Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto-rugzak

Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam Bekijk bericht
    Hallo,

erg bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik dan eens naar een winkel ga met een paar modellen die jullie me hebben aanbevolen en dan kan ik daar zien welke me het meest aanstaat. Vooral de Canon Deluxe Photo Backpack 200EG die gert1971 had staat me wel aan, Ik heb wat meer over deze rugzak opgezocht, en op amazon stonden erg veel reviews http://www.amazon.com/review/product...owViewpoints=1
    Dit is zo een mindere review van de tas... Is de ritssluiting bij jou ook slecht van kwaliteit?

Gr Simon
    mijn rugzak is nu al bijna twee jaar in gebruik en ik heb nog geen problemen met de rits ondervonden
    en ik gebruik de rugzak tijdens het mountainbikeseizoen (van maart tot eind oktober) bijna wekelijks
    ik ben er tevreden van (dit terwijl ik geen canon gebruiker ben van toestel zelf)
    voor de prijs is het een goed item (toch iets goed dat canon heeft )

Comment

Ik gebruik al een tijdje de Crumpler Pretty Boy Back Pack... Zéér stevig materiaal.

In het onderste deel zit bij mij:
      - flits
      - 400D + lens + grip
      - lens
      - lens 50mm

In't bovenste deel kan eventueel nog een zak met een telelens in.

Ik wil wel nog ff herhalen dat dit een zéér stevige zak is!

Comment

Ikzelf gebruik een Lowepro Slingshot A300. Dat is iets tussen een rugzak en een tas.
        Je heb één kruiselingse schouderriem, en een heupriem. Hierdoor draag je de rugzak op je heupen, en niet op de schouderriem.
        Wil je een foto nemen, dan klik je de heupriem los, en laat je de rugzak onder je linkerarm naar voor glijden. De rugzak zit dan voor je, en je kunt hem opzij (dat nu dus 'boven' is) openen om camera en lens uit te halen.
        Kortom: je hebt het comfort van een rugzak, en het gebruiksgemak van een tas.
        In mijn Slingshot zit een 40D, Een bigma (en dat is behoorlijk grote lens) en dan nog twee kleinere lenzen. Er is nog plaats voor nog een lens of een flitser.

Drie nadelen:
        • er is geen regenhoes (maar dat kost 2x niets in de decathlon)
        • je kunt er geen statief op bevestigen (begrijpelijk, want dan zou 't minder aangenaam zijn om zak plus statief onder een arm naar voor te slingeren hé). Ik draag mijn statief aan een andere riem, kruiselings over mijn andere schouder, en dat is best wel comfortabel.
        • een kruiselingse riem is vermoedelijk niet erg comfortabel voor de trotse eigenaressen van C- en D-cups. Gelukkig ben ik als man geen eigenaar van dergelijke cups.

Ik kocht deze tas voor 90 euro bij Konijn.
        Voor een fotooke en review: klik hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Klof Bekijk bericht
          Ikzelf gebruik een Lowepro Slingshot A300. ...
          Drie nadelen:
          • ...
          Ik dacht dat de slingshots (AW ~ All Weather) standaard voorzien waren van een regenhoes (ergens verborgen achteraan onderaan)? (Ik heb er zelf geen terzijde).
          canon 400D - EF 35-80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stironman Bekijk bericht
            Ik dacht dat de slingshots (AW ~ All Weather) standaard voorzien waren van een regenhoes (ergens verborgen achteraan onderaan)? (Ik heb er zelf geen terzijde).
            Ja dat klopt. De hoes zit verstopt in het rugvlak en kan onderaan de rugzak bereikt worden. Gewoon de velcro-sluiting open trekken en je kunt de hoes er uit halen en over de tas trekken. Nadeel van de hoes is wel dat het onhandig is om je camera snel te nemen wanneer je even een droog plekje hebt gevonden.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat er ook non-AW uitvoerigen waren van de Slingshots. Of heeft Klof de hoes nog niet ontdekt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Klof Bekijk bericht
              Ikzelf gebruik een Lowepro Slingshot A300. Dat is iets tussen een rugzak en een tas.
              Je heb één kruiselingse schouderriem, en een heupriem. Hierdoor draag je de rugzak op je heupen, en niet op de schouderriem.
              Wil je een foto nemen, dan klik je de heupriem los, en laat je de rugzak onder je linkerarm naar voor glijden. De rugzak zit dan voor je, en je kunt hem opzij (dat nu dus 'boven' is) openen om camera en lens uit te halen.
              Kortom: je hebt het comfort van een rugzak, en het gebruiksgemak van een tas.
              In mijn Slingshot zit een 40D, Een bigma (en dat is behoorlijk grote lens) en dan nog twee kleinere lenzen. Er is nog plaats voor nog een lens of een flitser.

Drie nadelen:
              • je kunt er geen statief op bevestigen (begrijpelijk, want dan zou 't minder aangenaam zijn om zak plus statief onder een arm naar voor te slingeren hé). Ik draag mijn statief aan een andere riem, kruiselings over mijn andere schouder, en dat is best wel comfortabel.
              • een kruiselingse riem is vermoedelijk niet erg comfortabel voor de trotse eigenaressen van C- en D-cups. Gelukkig ben ik als man geen eigenaar van dergelijke cups.

Ik kocht deze tas voor 90 euro bij Konijn.
              Voor een fotooke en review: klik hier.
              Is zo'n schouderriem en een heupriem comfortabeler en gebruiksvriendelijker dan een gewone rugzak? En is er nog plaats om iets anders in te duwen als al je fotomateriaal er al in zit? voor de rest ziet deze tas er wel goed uit

Comment

Verwacht niet te veel van die heupriemen.

Ik heb dit weekend een rugzak gekocht en had dus redelijk wat rondgekeken en zeer deftig in de winkel de rugzakken met elkaar vergeleken.

In mijn ogen was er geen enkele rugzak van lowepro met een heupriem die effectief het gewicht op je heupen liet rusten. De meeste zijn gewoon riemen die ervoor zorgen dat de rugzak niet op en neer op je rug knalt. In enkele uitzonderingen waren deze riemen iets steviger (comfortabeler), maar niet ontworpen als draagsteun. Zeker als je wat groter bent (zelf ne 1.90m groot) hangen de meeste heupriemen eerder aan mijn navel dan op de heup.

We (mijn vriendin en ik) zijn dan bij de tamracs gaan zien en daar lagen verschillende rugzakken die wel perfect geschikt zijn om mee rond te trekken. Dwz, deftige schouderriemen, goeie heupriemen én vooral veel sangels die je kan aantrekken om de rugzak perfect aan je lichaam aan te passen. Ook waren de ritsen van een beetre kwaliteit (de waterdichte ritsen dan toch). Hij had geen regenzak, maar een flap die over de nietwaterdichte ritsen ging en met een aantrekbare koord afsluitbaar. We hebben gekozen voor de 5577 van tamrac (dacht explorer 6).

Natuurlijk zijn zulke rugzakken veel moeilijker efkes van uwe rug te nemen en snelsnel de camera in de aanslag te krijgen. Je hebt wel een mogelijkheid om een statief eraan vast te maken. En je krijgt er meer in opgeborgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam Bekijk bericht
                  Is zo'n schouderriem en een heupriem comfortabeler en gebruiksvriendelijker dan een gewone rugzak?
                  Comfortabeler: Neen. Hoewel de Slingshot 300 AW net zoals de betere rugzakken een heupsteun heeft die het meeste gewicht van de schouder(s) ontlast, is het bij de Slinghot wel steeds dezelfde schouder die het overblijvende gewicht moet torsen. Een gelijke verdeling zoals bij een klassieke rugzak is op dat vlak comfortabeler. Overigens heeft enkel de Slingshot 300 AW zulk een heupriem - de 100 en 200 niet. Daar komt dus alle gewicht op één schouder terecht. Voor meerdaagse trektochten is een Slingshot niet geschikt, maar afhankelijk van het geladen gewicht zijn stevige dagwandelingen geen probleem. Het hangt ook wat van persoon tot persoon af. Probeer ook telkens te anticiperen welke objectieven je op je wandeling nodig gaat hebben en laat de rest thuis. Het heeft geen zin om met zeven objectieven rond te lopen en je schouder te mollen als je er maar drie van gebruikt.

Gebruiksvriendelijker: Ja. Probeer uit een gewone rugzak maar eens snel je camera te nemen zonder de tas af te doen. Bij de Slingshot is dat relatief eenvoudig. Doe de heupriem los, "sling" de tas tot op je buik, open de ritssluiting en neem de camera eruit. Eens je dat gewend bent gaat dat vrij snel. Met de standaardindeling zul je de tas wel nog steeds moeten afdoen en op de grond ofzo moeten leggen om objectieven te nemen en te wisselen. Maar als je de indeling wat anders inricht kun je zelfs probleemloos objectieven wisselen zonder de tas ergens neer te hoeven zetten. Ideaal in omstandigheden waar de grond vuil of modderachtig is.

En is er nog plaats om iets anders in te duwen als al je fotomateriaal er al in zit?
                  Als je plaats buiten het fotocompartiment bedoelt, ja, maar beperkt. Op de flap is een klein compartiment waar je zaken als schrijfgerei, schoonmaakmateriaal, draadontspanner, filters,... kwijt kunt. Het vak zit echter sneller vol dan je zou willen. Boven het fotocompartiment is een ruimer vak dat groot genoeg is om wat kleine flesjes drinken en wat boterhammen voor de niet al te hongerige mens in te steken, maar te klein om bijvoorbeeld een extra trui ofzo bij te steken. Nogmaals, de Slingshot is enkel bedoeld voor daguitstappen.

Comment

Hallo

Ik ben niet echt zoek naar een rugzak voor meerdaagse terktochten mee te doen denk ik. Maar meer voor een alternatief voor m'n fototas, dus het fototoestel moet binnen handbereik zijn en de rugzak moet goed "aanvoelen". Misschien is die slingshot daar ook goed voor..

Comment

Ik heb zelf de kleinere Slingshot 100 AW (of is't nu AW100) met daarin 300D + 17-50 f2.8, Speedlight 430, kleine beanbag, geheugenkaarten, batterijen...

Dit is in vergelijking met wat sommigen hier hebben niet veel materiaal, doch heb ik na een dagje stappen met de slingshot altijd een pijnlijke rechterschouder.

Voordelen:
                      - "Slingshot concept"
                      - Ingebouwde regenhoes,

Nadelen
                      - De tas rust altijd over 1 schouder (je kan dus niet eens wisselen)
                      - Ondanks dat ik zeker niet fijngebouwd ben en tegen een stootje kan en ik relatief gezien niet veel materiaal heb zit ik 's avonds met een pijnlijke schouder.

Naast de Slingshot 100 heb ik ook nog een Crumpler "Long Schlong" waar meer in kan (mijn 70-200 en 50 mm kan er ook nog met gemak bij) heb ik na een dagje dragen veel minder last in mijn schouder. Ik verkies de Crumpler boven de Lowepro om hem mee te nemen op citytrip ofzo. Ook de vorm is praktischer: een compact kubusje ipv een langerekte vorm die niet blijft staan. De crumpler valt ook minder op als fototas.

Ik ben zelf ook aan het uitkijken naar een echt rugzak en dit zijn de criteria die ik hanteer:

- Goede heupband heeft (steun) (dagrugzak principe)
                      - Genoeg Fotomateriaal in kan EN goed beschermd zit (rekening houdend met eventuele uitbreidingen)
                      - Vlot toegankelijk voor mezelf
                      - Minder vlot toegankelijk voor potentiele zakkenrollers
                      - Genoeg ruimte voor lunchpakket, drinken, trui, muts, wandelkaart, zonnecreme, ...
                      - Te gebruiken als halve dagrugzak
                      - Bevestigings mogelijkheid achteraan of zijkant voor statief

Heb wel al gemerkt dat dit niet echt bestaat:
                      De Tamrac Adventure 10 heeft wel apart vak bovenaan voor eten ed, maar kan bijvoorbeeld geen statief op bevestigd worden (of toch niet dat ik zie)

De Tamrac Expedition 8, heeft dan weer massa's plaats voor fotomateriaal en bevestiging voor statief, maar geen "dagruzak component"

Lowepro Fastpack 350 heeft dan weer slingshot principe, maar lijkt mij niet groot genoeg enz enz...

Heb zo de indruk dat er 2 soorten tassen bestaan:
                      "consumer grade" met slingshot principes, regenhoezen, dagrugzakvak, ipod en laptop vak.

"professional grade" met massa's plaats voor lenzen, bodies en statieven, maar geen dagruzakvak

iets die deze 2 combineert heb ik nog niet gevonden
                      Last edited by Nortel; 5 maart 2008, 15:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door revtor Bekijk bericht
                        Ik wist eerlijk gezegd niet dat er ook non-AW uitvoerigen waren van de Slingshots. Of heeft Klof de hoes nog niet ontdekt?
                        Joepie!
                        Ik had inderdaad al zitten zoeken naar de hoes omdat ik ergens gelezen had dat er één was, maar er zat geen gebruikshandleiding, en ik had de hoes dus inderdaad nog niet ontdekt! Dat is dan weer een bezoekje naar Decathlon gespaard.

Comment

Hé, ik vraag me af of mijn LowePro fototas Nova 4 AW en mijn LowePro rugzak Mini Trekker AW ook zo'n verborgen regenhoes hebben... Heb het alleszins nog niet gevonden, maar nu denk ik waar ik moet gaan zoeken.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik heb een Crumpler 'This' waarin ik (meestal) een body+grip, 2 objectieven en nog wat rommel (evt nog 2 kleinere objectieven) kwijtkan
                            In het bovenste deel zit dan een kleinere Lowe-Pro met body en medium-lens (85 of 105mm)...of mijn vest/boterhammen
                            In het totaal dus plaats voor 2 body's en 5 lenzen
                            Valt ook niet teveel op als fototas
                            Last edited by mexicano; 12 maart 2008, 11:08.
                            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Slingshot AW200, zo'n €89 bij Mediamarkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                                Slingshot AW200, zo'n €89 bij Mediamarkt

Hebben ze deze tas bij elke mediamarkt in belgië, en ook nog andere modellen of alleen deze?

Alvast bedankt

Comment

Working...
                                X