Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arca Swiss vs Markins balhoofd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Arca Swiss vs Markins balhoofd

Uit het statief ben ik al uit zal een gitzo IIIreeks worden maar welk balhoofd zouden jullie nemen en waarom?
    De Arca swiss monoball Z1 of de Markins M10

Wie van jullie heeft ervaring met één van deze?Graag jullie reactie's.
    Tot slot mss ook nog wat adressen waar je deze voor een goede prijs kopen.De Arca zal wel het voordeligste bij konijn zijn zekers?

Alvast bedankt voor de reactie's
    grtz
    http://www.pbase.com/doxkes
    Nog in opbouw

Re: Arca Swiss vs Markins balhoofd

Doxke,

Het lijkt hier wel statieven forum de jongste tijd ... Ik vermoed dat iedereen er zo snel mogelijk op uit wil en statief-vaste foto's gaan maken.

Gitzo Carbon 3 serie is de beste keuze voor buiten (honkvast , niet te licht, maar toch nog handelbaar)
    De GT3530 komt met een middenzuil, maar dat is niet echt de verstandigste keuze, zelf gemaakt in carbon is het toch een zwiebel ding. Haal hem weg (of beter koop er één zonder dat ding) en vervang het door een plate TB30 met daarop een Markins M20. Een goei L-bracket of minstens één cameraplate en een lenscollar. Bij wind je rugzak onderaan het haakje hangen en je staat stormvast.

Het verschil tussen een Markins M10 en een M20 is exact 52 €

Hier kan je zien en lezen
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Ik stond (qua balhoofd) voor ongeveer dezelfde moeilijke keuze (M20 versus Z1). Ik ben voor de Arca Swiss Z1sp gegaan omdat die meer bood (o.a. de unieke asferische "bal") voor minder geld én bovendien het origineel is. Markins heeft Arca gekopieerd (maar wel heel goed) en dat vind ik wat flauw .
      Beiden werken zeker heel goed en 't is een beetje een persoonlijke keuze denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
        Doxke,

Gitzo Carbon 3 serie is de beste keuze voor buiten (honkvast , niet te licht, maar toch nog handelbaar)
        De GT3530 komt met een middenzuil, maar dat is niet echt de verstandigste keuze, zelf gemaakt in carbon is het toch een zwiebel ding. Haal hem weg (of beter koop er één zonder dat ding) en vervang het door een plate TB30 met daarop een Markins M20. Een goei L-bracket of minstens één cameraplate en een lenscollar. Bij wind je rugzak onderaan het haakje hangen en je staat stormvast.

Het verschil tussen een Markins M10 en een M20 is exact 52 €

Hier kan je zien en lezen
        De GT 3530LSV heeft géén middenzuil. ik ben er uiterst tevreden over.
        Als balhoofd heb ik gekozen voor de Arca Swiss Z1sp.
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
        X