Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

    Oorspronkelijk geplaatst door Arlette Bekijk bericht
    Bedankt beste vrienden : mijn probleem is volledig opgelost, al mijn foto's heb 'k kunnen recupereren.
    Met 't programma : Pc inspector-smart recovery.

    'k Heb mijn kaartje geformateerd, er opnieuw 'n aantal foto's opgezet, nogmaals geformateerd , terwijl 't in mijn toestel zat, en na 3 dagen is 't dan toch gelukt, en werden àl mijn foto's terug te voorschijn getoverd op de harde schijf van mijn pcke.


    Als test heb 'k een oud kaartje uit mijn vroeger toestel - hierop stonden slechts 2 foto's - na 't formateren ook laten 'bewerken' door bovenvernoemd programma... en idd. oude foto's kwamen opnieuw te voorschijn....

    Iedereen bedankt voor de hulp en denk eraan... de moed niet te snel opgeven, de aanhouder wint meestal... altijd !???

    Groetjes.
    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    ..

    Wat ik als laatste redmiddel nog zou proberen:
    - kaartje formateren in de camera
    - datarecovery opnieuw starten

    ...


    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #17
      Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

      Veel zal inderdaad ook afhangen van de kwaliteit van het materiaal.
      De goudlaag op de kontacten van scandisk zal waarschijnlijk net iets dikker zijn dan de goedkopere merken.
      Er bestaan 2 soorten processen om het goud op de kontacten te zetten, galvanisch (electrolyse) of chemisch ( flash goud = onderdompelen in een chemisch bad ) Bij dit laatste process is de goudlaag héél dun, wordt jammer genoeg omwille van de kostprijs dikwijls toegepast.
      Ook de cardreader is belangrijk.De connector van de camera zal wel van goede kwaliteit en binnen de afgesproken specificaties zijn, maar een goedkope cardreader met net iets dikkere pinnen, of op de rand van de mechanische toleranties kan de kontacten van uw kaartjes openzetten, met alle gevolgen vandien.
      Als een kaartje defect raakt, zeker ook de cardreader eens bekijken en eventueel vervangen, anders riskeer je dat hij in een mum van tijd ook uw andere kaartjes defect maakt.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #18
        Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Veel mensen halen hun kaartje uit het toestel om met een cardreader de foto's op de PC te zetten, maar ik blijf er bij dat de beste manier is om de foto's van het kaartje te downloaden vanuit het toestel.Op een CF kaartje zitten 50 miniscule contactjes die heel snel defect gaan , zeker als ze in 2 verschillende connectoren worden gestopt (camera+ cardreader) telkens worden ze iets verder opengebogen.Ook de goudflash die op de contacten zit is zo dun dat je heel snel contact maakt op de nikkel zit die onder het goud is aangebracht, en nikkeloxyde is een slechte geleider geeft dus slechte contacten. Op mijn site (rubriek :CF kaart) kun je foto's zien van allerhande problemen met CF kaartjes.
        Heel anders is het met SD kaartjes, die zijn veel robuster gemaakt.
        Sinds ik per ongeluk bleef hangen aan de usb-kabel tussen camera en PC (*crash* camera op de grond), toch liever niet meer hoor
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

        Comment


        • #19
          Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

          Een tijd geleden was ik foto's aan het nemen en nu en dan bekijk ik al eens een foto op de display en verwijder er ook wel eens één maar plots vertelde mijn toestel dat er geen data op de CF kaart stond ?! Wel leuk nieuws nadat je al een 100 tal foto's genomen had. Een prof fotograaf die ik tegenkwam vertelde mij dat je nooit foto's mag deleten op je kaartje vanwege hoge kans op een fout. (Ik gebruik sandisk ultra III kaarten dus toch degelijk materiaal.)

          Ik heb dus een andere kaart genomen om verder te werken. Nadien de foute kaart in de kaartlezer gestoken en al de foto's stonden er toch nog op. Sjans.

          Dus nu verwijder ik niks meer op mijn kaart die in m'n toestel zit.

          groeten,
          Patrick

          Comment


          • #20
            Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

            Oorspronkelijk geplaatst door patevi Bekijk bericht
            Dus nu verwijder ik niks meer op mijn kaart die in m'n toestel zit.
            Tenzij je ze natuurlijk allemaal verwijdert... door te formatteren, wat best in je camera kan gebeuren. Uiteraard na je foto's naar je computer te hebben opgeladen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #21
              Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Tenzij je ze natuurlijk allemaal verwijdert... door te formatteren, wat best in je camera kan gebeuren. Uiteraard na je foto's naar je computer te hebben opgeladen.
              Formatteren moet altijd in je toestel gebeuren!
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment

              Working...
              X