Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist flash gels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Strobist flash gels

Dag allemaal,

Weet er iemand waar ik goedkoop gels kan kopen voor op mijn flash te doen?
    Ik zoek eigenlijk ongeveer hetzelfde als wat er bij de SB 800 geleverd wordt, maar dan goedkoper en eventueel met meer kleuren of schakeringen.

Iemand idee'tjes?

Groetjes

Joris

Re: Strobist flash gels

Ik heb de mijne bij FlashGels gekocht en ik ben er tevreden over.
    Panasonic G1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Dag allemaal,

Weet er iemand waar ik goedkoop gels kan kopen voor op mijn flash te doen?
      Ik zoek eigenlijk ongeveer hetzelfde als wat er bij de SB 800 geleverd wordt, maar dan goedkoper en eventueel met meer kleuren of schakeringen.

Iemand idee'tjes?

Groetjes

Joris
      Dit soort kleurfilters kan je ook kopen in een zaak waar ze discotheekverlichting verkopen, maar dan in grote afmetingen, en waarschijnlijk veel goedkoper.

Comment

Kijk eens aan, dat ik die niet zelf gevonden heb :s
        Ne mens zou nog gaan denken dat ik nie eens gezocht heb (heb ik dus wel gedaan )

Erg bedankt, hoe groot is de kans dat het pakje tegengehouden wordt bij de duane? Ik schat niet zo groot omdat het maar van lage waarde is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Dit soort kleurfilters kan je ook kopen in een zaak waar ze discotheekverlichting verkopen, maar dan in grote afmetingen, en waarschijnlijk veel goedkoper.
          ja, daar dacht ik ook al aan, maar hoe weet ik dan welke kleuren ik juist nodig heb want daar zit veel variatie in denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht

Erg bedankt, hoe groot is de kans dat het pakje tegengehouden wordt bij de duane? Ik schat niet zo groot omdat het maar van lage waarde is?
            Maakt niet uit UK =EEG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
              Ik heb de mijne bij FlashGels gekocht en ik ben er tevreden over.

Ik heb er hier ook al gekocht. Nog altijd tevreden over.
              Flickr! :: Blog
              Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

kijk es op honlphoto.com

allemaal materiaal van David Honl

ik heb de speedstrap de gobo , snoots en de gels zijn besteld ,

een grid zit er ook aan tekomen

zeer goed materiaal en vooral zeer stevig gebouwd ...
                www.kemizz.com
                Brand new Blog
                kemizzdotcomonflickr

Comment

Waarom gebruik je dergelijke gels eigenlijk? Kan je hetzelfde effect niet gemakkelijk in nabewerking bekomen? Ofwel via de witbalans, ofwel door met individuele kleurkanalen te spelen
                  Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                    Waarom gebruik je dergelijke gels eigenlijk? Kan je hetzelfde effect niet gemakkelijk in nabewerking bekomen? Ofwel via de witbalans, ofwel door met individuele kleurkanalen te spelen
                    Is nooit helemaal hetzelfde..

Comment

Nee want ik kan dan bv een rode gel op de achtergrondflits zetten en een groene op de voorgrond (om maar een snel voorbeeld te geven).
                      Als je dat in photoshop moet gaan doen moet je al met maskers en zo beginnen en dat neemt te veel tijd in beslag

Comment

Vraagje: stel, ik gebruik een blauwe gel om dit effect te bekomen. Maak ik dan het beste gebruik van een witte, grijze of zwarte achtergrond? Of m.a.w: heeft de kleur van het achtergrondpapier een effect op de 'donkerte' van de kleur?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door primetime Bekijk bericht
                          Vraagje: stel, ik gebruik een blauwe gel om dit effect te bekomen. Maak ik dan het beste gebruik van een witte, grijze of zwarte achtergrond? Of m.a.w: heeft de kleur van het achtergrondpapier een effect op de 'donkerte' van de kleur?
                          De kleur is bij mijn weten wel van belang.
                          Omdat zwart geen licht weerkaatst ga je niets zien op een zwart doek.
                          Op de site staat er dat de muur wit was. Door met de flitsintensiteit te spelen krijg je gradaties van heel licht blauw tot zwart.
                          Correct me if i'm wrong..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            De kleur is bij mijn weten wel van belang.
                            Omdat zwart geen licht weerkaatst ga je niets zien op een zwart doek.
                            Op de site staat er dat de muur wit was. Door met de flitsintensiteit te spelen krijg je gradaties van heel licht blauw tot zwart.
                            Correct me if i'm wrong..
                            Hoe krijg je dan zwart?
                            Ik neem aan dat je dat gaat doen door een heel korte sluitertijd en eventueel dichtgeknepen diafragma? Want ik denk toch dat je je muur niet veel donderder gekleurt zal krijgen dan je gel?

Comment

achtergrond is wel degelijk van belang

http://kemizz.com/blog/kemring.jpg

effe niet letten op de kwaliteit van die foto
                              ik was toen een ringflits aan het testen

achtergrond is een metz met rode gel op een witte achtergrond
                              www.kemizz.com
                              Brand new Blog
                              kemizzdotcomonflickr

Comment

Working...
                              X