Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paraplu en softbox vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• paraplu en softbox vraagjes

Ik ben zo het een en ander aan het uitzoeken i.v.m. paraplu en softboxen. Hier een paar vraagjes.

1 De zilver-wit parpaplu, is deze om te bouncen of door te schijnen? Indien om te bouncen wat is het verschil met zilver -zwart?

2 Is hoe groter de paraplu hoe beter? Wat is een goede standaard van formaat om te gebruiken? De bedoeling is deze in zo veel mogelijk situaties in te zetten.

3 Wat kan ik doen met een softbox als deze met afmeting 40x40? http://www.enjoyyourcamera.com/Flash...lder::433.html

4 Is dit beperkt tot portret?

Tot welke grootte van softbox kan ik gaan met mijn 580 ex speedlites?
    Groetjes Steco

Re: paraplu en softbox vraagjes

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
    3 Wat kan ik doen met een softbox als deze met afmeting 40x40? http://www.enjoyyourcamera.com/Flash...lder::433.html

4 Is dit beperkt tot portret?

VB:

www.fotofolio.be

Comment

Lastolite heeft ook een 60x60cm versie:
      During 2021 the Lastolite By Manfrotto products were all rebranded to Manfrotto. Discover the range of innovative lighting tools for professional creators.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik dacht al dat ik hier wordt genegeerd. graag nog antwoord op mijn andere vraagjes.

De foto is zeker informatief. Wat betreft lastolite. Die is wel meer dan dubbel zo duur. Ik bedoel hiermee de lastolite versie van 40x40. De flashbracket is dan nog niet inbegrepen. Is dit van zoveel beter kwaliteit?
        Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
          Bedankt voor de reacties. Ik dacht al dat ik hier wordt genegeerd. graag nog antwoord op mijn andere vraagjes.

De foto is zeker informatief. Wat betreft lastolite. Die is wel meer dan dubbel zo duur. Ik bedoel hiermee de lastolite versie van 40x40. De flashbracket is dan nog niet inbegrepen. Is dit van zoveel beter kwaliteit?
          Volgens mij is die van lastolite juist dezelfde...alsook die van fotofolio (van Alzo).
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Om door te schijnen gebruik je een witte doorlichtparaplu.
            Verschil tussen een witte en zwarte buitenkant: de witte zal licht wat op de buitenkant valt reflecteren, de zwarte niet. De buitenkant doet dus wat dienst als een soort reflector. Gebruik is dus afhankelijk van het effect wat je wil.
            Hoe groter de paraplu, hoe zachter het licht.
            Met een speedlicht heeft het volgens mij niet veel zin om een plu te gebruiken groter dan 1m doorsne.

Er zullen altijd wel prijsverschillen zijn tussen de verschillende merken.
            Alzodigital.com heeft ook een speedlicht softbox.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Nogmaals bedank voor de leerrijke reacties. Ik vrees als je bij alzo besteld en dat tot hier laat komen dat je toch aan dezelfde prijs komt met invoer rechten enz............
              Groetjes Steco

Comment

Working...
              X