Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk mini-statief? (merk/sterkte/gebruik)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk mini-statief? (merk/sterkte/gebruik)

hellow!

ik was vandaag wat aan't rondwandelen in de fnac en zag bij wat accessoires een mini-statief hangen, ik vond dit wel interessant (het koste ook maar iets van een 12 euro ofzo) en ben aan't denken geslagen.
    Waarvoor wordt zoiets vooral gebruikt? Ik zou zo een kunnen gebruiken voor productfotografie, of misschien om een foto te nemen vanop een tafel ofzo, dan hoef ik het grote statief niet te ontplooien. Ik zou zoiets aankopen wel zien zitten, eerst en vooral voor de enorm lage prijs
    Is zoiets eigenlijk sterk/stevig genoeg voor een DSLR?
    Welk type zouden jullie nemen? Heb er een paar opgezocht van het merk Hama (merk dat ik in de fnac heb zien hangen)
    Wat denken jullie van deze modellen:
    zoiets nr1
    of zoiets nr2
    of zoiets 'flexibels'

alle mini-pods van hama

alvast bedankt voor de antwoorden!
    Last edited by Mr.Magic; 19 februari 2008, 21:04. Reden: link 'alle minipods'
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Re: Welk mini-statief? (merk/sterkte/gebruik)

Tja ik denk dat de bedoeling van een statief nu net is om het geheel stabiel te houden en ik kan me niet voorstellen dat zo een statiefje echt stabiel zal zijn. En dan toch zeker niet voor de camera waarmee jij fotografeert.

Weggesmeten geld als je't mij vraagt.
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Ik heb ooit eens zo een ministatiefje bij een online aankoop bijgekregen...
      ik heb mijn toenmalige body (eos 300D) er eens opgezet en zelfs met de kitlens tuimelde hij al vooruit...
      nee..geen geld aan verspillen aan zoiets...beter een beetje meer uitgeven voor een compact statief.

Comment

Hey,

ik heb mij onlangs een GorillaPod SLR aangeschaft.
        Ik wou gewoon iets om mijn camera op min of meer alle oppervlakken toch level te kunnen opstellen maar iets wat zo licht en compact mogelijk was.
        Uiteindelijk ben ik dan op een GorillaPod uitgekomen, iets wat in veel winkels moeilijk te vinden is.
        Via Foto Rubens kan je ze bestellen, je kan ze dan na 3 dagen (bij mij toch) gaan afhalen of laten opsturen.
        De prijs van 36 euro voor de SLR versie is veruit de goedkoopste die ik kon vinden, op de meeste plaatsen vragen ze er 50 euro voor.

Eerste indrukken zijn goed, maar je moet er geen telekanon op plaatsen want dan zakt het door zijn poten. Met mijn Olympus E410 met de 2 kitlenzen is het geen enkel probleem en meer aspiratie heb ik momenteel toch niet.
        Ik zocht een draagbaar "statief" voor op reis en overal mee naartoe te nemen en dan is dit ideaal.
        Maximum gewicht dat er op mag is volgens de site 800 gram, maar op de verpakking staat 1100 gram Nu ja, mijn SLR weegt inclusief lens amper 650 gram dus geen probleem.
        Er is ook een zwaardere versie, de SLR Zoom die tot 3 kg kan dragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
          ik heb mij onlangs een GorillaPod SLR aangeschaft.
          Is dat die van 50 euro, of is dat de slr zoom? ALs ik mijn 5D terug heb (ooit), zou ik een Gorillapod overwegen, maar body + prime kan gaan tot bijna 2 kilo
          Hoe houdt zo'n gorilla dat? wat zijn je ervaringen?
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Al de voorstestelde modellen zijn waste of money.
            Het komt met name aan op het balhoofd en en de constructie, en dat is voor point and shoot dingen allemaal leuk, maar verder niet.
            Er zijn ook wel betere maar die vind je vaak al moeilijker. de mooiste is van Leica maar die kost nieuw 200 euro (zonder balhoofd), 2e hands kan je geluk hebben.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Bij Otto Knap staat een heus ministatiefje met fatsoenlijk balhoofd op zijn bureel in de winkel te pronken met een slr op.
              Is niet te koop denk ik, alleen maar voor de sier denk ik.
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

Comment

Ik heb er eentje van Manfrotto:
                ziehier
                Deze is laag en breed en helemaal uit metaal, dus vrij stabiel. Ik heb het met succes gebruikt met een SLR met 180/2.8.
                De meeste goedkope kleine statiefjes zijn inderdaad weggegooid geld, tenzij met een compactje.
                Kris

Comment

heb eens naar zo'n gorillapod gezien, niet normaal wat je daarmee kan doen!
                  voor voorbeeldfotos (van gorillapod zelf) : foto's
                  Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                  BLOG

Comment

misschien iemand die zo'n gorrillapod heeft en het nut ervan misschien even kan toelichten?
                    ik vind het nogal veel geld (50 euro) voor eigenlijk een klein ding
                    maar je kan het blijkbaar aan omheiningen en vanalles 'monteren', als je het echt overal kan gebruiken zou ik het mss nog overwegen aan te kopen.
                    BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                      voor voorbeeldfotos (van gorillapod zelf) : foto's
                      Ik mis eigenlijk bij alle foto's een afstandsbediening, want die hoort er natuurlijk ook bij.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Koen,

mijn versie is de gewone SLR, niet de SLR Zoom.
                        Verschil tussen de 2 is dat de SLR Zoom 3 kg kan dragen, en dat je er een balhoofd op kan monteren.
                        Bij de SLR Zoom heb je ook geen snelkoppelingsplaatje, dus daar moet je telkens de camera er op schroeven.
                        En
                        Voor mij ging het er om dat het statief zo klein en licht mogelijk (iets van een 170 gram) was om mee te nemen.
                        Eigenlijk dient het enkel maar om bij weinig licht toch nog een foto zonder flits te kunnen maken. Of om een mooie zonsondergang vast te leggen ook al heb je niet direct een vlak oppervlak in de buurt.
                        Je kan de Gorillapod op vrijwel elk oppervlak stabiel plaatsen mits je lens niet te lang of te zwaar is (dan zie ik hem wel voorover kiepen).

Het is en blijft een nicheproduct, maar voor mij is het bijzonder handig. Het biedt meer mogelijkheden dan een klassiek statief maar het heeft natuurlijk zijn beperkingen naar stabiliteit.

Comment

Als ik zo wat lees, zal ik mijn plastieken velbonneke maar houden als meeneemstatiefje voor mijn nieuw speeltje, en mijn zware manfrotto meezeulen voor het zwaardere werk.
                          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Working...
                          X