Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

    Bij 't overzetten van de foto's op mijn fototoestel - rechtstreeks via kabel en USB - op mijn PC, kreeg 'k 'n foutmelding, deze heb 'k genegeerd met 't gevolg dat 'k maar 'n deel van mijn foto's kon uploaden op pc...

    Achteraf probeerde 'k nogmaals en kreeg 'k een paar honderd foto's meer.. te zien....
    maar die vind 'k momenteel niet meer op mijn Scandisk kaartje van 2 GB, erger nog 'k steek dit kaartje, nadat 'k nog 'ns had proberen lezen via mijn kaartlezer, opnieuw in mijn fototoestel en nu zie 'k geen enkele foto meer..

    Conclusie : 'k heb 'n deel van mijn foto's op pc, maar waar is de rest naartoe...Kan 'k die nog recuperen..?????

    Fotocamera : Sony DSC - H9

    Graag hulp !
    Groetjes en bedankt !

  • #2
    Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

    Zoek eens naar datarecovery op www.download.com en laat dat op je kaart los, je zal zeker een pak foto's kunnen recupereren.
    Last edited by Compumax; 9 maart 2008, 10:47. Reden: link naar download prog

    Comment


    • #3
      Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

      Normaal moeten de foto's nog te recuperen zijn, als uw kaartje niet defect is .
      Er zijn een hele reeks software pakketten die de foto's van uw kaartje kunnen terughalen.
      Oa: PC inspector -smart recovery, Digital image recovery,Flash memory toolkit, Smart Flash recovery,...
      Bij mij weten is PC inspector-smart recovery de enige "gratis" te downloaden.
      Voor de andere moet je betalen. Digital image recovery was vroeger ook gratis maar nu niet meer.
      Je kunt ze via google gemakkelijk vinden, anders kun je naar mijn site,rubriek "CF kaart" en via de link downloaden.
      Succes
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

        Ben ermee naar de fotograaf geweest, ook hij vond met zijn recovery programma geen oplossing.

        Heb zelf dan DataRecovery uitgeprobeerd, maar 'k krijg volgende melding :

        "CFATDrive: Readlogical Sectors 16 # ReadFile Z, "s !! "
        Als 'k verder ga schijnt de scanning voltooid maar er is geen file gevonden, dus herstellen is ook niet mogelijk !

        Wie geeft me 'n oplossing ??

        Groetjes en bedankt.

        Comment


        • #5
          Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

          Oorspronkelijk geplaatst door Arlette Bekijk bericht
          Ben ermee naar de fotograaf geweest, ook hij vond met zijn recovery programma geen oplossing.

          Heb zelf dan DataRecovery uitgeprobeerd, maar 'k krijg volgende melding :

          "CFATDrive: Readlogical Sectors 16 # ReadFile Z, "s !! "
          Als 'k verder ga schijnt de scanning voltooid maar er is geen file gevonden, dus herstellen is ook niet mogelijk !

          Wie geeft me 'n oplossing ??

          Groetjes en bedankt.

          Lijkt me gevalletje bad luck helaas.

          Wat ik als laatste redmiddel nog zou proberen:
          - kaartje formateren in de camera
          - datarecovery opnieuw starten

          Maar ik vrees dat het kaartje naar de eeuwige Memory kaartjes jachtvelden verdwenen is...
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

            welcome to my world


            mijne is gisteren ook foetsjie gegaan.


            Ben nu is naar konijnenberg om daar is te laten nazien, en anders een nieuw he.

            Comment


            • #7
              Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

              Yup join the club.
              Mij ook al overkomen. CFkaart gecrashed.
              Ik wissel daarom geregeld van geheugenkaart. Beter maar de helft kwijt dan alles kwijt.

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

                Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                Yup join the club.
                Mij ook al overkomen. CFkaart gecrashed.
                Ik wissel daarom geregeld van geheugenkaart. Beter maar de helft kwijt dan alles kwijt.

                Hans
                Snap ik niet, leeg je de kaart niet s'avonds? Of wissel je soms je CF tijdens de dag zonder dat ie vol is?
                Mischien een CF card die aanbevolen wordt door de constructeur erin?

                Ik heb zelf ooit eens een USB stick verziekt door er méér dan 1 read command op los te laten (tenminste: ik denk dat dat de reden was).
                Floep en weg was ie.

                CF nooit een probleem; vanuit camera naar PC om te legen.

                Karel

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                  Snap ik niet, leeg je de kaart niet s'avonds? Of wissel je soms je CF tijdens de dag zonder dat ie vol is?
                  Mischien een CF card die aanbevolen wordt door de constructeur erin?

                  Ik heb zelf ooit eens een USB stick verziekt door er méér dan 1 read command op los te laten (tenminste: ik denk dat dat de reden was).
                  Floep en weg was ie.

                  CF nooit een probleem; vanuit camera naar PC om te legen.

                  Karel
                  Ik bedoel tijdens 1 en dezelfde shoot.
                  Bv: Tijdens een festival 1CF per 2 groepen. Heb in totaal 16GB aan CF kaarten dus ik kan even verder.

                  Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

                    Bedankt beste vrienden : mijn probleem is volledig opgelost, al mijn foto's heb 'k kunnen recupereren.
                    Met 't programma : Pc inspector-smart recovery.

                    'k Heb mijn kaartje geformateerd, er opnieuw 'n aantal foto's opgezet, nogmaals geformateerd , terwijl 't in mijn toestel zat, en na 3 dagen is 't dan toch gelukt, 'k werden ŕl mijn foto's terug te voorschijn getoverd op de harde schijf van mijn pcke.


                    Als test heb 'k een oud kaartje uit mijn vroeger toestel - hierop stonden slechts 2 foto' - na 't formateren ook laten 'bewerken' door bovenvernoemd programma... en idd. oude foto's kwamen opnieuw te voorschijn....

                    Iedereen bedankt voor de hulp en denk eraan... de moed niet te snel opgeven, de aanhouder wint meestal... altijd !???

                    Groetjes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

                      Bedankt beste vrienden : mijn probleem is volledig opgelost, al mijn foto's heb 'k kunnen recupereren.
                      Met 't programma : Pc inspector-smart recovery.

                      'k Heb mijn kaartje geformateerd, er opnieuw 'n aantal foto's opgezet, nogmaals geformateerd , terwijl 't in mijn toestel zat, en na 3 dagen is 't dan toch gelukt, en werden ŕl mijn foto's terug te voorschijn getoverd op de harde schijf van mijn pcke.


                      Als test heb 'k een oud kaartje uit mijn vroeger toestel - hierop stonden slechts 2 foto's - na 't formateren ook laten 'bewerken' door bovenvernoemd programma... en idd. oude foto's kwamen opnieuw te voorschijn....

                      Iedereen bedankt voor de hulp en denk eraan... de moed niet te snel opgeven, de aanhouder wint meestal... altijd !???

                      Groetjes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

                        Veel mensen halen hun kaartje uit het toestel om met een cardreader de foto's op de PC te zetten, maar ik blijf er bij dat de beste manier is om de foto's van het kaartje te downloaden vanuit het toestel.Op een CF kaartje zitten 50 miniscule contactjes die heel snel defect gaan , zeker als ze in 2 verschillende connectoren worden gestopt (camera+ cardreader) telkens worden ze iets verder opengebogen.Ook de goudflash die op de contacten zit is zo dun dat je heel snel contact maakt op de nikkel zit die onder het goud is aangebracht, en nikkeloxyde is een slechte geleider geeft dus slechte contacten. Op mijn site (rubriek :CF kaart) kun je foto's zien van allerhande problemen met CF kaartjes.
                        Heel anders is het met SD kaartjes, die zijn veel robuster gemaakt.
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

                          Moest deze methode niet zo tergend traag zijn, ik zou het ook doen...
                          Gebruik van cardreader is vele malen sneller.

                          Hans
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

                            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                            Moest deze methode niet zo tergend traag zijn, ik zou het ook doen...
                            Gebruik van cardreader is vele malen sneller.

                            Hans
                            Dat hangt van je materiaal af.

                            Karel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geheugekaart 'leeg' zonder fomateren???

                              Bij mij gaan dezelfde CF-kaartjes (Extreme III van Sandisk) al een jaar of drie dagelijks van camera naar cardreader, en ik heb nog nooit een probleem gehad. Als er dus al een probleem zou optreden: slechte kaartjes of slechte reader. Of ik heb dikke chance.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X