Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imagetanks, welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Imagetanks, welke?

Ik ga over een aantal weken naar het buitenland en wil wat gewicht besparen door geen laptop mee te nemen. Nu heb ik op het internet al wat rondgekeken voor imagetanks om mn foto's op te zetten. Nu leken de volgende modellen mij wel ok:

Vosonic VP5500 en de HyperDrive Colorspace 0 (beide met het 3,2 inch scherm).

Zijn er mensen die ervaring hebben met een (of beide) apparaten?, want op het net is het dungezaaid met de recensies.
    Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

Re: Imagetanks, welke?

Ik vrees dat image tanks "a thing of the past" aan het worden zijn, nu je voor 34 euro CF kaartjes van 8 GB (Transcend) koopt...
    Kris
    PS. Sorry om niet op de vraag te antwoorden maar 't is misschien ook relevant ;-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
      Ik vrees dat image tanks "a thing of the past" aan het worden zijn, nu je voor 34 euro CF kaartjes van 8 GB (Transcend) koopt...
      Kris
      PS. Sorry om niet op de vraag te antwoorden maar 't is misschien ook relevant ;-).
      Kaartjes zijn inderdaad goedkoop geworden, maar ik vindt het ook wel handig om ook nog een laptop of imagetank mee te nemen om de fotos achteraf te kunnen kijken/sorteren en het als backup te gebruiken.

Comment

Ik vind een klein laptopje veel makkelijker als een imagetank. Die heb ik twee op vakantie meegenomen(zo één zonder scherm) en dat is slecht bevallen.

Je weet niet of je foto erop staan: één keer een halve kaart aan foto's naar de maan), je kan je foto's niet meer showen, je bent de datum info in de mapnaam kwijt.

Ik heb nu een laptop hirvoor met een 1280x800 scherm, die niet veel grote is als 2 tanks. Het voordeel is ook nog dat ik meestal wel ergens een draadloos netwerk vind om de mail op te halen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb geen van beide toestellen gehad, maar wel hun vorige generaties. De vosonic 6630 en de HyperDrive Space. Ik vond ze beiden wel goed, alleen de HyperDrive was een stuk sneller, het nadeel was dan dat er geen schermpje opzat, maar dat heb ik niet echt veel nodig.
          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik vind een klein laptopje veel makkelijker als een imagetank. Die heb ik twee op vakantie meegenomen(zo één zonder scherm) en dat is slecht bevallen.

Je weet niet of je foto erop staan: één keer een halve kaart aan foto's naar de maan), je kan je foto's niet meer showen, je bent de datum info in de mapnaam kwijt.

Ik heb nu een laptop hirvoor met een 1280x800 scherm, die niet veel grote is als 2 tanks. Het voordeel is ook nog dat ik meestal wel ergens een draadloos netwerk vind om de mail op te halen.
            Normaal is het ook geen probleem voor mij om een laptop mee te nemen, maar ik ga een aantal weken naar Costa Rica met een groepsreis waar ik zo lichtbepakt mogelijk moet gaan reizen, ik zoek dus naar een goed alternatief. Ik kan een Apple 13" meenemen maar die weegt toch nog 2,3 kilo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
              Kaartjes zijn inderdaad goedkoop geworden, maar ik vindt het ook wel handig om ook nog een laptop of imagetank mee te nemen om de fotos achteraf te kunnen kijken/sorteren en het als backup te gebruiken.
              Bekijken kan je zowiezo door de kaartjes in je camera te steken . Als backup is het wel een goed idee, speel je je kaartjes kwijt (of worden ze gestolen), dan heb je nog iets. En dan kom je toe met een simpele versie zonder kleurenscherm. Ik heb nog een PD-70x van 40 GB die weg mag .
              Kris

Comment

Ik vrees van niet dat imagetanks verdwijnen, integendeel, een image tank is tegenwoordig een mp4 speler + externe HD met funky design en 3 inch groot LCD!

Heb de Vosonic 6230i

Ongeveer €200-€250 op Ebay.de gekocht met 80GB harde schijf inclusief! (t'is maar internationaal dat je deftig materiaal vind)
                Daar kan ik 80gb data op backuppen, complete muziekcollectie + plaats genoeg over om geheugenkaarten volledig te legen op reis.

Ik gebruik hem dus voor 4-dubbele functie
                1> MP3 speler (hoofdfunctie)
                2> Kaarten legen
                3> backup volledige muziekcollectie
                4> Externe hd wanneer je bij vrienden langsgaat bvb

Iemand dacht omgekeerd een 32gb vervangt een imagetank, maar deze geavanceerde imagetanks tegenwoordig kun je ook omgekeerd zeggen dat ze geheugenkaarten vervangen. Je kan er gelijk welke HD insteken 120gb-....

Een klein geheugenkaartje is al genoeg, je kan hem toch constant legen (moet niet klappen, heb zelf een 16gb maar kostte maar €50 via Ebay HongKong) maar heb graag altijd genoeg.
                Deze Vosonic is zelfs al een ouder model, en ondersteund zelfs SDHC, CF,... alle type geheugenkaarten. Dit is mijn perfecte MP3 speler & backup data-tank.

Die compacte ipod-toestanden hebben veel te klein scherm. Heb wel zo'n ipod touch-achtige mp4 met 3" scherm van Ebay voor €30 op de kop getikt, perfect tevreden.
                Zelfs deze heeft een SD Slot om te backuppen, als ik iets koop van spelers, zoveel mogelijk met geheugenkaartgleuf (CF+SD is ideaal).

Kris
                Last edited by Innovator; 28 maart 2008, 20:36.

Comment

Kris
                  Ik zoek in de toekomst ook een image tank te kopen aangezien de kans groot is dat ik in september een maand naar Mexico op reis ga en ik ben niet van plan om met een hele berg kaartjes rond te zeulen en uit te zoeken welk kaartje nu weer gebruikt is en welk niet. Ik upload dan liever tijdens een korte pauze (lunch oid) de foto's van de camera naar de image tank. Die 200 of 300 extra gram kan ik er wel bij nemen.

De prijs van 2 geheugenkaartjes is vaak al de prijs van een image tank, zo'n ding kan je buiten enkel foto's op te slaan ook gebruiken als externe HD of als je bepaalde bestanden wil transporteren. Persoonlijk koop ik liever twee kwalitatief (duurdere/snellere) kaarjes dan dat ik er 4 (of meer) goedkopere kaartjes van dezelfde capaciteit koop.

Persoonlijk ben ik ook niet voor een 8Gb kaartje, mijn ervaring is dat hoe voller het kaartje geraakt, des te trager de foto's weggeschreven worden, ik houd het dus bij 2 CF kaartjes van 2Gb (ulra en Extreme).
                  Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                  Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Ik heb nog wat extra info gevonden. Zowel de Vosonic VP5500 als de HyperDrive Colorspace 0 werken prima, alleen is de Vosonic wat gebruiksvriendelijker en er zit een blokkeer stand op (zodat hij niet per ongeluk aan gaat).
                    De Hyperdrive is daarintegen sneller in het wegschrijven en laat tijdens dit wegschrijven de afbeeldingen zien. Al is dit punt bijna te verwaarlozen omdat je met de Vosonic snel kan zien of de afbeeldingen zo kan zien of ze goed weggeschreven zijn.
                    Ik denk dat ik dus voor de VP5500 ga

Comment

heeft mij nog nooit in de steek gelaten, en werkt op gewone AA batterijen ... handig ! wel zonder preview functie en zo, maar dan kan er al minder stuk gaan
                      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Ik heb een Canon Media Storage M80.

http://www.canon.nl/For_Home/Product.../M80/index.asp

Ik had deze mee naar Texas als back-up, naast mijn laptop.
                        Bij thuiskomst is mijn laptop overleden (harde schijf beetje dood)!
                        Ben dus zeer blij met de back-up.

Helaas niet de snelste image-tank, maar hij doet wat ie moet doen.

één groot voordeel misschien: de batterijen!
                        Zelfde als Canon 5D en Canon 300D ...

grtn
                        Canon 5D / 400D + some optics...

Comment

Dan is de Epson P3000 net iets beter koop 40 gig ipv 30 gig, groter scherm en vooral goedkoper

P3000 vind je voor een 370 euro
                          de M30 vind je voor 444 euro

Dat zijn de goedkoopste prijzen die ik ooit vond ...
                          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
                            Ik ga over een aantal weken naar het buitenland en wil wat gewicht besparen door geen laptop mee te nemen. Nu heb ik op het internet al wat rondgekeken voor imagetanks om mn foto's op te zetten. Nu leken de volgende modellen mij wel ok:

Vosonic VP5500 en de HyperDrive Colorspace 0 (beide met het 3,2 inch scherm).

Zijn er mensen die ervaring hebben met een (of beide) apparaten?, want op het net is het dungezaaid met de recensies.
                            Kan je ook RAW foto's bekijken op deze?
                            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Working...
                            X