Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb sinds een tijdje een Manfrotto 681B monopod met een Manfrotto 234RC monopod kop en deze combi bevalt me prima. Deze monopod heeft een capaciteit van max 12 kilo (kan de 30D met 100-400L dus makkelijk dragen), een minimale hoogte van 0,67cm en een maximale hoogte van 1,61cm.
Ik ben 1.85m en wanneer ik de monopod volledig uitschuif is 'ie zelfs nog iets te hoog.
Denk ook eens aan de Manfrotto 685B heel gemakkelijk in gebruik.
(enige nadeel niet echt compact)
Gebruik deze veel in combinatie D200 met de Sigma 80 - 400mm.
heb een Tamron van 29 EUR met deze lens
zie de zin van een echte kop op een monopod niet
Dat van die Tamron vat ik ff niet maar over de kop:
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit met een monopod gewerkt.
Een panokop is idd niet handig, maar een balhoofd des te meer, er zijn namelijk meer mogelijkheden dan alleen het stokje vertikaal onder je lens / toestel.
Comment