Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep: Falcon Eyes GN-BP accu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oproep: Falcon Eyes GN-BP accu

Bijna 3 weken geleden de Falcon Eye GN-BP besteld bij konijnenberg.
    Was bij bestelling (& betaling) op stock.
    Na ruim 2 weken geen levering ontvangen te hebben, contact opgenomen met fotokonijnenberg. Reden: niet op stock
    Ja inderdaad, nu staat die niet meer op stock, terwijl dat bij mijn bestelling wel het geval was. Is nu al de tweede keer dat ik zoiets bij hen moet ervaren, dat ze blijkbaar eerst alles via de winkel verkopen, en de online bestellingen achterhouden.

Soit, aangezien ik niet kan blijven wachten wil ik hier een oproep doen wie een Falcon Eyes GN-BP accu heeft, en deze voor een 2tal dagen kan missen, eventueel tegen kleine vergoeding.
    Fuji XPRO1

Re: Oproep: Falcon Eyes GN-BP accu

Ik denk dat je hier een groot probleem gaat hebben, ik heb mij laten vertellen dat er 'issues' waren met de GN-BP accu-packs van FE, daarom heb ik nog geen FE set gekocht, eerst zien dat deze packs terug leverbaar zijn.
    Er is momenteel nog geen enkele datum gegeven wanneer de nieuwe packs er zullen zijn, ik begin zelfs een beetje te denken dat ze het gewoon zullen laten vallen ... dan heb ik ook geen intresse meer in de FE flitsset.

Ik kan je spijtig genoeg niet helpen, maar denk eventueel ook even aan een 1000 Watt digitale generator, kost rond de 400 Euro bij Brico denk ik, ze staan in elk geval in hun nieuwe catalogus.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ah wist nix van de issues

bedankt voor de info
      Fuji XPRO1

Comment

op raad hiervan, een tronix explorer 2400W aangeschaft,
        net toegekomen, aan het opladen en intussen eens snel getest, op het eerste zicht héél degelijk spul

http://www.fotoflits.nl/product_info...e5bda8e842c652

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ik denk dat je hier een groot probleem gaat hebben, ik heb mij laten vertellen dat er 'issues' waren met de GN-BP accu-packs van FE, daarom heb ik nog geen FE set gekocht, eerst zien dat deze packs terug leverbaar zijn.
        Er is momenteel nog geen enkele datum gegeven wanneer de nieuwe packs er zullen zijn, ik begin zelfs een beetje te denken dat ze het gewoon zullen laten vallen ... dan heb ik ook geen intresse meer in de FE flitsset.

Ik kan je spijtig genoeg niet helpen, maar denk eventueel ook even aan een 1000 Watt digitale generator, kost rond de 400 Euro bij Brico denk ik, ze staan in elk geval in hun nieuwe catalogus.

Mark
        Fuji XPRO1

Comment

Welke FE set gebruik je op deze inverter ?
          Ziet er niet slecht uit, op de site geven ze tot 800 flash bursts voor een 300Watt strobe.

Mark

Comment

denk dat deze wel op quasi alles werkt,
            de outputs zijn gewoon aan te sluiten met de normale standaard stekkers

GN-300AD is mijn flitsset
            Fuji XPRO1

Comment

Ik ben ook op zoek naar de generator voor de Falcon Eyes GN set, nu heb ik ontdekt dat de Walimex CY-28ZLXT exact hetzelfde eruit ziet als het product van Falcon Eyes. Alleen is het moeilijk te achterhalen wat de output is van de beide generators. Het zou mij niet verbazen dat deze generatoren uit hetzelfde fabriekje worden gestampt in China. De aansluitingen en bijbehorende connectoren zijn ook precies hetzelfde. Ik ben nog bezig de technische data te achterhalen en eventueel de Walimex generator te bestellen. Mocht het lukken laat ik dat hier weten.

Gegroet, Pieter Nieuwenhuijs

Comment

@ Franky> en werken je instellichten? hoe lang kan je ermee werken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neosolutions Bekijk bericht
                  Ik ben ook op zoek naar de generator voor de Falcon Eyes GN set, nu heb ik ontdekt dat de Walimex CY-28ZLXT exact hetzelfde eruit ziet als het product van Falcon Eyes. Alleen is het moeilijk te achterhalen wat de output is van de beide generators. Het zou mij niet verbazen dat deze generatoren uit hetzelfde fabriekje worden gestampt in China. De aansluitingen en bijbehorende connectoren zijn ook precies hetzelfde. Ik ben nog bezig de technische data te achterhalen en eventueel de Walimex generator te bestellen. Mocht het lukken laat ik dat hier weten.

Gegroet, Pieter Nieuwenhuijs
                  Voor de 500 Watt versie kan je hier info vinden : Walimex
                  Blijkbaar zou je 150 full power flashes moeten kunnen maken met één lading ... eerst zien en dan geloven hoor, anders ziet het er wel heel mooi uit, en vooral stukken goedkoper dan andere opties.

Met de Tronix power pack zouden je instellampen nog moeten werken, dit vervangt gewoon een stopcontact, dus je flits weet niet dat hij op batterijen werkt ... lading zal natuurlijk wel een stuk minder lang meegaan denk ik.

Mark

Comment

Ik had onlangs ook een oproep gedaan om zo'n accu te lenen. Ik ben uiteindelijk een accu gaan huren bij GSL in Attenrode voor € 50 per dag. Dat was een Flash Feeder Compact.

Ik heb er bijna 400 foto's mee kunnen nemen en er was 1 spot van 300W op aangesloten, de Falcon Eyes DE300B.

Ik ga zelf een accu kopen binnenkort. Ik heb contact gehad met Servix & Partners in Aartselaar en die verwachten binnenkort een nieuwe accu. Zij hebben zelf die Flash Feeder Compact ook verhuurd/verkocht, maar dat doen ze niet meer, aangezien ze er problemen mee hebben ondervonden. Die Flash Feeder Compact kost ongeveer 1800 BTW in bij GSL. Die nieuwe die ze bij Serix verwachten zou ongeveer 350 à 370 zijn zonder BTW. Die ga ik dus kopen!
                    www.focusfotografie.be
                    www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                      Ik had onlangs ook een oproep gedaan om zo'n accu te lenen. Ik ben uiteindelijk een accu gaan huren bij GSL in Attenrode voor € 50 per dag. Dat was een Flash Feeder Compact.

Ik heb er bijna 400 foto's mee kunnen nemen en er was 1 spot van 300W op aangesloten, de Falcon Eyes DE300B.

Ik ga zelf een accu kopen binnenkort. Ik heb contact gehad met Servix & Partners in Aartselaar en die verwachten binnenkort een nieuwe accu. Zij hebben zelf die Flash Feeder Compact ook verhuurd/verkocht, maar dat doen ze niet meer, aangezien ze er problemen mee hebben ondervonden. Die Flash Feeder Compact kost ongeveer 1800 BTW in bij GSL. Die nieuwe die ze bij Serix verwachten zou ongeveer 350 à 370 zijn zonder BTW. Die ga ik dus kopen!
                      Dat klinkt interessant, heb je al meer details over dat pack van Servix ?

Mark

Comment

Ik heb nog geen details. Ze weten zelf nog niet wanneer die beschikbaar zal zijn. Ik denk dat ze er momenteel tests mee aan het doen zijn. Ik post het wel als ze te koop zijn en/of ik er meer info over heb.
                        www.focusfotografie.be

Comment

De Explorer XT batterijen van Tronics zijn nu te koop bij Servix. Ze hebben uitgebreide tests gedaan en ze hebben 'm goedgekeurd. Prijzen en info volgen heel snel op hun website: www.servix.be

Groejtes! Evi.
                          www.focusfotografie.be

Comment

Thanks voor de info Evi!
                            www.pixation.be

Comment

Working...
                            X