Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefje gezocht beetje hulp...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statiefje gezocht beetje hulp...

    Hallo,

    Zit met een vraag... ben al lang aan het zoeken tevens met de zoekfunctie van dit forum...

    Nu zoek ik een statief van een goed merk Gizo, Manfrotto... Prijs niet aan de orde
    Het moet kunnen dragen

    Canon 40D of 30D met lenzen 50-500 van Sigma en 24-105 van Canon
    Tevens liever dat het niet te zwaar weegt want word vooral voor architectuur en citytrips deshalve gebruikt... het moet te dragen zijn over lange afstanden...

    Hopelijk kunnen jullie me enkele tips geven...

    Mvg,

    Nico
    CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

  • #2
    Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

    Als je voor een Gitzo gaat, kijk dan eens naar de 2530/2540 in combinatie met een goed Arcaswiss compatibel balhoofd (Markins, Kirk, RRS, Arcatech, misschien ook Gitzo).

    Of wanneer je nog meer gewicht wilt dragen de 35xx serie.
    Bodies: Nikon D700, D200
    Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
    Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

    Comment


    • #3
      Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

      Op de site van Gitzo staat een statief generator. Kun je invullen wat je hebt en wat je wilt en komt er een advies uit.

      Lees anders het statieven aanschaf artikel op m'n website.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

        Hallo,

        Tot dus ver nog geen beslissing genomen...
        Heb op de website van Gitzo eens geprobeerd maar vind het geen ze aanraden niet echt goed

        Tevens zijn er veranderingen het moet nu enkel kunnen dragen...

        Canon 40D of 30D en 24-105 L Canon... EN 580EX Het is nog altijd voor op reis dus liefst zo licht mogelijk

        Hopelijk zijn er enkele mensen met dezelfde combinatie op een statief...
        Enkele suggesties zouden zeer welkom zijn

        Mvg,

        Nico
        CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

        Comment


        • #5
          Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

          Oorspronkelijk geplaatst door MKNICO Bekijk bericht
          Hallo,

          Tot dus ver nog geen beslissing genomen...
          Heb op de website van Gitzo eens geprobeerd maar vind het geen ze aanraden niet echt goed

          Tevens zijn er veranderingen het moet nu enkel kunnen dragen...

          Canon 40D of 30D en 24-105 L Canon... EN 580EX Het is nog altijd voor op reis dus liefst zo licht mogelijk

          Hopelijk zijn er enkele mensen met dezelfde combinatie op een statief...
          Enkele suggesties zouden zeer welkom zijn

          Mvg,

          Nico

          Het statief wat ik gebruik voldoet prima voor jouw wensen:
          Manfrotto 055xprob + 486rc2

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

            Hi

            Ik gebruik de Gitzo GT2330 met als balhoofd Manfrotto 488RC2.
            Van het statief ben ik zeeeeeeer tevreden, maar het balhoofd vertoont een klein beetje creep.
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

              zoek ik ook al een tijdje, vind de prijzen van Gitzo voor de midrange vb 35xx reeks hoog tegenover de echte professional reeks

              450 naar 600 euro

              vergeleken met de 055 van manfrotto voor 150 euro en de 475b studiostatief voor 200...

              zal hier in brugge nog eens info nemen en je laten weten wat ze mij aanraden. natuurlijk ook belangrijk om te weten of je ooit een EF500 of dergelijke wil aankopen, of zeker niet. 3000 - 6000 of meer gram op je statief

              bigma weegt 1900 gr
              ef400 f5.6 1250

              Comment


              • #8
                Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

                Gebruik eens de zoekfunctie voor Velbon Sherpa CF730. Ik heb er al heel veel over geschreven; echt een topstatief voor een aanvaardbare prijs (in Duitsland).
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

                  Achter een extreem lange beraadslaging, en topics hier op belgiumdigital te hebben gelezen zou ik voor de volgende gaan,

                  - Manfrotto met de 055XproB
                  - Manfrotto 322RC2 als kop

                  Wat vinden jullie hiervan maak ik de goede keuze als ik dit bestel?

                  Mvg,

                  Nico
                  CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

                    Oorspronkelijk geplaatst door MKNICO Bekijk bericht
                    Achter een extreem lange beraadslaging, en topics hier op belgiumdigital te hebben gelezen zou ik voor de volgende gaan,

                    - Manfrotto met de 055XproB
                    - Manfrotto 322RC2 als kop

                    Wat vinden jullie hiervan maak ik de goede keuze als ik dit bestel?

                    Mvg,

                    Nico
                    Dat is de combinatie waar ik ook aan denk...
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

                      Jat het lijkt erop dat veel mensen op het forum deze combinatie hebben!
                      Of iets in die aard...
                      Het gaf voor mij de doorslag om deze te kiezen omdat Gitzo toch wel extreem duur is...
                      CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

                        De linkse op deze foto is mijn reisstatief als ik veel wil stappen. Weegt net 1.5kg en is heel compact. De max is natuurlijk deze, weegt maar 1 kg (de titanium versie is nog mooier , zie de hoofdpagina van Gitzo).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

                          Oorspronkelijk geplaatst door MKNICO Bekijk bericht
                          Achter een extreem lange beraadslaging, en topics hier op belgiumdigital te hebben gelezen zou ik voor de volgende gaan,

                          - Manfrotto met de 055XproB
                          - Manfrotto 322RC2 als kop

                          Wat vinden jullie hiervan maak ik de goede keuze als ik dit bestel?

                          Mvg,

                          Nico
                          Ik heb mij in 2007 grondig verdiept in het onderwerp 'statief' en heb mits het lezen van diverse reviews en testen heel wat bijgeleerd en zelf ervaren.
                          (Mijn oud statief was een alu-Manfrotto 144B en voldeed niet meer.)
                          Wat blijkt;
                          1) Hout is het beste materiaal om trillingen te dempen, op de voet gevolgd door CF (carbon). Aluminium en Basalt zijn zowat de slechtste alternatieven.
                          De kritische snelheden bevinden zich tussen 1/30e en 1/2e van een seconde en net bij deze snelheden ga je rapper een statief openplooien.
                          Met mijn Manfrotto kreeg ik voorheen GEEN enkel beeld scherp met mijn 300/4 AFS op 1/15e. Met mijn nieuwe Velbon Carbon is dit geen enkel probleem.
                          2) een statief +kop combinatie mag nooit minder wegen dan de combo camerahuis+lens (in dit geval Bigma 1900 g + 700 (?) voor body).
                          Bij aluminium moet je al zeker factor x1.5 in aanmerking nemen.
                          3) de ondergrond is eveneens van wezenlijk belang (beton is bvb slechter dan gras), evenals de weersomstandigheden (wind).
                          4) de diameter van de pootsegmenten bepaalt uiteindelijk de draagkracht, stijfheid en trillingsgevoeligheid van het geheel (hoe dikker de pootsegmenten, hoe beter), 28 à 32 mm is het minimum voor een Bigma.
                          5) hoe meer uitschuifbare pootsegmenten, hoe gevoeliger voor trillingen (3 is dus beter dan 4)
                          6) gebruik van de uitschuifbare middenzuil wordt overal als de grootste boosddoener ervaren. Best is de middenzuil gewoon niet uit te schuiven of een statief te kopen zonder deze middenzuil.
                          7) voor lenzen vanaf 300mm bestaan er geen goedkope oplosssingen meer (cft Tom Hogan).
                          8) Balhoofden: zeker hier niet op besparen! De referenties zijn: Markins, Arca Swiss, Kirk, RRS en Burzynski. Al de andere zijn minder geschikt.
                          9) Goede lensplaatjes: ik denk hierbij aan RRS, Kirk en Wimberley.
                          10) gebruik van MLU of een draadontspanner is een belangrijk gegeven.

                          Mijn advies: kies zeker en vast voor Carbon en bespaar niet op een statiefkop.
                          Koop zeker een statief van minimaal 2000 gram om de Bigma een deftige ondersteuning te geven.
                          Last edited by Leopard; 6 juni 2008, 08:31.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Statiefje gezocht beetje hulp...

                            En als je nog een perfect camera snelkoppelingsplaatje moet hebben voor je 30d. Ik heb er nog eentje dat weg mag van markins, voor een prikje

                            Comment

                            Working...
                            X