Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Art & Craft Gent - vrijdag 21 maart Mecablitz 58 AF-1 besteld, vandaag 27 maart geleverd en opgehaald. Met excuses van de verkoper vanwege de lange termijn door Paasmaandag. Bij Foto Rubens zou het minimum 2 weken duren...
Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58
De A-stand gaat zeker geen "wonderbaarlijke" resultaten geven.
Bij E-TTL wordt het flitslicht door de lens gemeten, bij de A-stand via de flitser eigen ingebouwde sensor (werkt dan volledig autonoom).
Sommigen verwarren dit nog met de manuele stand, maar hierbij wordt het flitslicht zelfs niet meer gemeten.
Ik heb zelf een Metz (44AF) maar heb ook eens een avond met de Canon 430EX kunnen werken en ik verkies Metz, maar dit is eerder een persoonlijke keuze.
De levertijd in mijn geval was 2 weken (bij Konijn).
Hoe zet je die Metz in de A stand ?
Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM
Oorspronkelijk geplaatst door Split-SecondBekijk bericht
Hoe zet je die Metz in de A stand ?
Weet niet. Heb zelf de Metz 44AF-C, niet de 48AF-1.
De flitser heeft in elk geval een eigen lichtsensor nodig voor de A-stand en dat wordt tegenwoordig zeldzaam.
Maar vraag eens aan Mr. Magic. Hij heeft beweerd dat de Metz in A-stand "wonderbaarlijke" resultaten zou geven en ik heb hierop enkel gereageerd:
ik ken dus echt (nog) niks van flitsers, en heb dus ook geen flauw idee van wat e-ttl is, het is een flitssysteem van canon dat alles automatisch doet, oke maar wat het echt is weet ik dus ook niet. Ik heb ook gelezen ergens dat op de A-stand van de metz deze wonderbaarlijke resultaten zou geven, een andere stand bij de metz zou deze e-ttl zijn.
Zijn ze dan allebei super goed...
heb toen gezegd: 'zou' geven, dit was nog voor ik hem had, dit vertelde iemand me nl. op een ander forum waar ik zoals hier ook gevraagd had wat men er zoal van vond, en dan vooral vergeleken met de canon 430ex, moraal van het verhaal: ook ik weet niet wat de a stand is
Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is BLOG
Comment