het wachten op de levering van foto konijnenberg

mvg olivier

Comment

Working...
                            X