Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lichtmeter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lichtmeter?

    Ik ben op zoek naar een lichtmeter voor mijn 40d, ik flits nu met mijn cactus triggers en 580EX draadloos.
    Waarop moet ik letten bij aankoop? Zou het gebruiken voor binnen en buitenfotografie.

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: welke lichtmeter?

    Ik ben ook op zoek naar eentje. Tot dusver heb ik alleen nog maar zeer goede dingen gelezen over de Sekonic L-358 (http://www.fotorubens.be/content/fot...27&startrow=1)
    en ik denk dan ook dat dit waarschijnlijk mijn toekomstige keuze zal worden.
    De prijs/kwaliteitsverhouding is trouwens vrij correct te noemen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: welke lichtmeter?

      mij hadden ze in de winkel de Flashmate L-308s aangeraden van sekonic
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: welke lichtmeter?

        Aspen Polaris II

        Comment


        • #5
          Re: welke lichtmeter?

          Beiden zijn zeer goed, maar de 358 heeft meer mogelijkheden. Het hangt er van af waar je ze voor nodig hebt.
          Hier worden ze vergeleken: http://photography-on-the.net/forum/...ad.php?t=96023
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: welke lichtmeter?

            Misschien eens over nadenken om de Sekonic 358 in de VS te kopen (239 US$ bij B and H). Zelfs met verzending, BTW en douanekosten meegerekend ben je nog steeds zo'n 70 euro goedkoper uit.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: welke lichtmeter?

              de kenko autometer is identiek aan de vroegere minolta lichtmeters
              Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

              Comment


              • #8
                Re: welke lichtmeter?

                Oorspronkelijk geplaatst door sp4 Bekijk bericht
                de kenko autometer is identiek aan de vroegere minolta lichtmeters
                De Minolta lichtmeters waren vroeger de referentie bij de professionele fotograaf.
                Zoals gezegd worden deze nu gemaakt door Kenko (nadat Minolta zijn fotoafdeling had afgestoten).
                http://www.studio73.be

                De Sekonic meters zijn ook zeer goed en de Sekonic L-358 FlashMaster is vergelijkbaar met de Kenko KFM-1100 (Minolta Auto Meter VF) maar wat moeilijker in gebruik (sommige instellingen moet je nog met dipswitsches instellen in het batterijcompartiment).

                In het paradepaartje van Sekonic, de L-758D DigitalMaster, kun je zelfs Camera profielen aanmaken en opslaan zodat hij als het ware geijkt is op jou camera.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment

                Working...
                X