Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Nikon D40

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser voor Nikon D40

Ik ben sinds kort begonnen met fotografie. Ik wil mij een flitser kopen voor mijn D40. Welke koop ik best? Ik heb m'n oog laten vallen op de SB 600. Iemand ervaring met deze combinatie? Ik heb mij laten vertellen dat niet alle functies werken (enkel handmatig?) in combinatie met de D40, maar ik zou volgend jaar toch eventueel willen overschakelen naar de D70, waarvoor de SB 600 wel ontwikkeld is. Iemand advies?

Alvast bedankt!!

Re: Flitser voor Nikon D40

Denk dat je met de sb-600 een heel goede keuze maakt.
    Ik denk dat enkel het FP (Focal Plane) flitsen niet zal werken bij de D40 SB-600 combinatie (maar dat werkt ook niet met een D70)

Zie eigenlijk niet in waarom je, voor de flitser, wil overschakelen naar een D70? Het enige voordeel dat ik zie in overschakelen naar de D70 is de ingebouwde motor.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Denk dat je met de sb-600 een heel goede keuze maakt.
      Ik denk dat enkel het FP (Focal Plane) flitsen niet zal werken bij de D40 SB-600 combinatie (maar dat werkt ook niet met een D70)

Zie eigenlijk niet in waarom je, voor de flitser, wil overschakelen naar een D70? Het enige voordeel dat ik zie in overschakelen naar de D70 is de ingebouwde motor.
      Zou niet voor de flitser zijn, maar inderdaad voor de motor...

Gevonden op het net bij de SB 600:
      Nieuwe mid-range i-DDL Speedlight flitser, compatible met het Creative Lighting System van b.v. de D2H en de D70. Deze krachtige flitser biedt vele mogelijkheden voor een aantrekkelijke prijs. Meedere SB-600 flitsers kunnen door een SB-800 of door de ingebouwde flitser van D70 op afstand worden aangestuurd voor een volautomatische verlichting. Kortom een gemakkelijk te gebruiken flitser boordevol praktische mogelijkheden, die de creatieve wensen van menig fotograaf zal weten te vervullen.

Comment

Dat regeltje komt uit de tijd dat de SB600 is ontwikkeld en de D40 alleen nog maar een gedachte was.

Je kunt alleen geen flitsers aansturen vanuit een D40(geen commander funktie), daar heb je een D80 of een SB800 of SU800 voor nodig.

Als je naar een camera met moter wil overschakelen is de D80 een betere keuze dan de D70s.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

SB-600 is een fantatische flits (koop zeker ook een diffuserbox),
          maar ik zou ook van D40 niet overgaan naar D70 juist omwille van de motor, je ruisbewerking ligt veel beter bij je D40 , ga dan over naar een D80 zoals reeds vermeld. D70 is ondanks de moter een stap terug in de technische evolutie van nikon.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            SB-600 is een fantatische flits (koop zeker ook een diffuserbox),
            maar ik zou ook van D40 niet overgaan naar D70 juist omwille van de motor, je ruisbewerking ligt veel beter bij je D40 , ga dan over naar een D80 zoals reeds vermeld. D70 is ondanks de moter een stap terug in de technische evolutie van nikon.
            thanks!

Comment

Working...
            X