Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Pixma Pro 9500 of Epson R2400?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Pixma Pro 9500 of Epson R2400?

    Beste mensen,

    Ik twijfel tussen een Canon Pixma Pro 9500 en een Epson R2400. Ik zou ook geregeld zwart-wit afdrukken maken.

    Wat zijn jullie ervaringen met deze printers en wat zouden jullie aanschaffen? Laat even de prijs buiten beschouwing...

    Bedankt

  • #2
    Re: Canon Pixma Pro 9500 of Epson R2400?

    Ik kan niet vergelijken (omdat ik nooit met een R2400 gewerkt heb), maar de 9500 van Canon is een dijk van een printer. Vooral het werken op zwaar Fine Art "museum etching" papier maakt deze printer voor mij bijzonder. Het canvas achtige zware papier gaat er dan volledig horizontaal door met prachtige resultaten.
    DigiCam

    Comment


    • #3
      Re: Canon Pixma Pro 9500 of Epson R2400?

      En hoe zijn de zwart-wit resultaten? Acceptabel?

      Comment


      • #4
        Re: Canon Pixma Pro 9500 of Epson R2400?

        De Canon Pro 9500 moet normaal gezien geheel neutrale Z/W-prints kunnen maken, want hij heeft 3 zwarttinten: fotozwart/matzwart/grijs.....Het voordeel boven de Epson R2400 is dat je niet moet switchen tussen fotozwart (glazend fotopapier) en matzwart (mat en fine art) inkt, zodat je niet telkens een enorme hoeveelheid inkt ziet verdwijnen richting je waste pad.

        Iedere keer als je van type zwart verandert bij de R2400 wordt er een hevige printkopreiniging doorgevoerd, waardoor je voor tientallen euro's inkt ziet worden weggespoeld. Het probleem is dat bij de R2400 je bij zwart maar enkel 1 soort zwart erin kunt steken.

        De Epson R2400 kan echter wel gebruik maken van rolpapier (met optionele roladapter) en de Canon Pro 9500 heeft dan wel een rechte papierinvoer.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon Pixma Pro 9500 of Epson R2400?

          Oorspronkelijk geplaatst door Towelie Bekijk bericht
          En hoe zijn de zwart-wit resultaten? Acceptabel?
          Ik werk weinig Z/W. Maar in de testen die ik gelezen heb moet dat absoluut geen probleem zijn.

          Wat stefaand schrijft over dat wisselingsprobleem met de Epson is natuurlijk iets om rekening mee te houden.
          DigiCam

          Comment


          • #6
            Re: Canon Pixma Pro 9500 of Epson R2400?

            Ik heb de pixma pro 9000, deze is nu weer voor de tweede keer voor reparatie binnengebracht.
            De papierklep die steeds defect gaat, heb nu wel een beetje spijt dat ik niet voor de 2400 gegaan ben.
            ook de inkt van canon geeft regelmatig foutjes doordat hij steeds zegt dat er een probleem is met het inktpatroon, die is de chip die soms fouten geeft.
            Maar voor de rest drukt hij wel heel goed af.

            Killerke
            www.knfotostudio.be

            Comment

            Working...
            X