Kan je met een Canon 400D werken met een compact flash Extreme III van 4 GB ? Ik vind dit nergens terug. Iemand een idee ? Thankx !
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 400D en CF III 4GB
Collapse
X
-
-
Re: Canon 400D en CF III 4GB
Bij dpreview hebben ze een 8GB geheugenkaart gebruikt tijdens de tests van de 400D, dus zal 4GB geen enkel probleem zijn. Welk type je gebruikt is niet zo heel belangrijk, als je geen heel snelle externe geheugenkaartlezer gebruikt, dan zal je niet veel verschil merken tussen een Extreme III en een goedkopere Ultra II. Ik gebruik in de 40D een 4GB Ultra II, en die is zeker snel genoeg.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Ik heb nu een kaartje CF II, maar al na 12 foto's in sportstand kon ik niet meer trekken gisteren (Ronde van Vlaanderen) Ondertussen waren de renners zowat meer dan de helft gepasseerdZou dit dan wel gaan met zo'n sneller kaartje, of moet ik toch maar aan een 40D denken ?
Hilde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk berichtIk heb nu een kaartje CF II, maar al na 12 foto's in sportstand kon ik niet meer trekken gisteren (Ronde van Vlaanderen) Ondertussen waren de renners zowat meer dan de helft gepasseerdZou dit dan wel gaan met zo'n sneller kaartje, of moet ik toch maar aan een 40D denken ?
Met een Extreme III zal het wegschrijven iets sneller gaan, maar als de buffer vol zit, krijg je nog altijd vertraging.
Een 40D heeft een buffer van 75 foto's (jpeg, beste kwaliteit), maar gebruik dan niet de Highlights Priority, want anders krijg je na 6 foto's al vertraging.
Als de kostprijs geen probleem is (maar dat betwijfel ik, anders had je geen 400D gekocht) dan is er nog de 1D MK III, die heeft een buffer van 110 foto's in de beste jpeg kwaliteit. Maar aan 10 foto's per seconde duurt het ook niet zo lang om die buffer vol te krijgen als je op het knopje blijft drukken
.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk berichtKan je met een Canon 400D werken met een compact flash Extreme III van 4 GB ? Ik vind dit nergens terug. Iemand een idee ? Thankx !Canon EOS 7D | EF-S 15-85mm IS | EF-S 60mm Macro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mantis64 Bekijk berichtIk werk ermee zonder enig probleem in alle geval
Comment
-
-
(maar dat betwijfel ik, anders had je geen 400D gekocht)Ik ga beginnen met het kaartje, dan kan ik later nog altijd voor de 40d gaan hé. Maar nu is er natuurlijk de cashback
Ik zie nog wel ! Bedankt voor de reacties !!
Hilde
Comment
-
waarom dan geen IV nemen? die heb ik en nog maar 1 keer meegemaakt dat ik niet verder kon en dat was als ik zowel RAW als JPEG aan het opslaan was en er een heel deel na mekaar geschoten had... voor de rest nog nooit problemen mee gehad
voor de duidelijkheid heb 400D met IV 4gbCanon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk berichtwaarom dan geen IV nemen? die heb ik en nog maar 1 keer meegemaakt dat ik niet verder kon en dat was als ik zowel RAW als JPEG aan het opslaan was en er een heel deel na mekaar geschoten had... voor de rest nog nooit problemen mee gehad
voor de duidelijkheid heb 400D met IV 4gb
Als de buffer vol zit, dan stopt de camera even om weer plaats vrij te maken.
Met een Extreme IV kan je twee foto's meer maken vooralleer de buffer vol zit (31 jpeg's in hoogste kwaliteit, in RAW is het véél minder), er is dus wel een verschil, maar het is niet in verhouding met de veel hogere kostprijs van het geheugenkaartje.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
Comment