Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen 2 flitsers Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil tussen 2 flitsers Canon

Hoi,

Ik ken niets van flitsers.

Kan mij iemand op een gewone-mensen-manier uitleggen wat het verschil is tussen:

* Canon Speedlite 430EX
    * Canon Speedlite 580EX II BE

Groeten en bedankt.

Daisy
    Canon EOS 400 D
    Canon EFS 18-55 mm - Canon EF 50 mm 1.8 - Canon EF 24-105 mm F 4 IS -Canon EF 70-200 mm f4 IS - Metz 58 af -1 met omnibounce -Canon battery grip BG-E3.

Re: Verschil tussen 2 flitsers Canon

580EX II

- duurder
    - sterker
    - kan halvelings tegen regen
    - kan stroboscoop flitsen
    - kan andere flitsers af laten gaan op commando
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

De 580 is lichtsterker dan de 430.
      De 580 heeft richtgetal 58 en kan dus verder flitsen dan de 430 met richtgetal 43.
      De 580 kan als master en als slave ingezet worden, de 430 enkel als slave.
      De 580II (versie 2) kan de snelheid van de Canon 1DMarkIII aan of 10 beelden per seconde volgen.
      Canon-fan
      www.photographypace.be
      blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pace Bekijk bericht
        De 580II (versie 2) kan de snelheid van de Canon 1DMarkIII aan of 10 beelden per seconde volgen.
        nog niet bijna..
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
          nog niet bijna..
          Ik veronderstel dat dit een beetje afhangt van de afstand die moet gehaald worden. Als je maar een paar meter moet flitsen verliest de laadcondensator in de flits maar een fractie van zijn capaciteit en kan hij zeer snel recyclen. Indien hij echter tientallen meter moet flitsen is hij in één keer leeg en duurd de recycling enkele seconden(afhankelijk van de toestand van de batterij. Dit is zo bij Sigma en bij Nikon en denk niet dat dat bij Canon verschillend is.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

zelfs op korte afstand kan hij geen 10 flitsen na elkaar aan...

(en kan je dan niet beter een videocamera met permanente lamp meebrengen ?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
              zelfs op korte afstand kan hij geen 10 flitsen na elkaar aan...

(en kan je dan niet beter een videocamera met permanente lamp meebrengen ?)
              10 is inderdaad wel wat veel van het goeie. Wou ik in vorige post nog vermelden maar was het vergeten. 3 a 4 moet van dichtbij en met een volle batterij wel haalbaar zijn gedurende een 5 tal flitsen.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Deze vraag intereseert me ook.

Als ik het goed begrijp, dient de 580 vooral voor mensen die snel achter elkaar foto's willen maken ( stroboscoop flitsen?) en is ideaal voor studio fotografie?

Hoe verhouden de richt getallen zich ten opzichte van elkaar in de realiteit? Heeft er iemand al gemerkt dat hij/zij tekort komt met de 430? En zo ja, in welke omstandigheden?
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                  voor mensen die snel achter elkaar foto's willen maken ( stroboscoop flitsen?)
                  jammer maar niets mee te maken!
                  stroboscoop of high speed syncronisatie laat toe om de flits te gebruiken bij sluitetijdens die korter zijn dan 1/200, dus 1/1000 of zo. Zowel de 430, de 580 of verschillende andere merken zoals Metz bieden dit.

Normaal komt je qua richtgetal met de 430 ruim toe, maar voor hetzelfde geld heb je de Metz 58AF1, en da's naar mijn bescheiden mening een veel beter flits.
                  Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

HEY

Bedankt voor jullie reacties.
                    Nu weet ik al wat ik moest weten.

Gr Daisy
                    Canon EOS 400 D
                    Canon EFS 18-55 mm - Canon EF 50 mm 1.8 - Canon EF 24-105 mm F 4 IS -Canon EF 70-200 mm f4 IS - Metz 58 af -1 met omnibounce -Canon battery grip BG-E3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                      ...
                      Normaal komt je qua richtgetal met de 430 ruim toe, maar voor hetzelfde geld heb je de Metz 58AF1, en da's naar mijn bescheiden mening een veel beter flits.
                      Richtprijs 430: 239 euro
                      Richtprijs 58AF1: 325 euro

D'er zit precies toch wat verschil op, hé.
                      Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

cho weet je, de prijs zegt natuurlijk iets over de verschillen. Vraag is alleen waarvoor je hem gaat gebruiken...
                        goede site is misschien the digital picture, waar 430 en 580 wordt vergeleken en uitgelegd wat je met beide kan klik.
                        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                        BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                          stroboscoop of high speed syncronisatie laat toe om de flits te gebruiken bij sluitetijdens die korter zijn dan 1/200, dus 1/1000 of zo. Zowel de 430, de 580 of verschillende andere merken zoals Metz bieden dit.

Ook niet waar. Waar jij het over hebt is enkel High speed synchronisatie. Stroboscopisch flitsen betekent dat de flits meerdere keren afgaat in één opname, om bijvoorbeeld achteraf bewegingen te analyseren.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Ik ben ook aan het twijffelen, ik zit met een 350D met een Tamron 18-200mm f 3.5-6.3 XR Di-II lens, geen lichtgevoelige. Ik merk op dat wanneer ik fotos in het schemerdonker neem : 1) de camera moeite heeft met scherpstellen en 2) Dat de ingebouwde flits van de 350D tekort schiet wanneer ik volledig inzoom, bv. indien iemand verder van U is en je kan niet dichter komen dan is hij vaak onderbelicht.
                            Heb ik voor deze situatie een 430ex nodig of de krachtigere 580exII.
                            Het prijsverschil is toch bijna het dubbele.
                            Ik zou graag een canon willen en geen Metz of Sigma omdat bij mij alles automatisch moet werken, ken er nog niet zoveel van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StefB Bekijk bericht
                              Ik ben ook aan het twijffelen, ik zit met een 350D met een Tamron 18-200mm f 3.5-6.3 XR Di-II lens, geen lichtgevoelige. Ik merk op dat wanneer ik fotos in het schemerdonker neem : 1) de camera moeite heeft met scherpstellen en 2) Dat de ingebouwde flits van de 350D tekort schiet wanneer ik volledig inzoom, bv. indien iemand verder van U is en je kan niet dichter komen dan is hij vaak onderbelicht.
                              Heb ik voor deze situatie een 430ex nodig of de krachtigere 580exII.
                              Het prijsverschil is toch bijna het dubbele.
                              Ik zou graag een canon willen en geen Metz of Sigma omdat bij mij alles automatisch moet werken, ken er nog niet zoveel van.
                              met een 430 kom je zeker toe hoor. Zet er nog een omnibounce op ( +/- 25 euro) en je kan zeker uit de voeten met de flits.
                              Het is ook zo dat een flits zoals de 430 en 530 een ingebouwde flitszoom hebben. dit wil zeggen dat als je insteld op 50mm de flits ook het flitslicht voor 50 mm gaat instellen. Dit tot maximum 100 mm en minimum van 24 als ik me niet vergis. Boven de 100 mm werkt deze ook wel, maar is het licht verstrooid zoals bij 100mm. het enige voordeel dat een 530 dan weer heeft, is dat deze als master flits kan dienen. en een andere dan als slave. Enkel handig bij multiflits-situaties. Draadloos kan je dan een tweede flitser bedienen met de 530 op je camera.

Comment

Working...
                              X