Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aansturen studio flitser met alfa 350

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aansturen studio flitser met alfa 350

Hallo,

Een vraagje,

De studioflitser in onze club kan je bedienden met een standaard flitskabel. (ronde aansluiting). Aan de sony is er standaard geen flitscontact voorzien, dus ik dacht een flitschoen te gebruiken van andere leden. Doch de flitsschoen van Sony (Minolta) is anders dan die van Canon, Nikon, Pentax.

Ik ben eens binnengeweest in een sonycenter, en ze vragen maar liefst 179 euro voor een flitsschoentje met zo'n contactje.
    Bestaat er niets universelers, tegen lagere prijs ??
    Ik zou dat gebruiken om te expirimenteren in club verband, maar dit lijkt me nogal duur expirimeteren ...

Als iemand iets meer weet over een universeel flitsschoencontactje voor de sony alfa reeks (350), dan hoor ik het graag ...

Luc.

Re: Aansturen studio flitser met alfa 350

Zoiets ?

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Bedankt voor uw antwoord.

Het is inderdaad zoiets dat ik zoek.

Ik zal eerst nog eens 'in de lage landen' op zoek gaan naar dit stukje, anders bestellen in Hong-Kong ? Iemand ervaring met zaken doen ginds ?

Luc

Comment

Ik zou eens gaan informeren bij de lokale fotowinkels ( geen mediamarkt ofzo )
        En vragen of ze eventueel zoiets kunnen leveren wat niet van sony zelf komt en dus xxx aan € kost.

Vaak zijn ze dan wat duurder dan de ebay winkels maar heb je wel het voordeel van garantie en dergelijke.

Mocht dit niet lukken dan is er altijd het verweggistan nog.

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

In een ander buurland:
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Heb ook dit probleem gehad met m'n sony alpha 100.
            In studio zet ik nu m'n externe flits die op m'n toestel staat op minimum, deze laat dan de andere flitsen afgaan ( draai hem wel weg van je onderwerp) . Dit werkt perfect.

groeten Thomas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thomasvp Bekijk bericht
              Heb ook dit probleem gehad met m'n sony alpha 100.
              In studio zet ik nu m'n externe flits die op m'n toestel staat op minimum, deze laat dan de andere flitsen afgaan ( draai hem wel weg van je onderwerp) . Dit werkt perfect.

groeten Thomas
              Werkt inderdaad perfect in studio.

Een ander alternatief : sm 601

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Goeie raad: schaf je zo een blokje aan als hierboven aangegeven.
                Ik heb deze nog van Minolta en je kunt ze ook gebruiken om IR of RF triggers op je toestel te plaatsen
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Aan allen bedankt voor de reacties.

Heb er eentje bij 'onze noorderburen' kunnen bestellen voor 20 euro.

Werkt perfect !

Luc

Comment

Working...
                  X