Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon SBR200 en Tumax 4 nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon SBR200 en Tumax 4 nikon

Hi,

Iemand ervaring mee?
    Ik zag dat het richtgetal slechts 14(iso200) was tov 30 voor sb400(iso200)
    (heb momenteel een sb800 (53 bij iso200)
    Is het dan niet interessanter een sb400 op een 'ontvanger' te installeren ,als dat bestaat?

Of zijn er andere flitsers die remote kunnen getriggerd worden door een sb800 of D80 (compat met creative light stuff)
    Ik las iets van TUMAX slave flitsers, zijn die goed en compatibel ???

mvg
    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Re: nikon SBR200 en Tumax 4 nikon

Een SB-600 kan perfect getriggerd worden. Maar die is misschien wat buiten budget?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Een SB-600 kan perfect getriggerd worden. Maar die is misschien wat buiten budget?
      yep

glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Ik denk dat je dan best zoiets kan kopen:

Ze zijn niet zo duur (en volgens sommigen werken ze ook niet zo goed, bij mij doen ze het perfect).
        Het principe is simpel, je zet de zender op je hotshoe van je camera en zet je flits op een ontvanger. En flashen maar !

Of gewoon zoiets, dit doet eigenlijk bijna hetzelfde. Je laat 1 flits afgaan en het blokje gaat reageren op dit licht (en laat dan dus de flits afgaan).

Nadeel hiervan (bij beide) is dat je geen ttl hebt, je moet je camera of flitsen dus manueel gaan instellen. Maar dit is niet zo moeilijk als het lijk, zeker niet als je een lichtmeter hebt.

Als laatste gaat er binnenkort nog iets uitkomen. Het noemt de radio popper:

Dit is ongeveer hetzelfde als de eerste triggers (maar eerder in de prijsklasse van de pocketwizzards) maar deze werken volledig in ttl. Je kan dus gewoon je flits ergens neerzetten hij regelt de flits intensiteit volledig zelf.

Comment

Of gewoon zoiets, dit doet eigenlijk bijna hetzelfde. Je laat 1 flits afgaan en het blokje gaat reageren op dit licht (en laat dan dus de flits afgaan).

Als ik het dan goed voorheb, dan zou ik met dit blokje eender welke flitser kunnen laten afgaan die eropstaat?
          Mijn bedoeling is: D80met built in flash > stuurt de sb800op statief aan met ddl sturing en de tweede flitser gaat dan af op een 2de statief (hoeft niet instelbaar te zijn) ............ dit kan dan met dit blokje op een statief te zetten??

mvg
          glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            dit kan dan met dit blokje op een statief te zetten??
            Jep, zal volledig werken.
            Let wel, als er dan iemand anders gaat flitsen gaat je flits ook mee afgaan, hij reageerd dus gewoon op al het flitlicht.
            In een uitzonderlijk geval zou hij ook op bliksem kunnen reageren, maar ik ga er even vanuit dat je daar niet zo snel last van zal hebben

Comment

Working...
            X