Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitser op de cam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe flitser op de cam

Wat is het nut van een externe flitser?
    Zijn de onderwerpen dan niet overbelicht?

Als ik naar party’s ga zijn er af en toe fotografen en die hebben eveneens een externe flitser zitten…toch zijn de personen nooit wit en heeft hij <god weet hoe> sfeerverlichting van de zaal (spots, lazers,…)
    Is dit dan ook via die externe flitser?

gegroet
    Nikon D300

Re: externe flitser op de cam

Met een externe flitser heb je gewoonlijk veel meer "power" dan met de ingebouwde flits van je camera, terwijl je tevens de flits kunt "bouncen" (via een witte muur of plafond), "diffunderen", enz.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

het platflitsen of overbelichten voorkom je met je TTL (Doordelens) functie van je flitser die zich heeft afsgesteld op wat je met je camera doet oa qua zoom. externe zijn inderdaad krachtiger en reiken dus veel verder , minder rode ogen gezien de afstand van het objectief en flits, inderdaad bounce en diffuse mogelijkheden, alsook het werken op afstand (kabel of radiogestuurd)
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

een externe flitser geeft je gewoon meer controle zodat je het licht naar je hand kan zetten

Comment

Working...
        X