Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

    Hallo,

    Voor een grote lens vb Sigma 50-500, bestaat er ook een soort statiefje om onder de lens zelf te steken? Heb zelf al zo'n plooibaar ministatiefje en zo'n vast ministatiefje van Hama uit de Carrefour.
    Heet dit monopod ofzo om onder de lens te zetten en is dit handig of gebruiken jullie dit niet? Welke raden jullie aan?

    Thanks,
    Innovator

  • #2
    Re: Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

    Ministatiefje en Bigma passen niet echt bij elkaar.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ministatiefje en Bigma passen niet echt bij elkaar.
      dat dacht ik ook toen ik dit topic las, als ik het materiaal zie in de handtekening van TS begrijp ik al helemaal niets meer van zijn vraag en krijg ik de indruk dat hij een grap wilde plaatsen.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
        dat dacht ik ook toen ik dit topic las, als ik het materiaal zie in de handtekening van TS begrijp ik al helemaal niets meer van zijn vraag en krijg ik de indruk dat hij een grap wilde plaatsen.
        Vrees dat je gelijk hebt Flauw toch................
        ---------------- Ik doe niet meer mee

        Comment


        • #5
          Re: Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

          Zou het niet beter zijn als je eerst eens denkt dat iemand het goed bedoelt en om uitleg vraagt? Of misschien je verplaatsen in de ander zijn gedachten en dan tot de conclusie komen dat hij waarschijnlijk bedoelt dat de camera op een stevig statief gaat staan, en dan nog een monopod onder de lens, zoals er wel meer doen?

          In dat geval is mijn raad: stevige monopod eronder, of geen. Een onstabiel ding zal je lens niet stilhouden. In dat geval ben je beter met een stevig statief waar je gelijk de lens op zet ipv de camera.

          Als dat tenminste was wat je bedoelde hé.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Zou het niet beter zijn als je eerst eens denkt dat iemand het goed bedoelt en om uitleg vraagt? Of misschien je verplaatsen in de ander zijn gedachten en dan tot de conclusie komen dat hij waarschijnlijk bedoelt dat de camera op een stevig statief gaat staan, en dan nog een monopod onder de lens, zoals er wel meer doen?
            @Simplephotography
            Als dit werkelijk serieus bedoeld was had een zoekactie van 5 minuten op monopod hier op bd en op google al een heleboel duidelijk gemaakt en had de vraag niet gesteld hoeven worden of de vraag zelf was veel beter geformuleerd met gerichte vragen.
            Offtopic, zou je misschien ook nog willen reageren op mijn vraag aan jou in een ander topic waarop je wel snel met de wijzende vinger kwam maar verder stil bleef? alvast bedankt.

            @ts
            Ieder statief is onder de lens te plaatsen.
            Aangezien wij niet weten of er een driepoot of een eenbeen nodig is aangezien niet verteld word waarvoor dit nodig is is antwoorden niet mogelijk.

            Zonder info kunnen wij ook geen info geven.

            Greetz rich
            Last edited by DrJeckyll; 16 maart 2008, 10:36.
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Als dit werkelijk serieus bedoeld was had een zoekactie van 5 minuten op monopod hier op bd en op google al een heleboel duidelijk gemaakt en had de vraag niet gesteld hoeven worden.

              Ieder statief is onder de lens te plaatsen.
              Aangezien wij niet weten of er een driepoot of een eenbeen nodig is aangezien niet verteld word waarvoor dit nodig is is antwoorden niet mogelijk.

              Zonder info kunnen wij ook geen info geven.

              Greetz rich
              Nou, ik heb dat wel kunnen doen, hoe zou dat dan komen?
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Nou, ik heb dat wel kunnen doen, hoe zou dat dan komen?
                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Als dat tenminste was wat je bedoelde hé.
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                Comment


                • #9
                  Re: Monopod? Mini-statiefje voor onder lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                  De manier waarop, weet je wel....
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment

                  Working...
                  X