Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD kaart niet meer te formatteren.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD kaart niet meer te formatteren.

    Hey,


    ik heb hier een SD kaart van 2GB met extrememory erop getypt.


    Nu was ik bezig met gegevens ernaar toe te verzenden tot ik plots een foutmelding kreeg.


    Nu staat er voor een goeie 800MB aan data op dewelke ik er niet meer afkrijg, schijfcontrole, formatteren, start=>uitvoeren=> format i: doet ook al niets.

    Zelf bij het insteken komt er nu geen venster met i: meer op


    Omdat er hier wel meerdere zijn met sd kaarten dacht ik het eens hier te vragen.

    Kan het zijn dat mijn kaart stuk is? of corrupt geraakt door die onderbreking.


    Want mijn slotje staat op groen dus ik kan verwijderen ed.


    Alvast bedankt, en hopelijk dat het toch nog te redden valt

  • #2
    Re: SD kaart niet meer te formatteren.

    En in de kamera al eens geprobeerd om te formateren Heb het wel ooit eens meegemaakt met een usb stick, die gewoon niet meer te formateren viel. Alle info viel er wel nog op te lezen, en te copieren. Maar verwijderen of formateren lukte niet meer, en die was naar de zak
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: SD kaart niet meer te formatteren.

      Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      En in de kamera al eens geprobeerd om te formateren Heb het wel ooit eens meegemaakt met een usb stick, die gewoon niet meer te formateren viel. Alle info viel er wel nog op te lezen, en te copieren. Maar verwijderen of formateren lukte niet meer, en die was naar de zak


      Het is geen camera, wel een gps toestel. Maakt opzich niet uit want het gaat om de kaart.

      Comment


      • #4
        Re: SD kaart niet meer te formatteren.

        'k weet het maar af en toe kun je eens chanche hebben, een kaart die onder windows niet te formateren valt, onder mac of linux wel te formateren valt. Een kaart die onder mac niet te formateren valt, onder windows wel te formateren valt, een kaart die in card reader a niet te lezen valt, en in card reader b wel te lezen valt (op dezelfde pc). Ik weet het klinkt onlogisch, maar af en toe kan een mens een chanche hebben
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: SD kaart niet meer te formatteren.

          Dus het zou goed kunnen zijn dat tijdens de overdracht een fout is opgetreden en deze fataal is geweest voor het kaartje?

          Comment


          • #6
            Re: SD kaart niet meer te formatteren.

            Vandaag bij konijnenberg geweest.


            Daar via windows hadden ze het bestand verwijderd.


            Kom ik thuis en steek ik het kaartje terug in met goede hoop zie ik dat het bestand er nog op staat .


            Zal dan wel een ander kaartje worden zeker?

            Comment


            • #7
              Re: SD kaart niet meer te formatteren.

              Wat je kan doen is een "low-level" format van het kaartje.Hiermee zet je alle geheugencellen op "0" , net zoals hij werd afgeleverd door de fabrikant.
              Nadien moet je het kaartje opnieuw formateren. Low format doe je met het kaartje in een cardreader (niet in uw camera!!), nadien formateren doe je best in het toestel zelf.
              Low format kun je doen met het gratis programma: "Active kill disk" , Active kill herkend het kaartje nog , zelfs al herkend Windows het niet meer .De link voor downloaden kun je ook vinden op mijn website in de rubriek : "CF kaart"
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment

              Working...
              X