Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag heeft mijn sandisk extreme 3 de geest gegeven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vandaag heeft mijn sandisk extreme 3 de geest gegeven

......
    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 18:02.

Re: Vandaag heeft mijn sandisk extreme 3 de geest gegeven

...heel spijtig vind ik zoiets...
    ...ik zou in dit geval sito presto bij de verkoper/verkpoopunt staan...
    ...alvast succes met je interaktie...

mvg,

Roland

Comment

2006 heeft mijn zoon het zelfde voorgehad . CF Extreme 3 kaart geformatteerd 2 foto's gemaakt en "CHA" ze gaf de geest.De kaart was slechts 2 maanden in gebruik .Terug naar de winkel gebracht , en zonder woorden een nieuwe gekregen op vertoon van het aankoopbewijs. Sandisck geeft 10 jaar garantie op de extreme 3 dacht ik. Zelf werk ik altijd met de ultra 2 .Mijn eerste kaart van 2004 512 mb doet het nog steeds prima.Bij mn' laatste aankoop d300 terug een ultra 2 4.0gb aangeschaft.
      Ik wil hiermee geen reclame voor de ultra 2 maken.Dit nog volgens de verkoper (2006) kon men van een defecte kaart nog de informatie afhalen moest deze heel belangrijk zijn. Dan zou de kaart naar Amerika opgestuurd worden,maar dat zou veel eurotjes kosten .groeten

Comment

Heb hetzelfde twee jaar geleden met een PQI-kaartje van 512MB meegemaakt.
        Zolang je de foto's eerst hebt kunnen overladen, is er niets aan de hand.
        Je krijgt toch steeds 5 a 10 jaar waarborg op zo een kaart. De prijs is ondertussen toch enorm gezakt, en je krijgt waarschijnlijk een kaart van een hogere capaciteit.

als je de foto's nog niet overgezet hebt...........

Hopelijk ben je niet zoals de meesten op dit forum voorstander van extra grote kaarten. 4 GB, 8GB en ja hoor we gaan al naar 16 GB. Laat dan die kaart maar eens defect gaan.
        Ik wis liever eens vaker van kaart en dan ben ik maar zoveel minder foto's kwijt.

Zou het kunnen dat er namaak bestaat in die kaarten? En zo ja waaraan zouden ze te herkennen zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          Heb hetzelfde twee jaar geleden met een PQI-kaartje van 512MB meegemaakt.
          Zolang je de foto's eerst hebt kunnen overladen, is er niets aan de hand.
          Je krijgt toch steeds 5 a 10 jaar waarborg op zo een kaart. De prijs is ondertussen toch enorm gezakt, en je krijgt waarschijnlijk een kaart van een hogere capaciteit.

als je de foto's nog niet overgezet hebt...........

Hopelijk ben je niet zoals de meesten op dit forum voorstander van extra grote kaarten. 4 GB, 8GB en ja hoor we gaan al naar 16 GB. Laat dan die kaart maar eens defect gaan.
          Ik wis liever eens vaker van kaart en dan ben ik maar zoveel minder foto's kwijt.

Zou het kunnen dat er namaak bestaat in die kaarten? En zo ja waaraan zouden ze te herkennen zijn?
          Even ter infomatie de Canon kan maar 8 Gb kaartjes aan doe er dus geen 16 Gb in.
          Als je die formateert in de Canon camera heb je nog maar 8 Gb over.
          Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Ik zeg niet dat dit hier het geval is/was, maar er zijn VEEL fake sandisk kaarten in omloop. Op e-bay was er zo'n vergiftiging dat er pagina's zijn die beschrijven hoe je de valse kan herkennen.
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

....................
              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 18:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
                Trouwens nog een andere bedenking, de filesize van nieuwe cameras worden alsmaar groter, dus de kaartjes moeten toch ook groter worden, anders kunnen we met die knappe bakken, minder foto's nemen ?
                ...weer goed afgelopen...

...Stefan, spreek je dan over kaartjes met een minimum capaciteit van 8 GB?

mvg,

Roland

Comment

.........
                  Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 18:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
                    Ik was gewoon een foto aan het maken om iets te testen, formatteer hem eerst en daarna komt er CHA op.
                    In 2 andere toestellen geprobeerd, CHA, mijn kaartlezer krijgt hem niet meer gelezen.

Nu heb ik deze kaart vorige zomer aangekocht, vlak voor ik op reis ben vertrokken naar Canada, en heb er toen 3 tegelijk aangekocht.
                    Deze 3 kaarten hebben alledrie dezelfde serienr..

Nu dacht ik eigenlijk dat elke sandisk card een unieke serial had ?
                    Maar als ze fake zijn, zijn ze wel verdomd goed, kan vergelijken met andere memory cards, wel geen extreme 3 en lijken toch hetzelfde gebouwd qua plastic en dat gebrushte aluminium randje.

Iemand hier al eens iets eerder over gehoord ?
                    Als ik op google eens kijk, zie ik veel tekst zoals "unique SanDisk serial number"

Ga maandag eens naar sandisk emailen
                    Heb een mail gestuurd naar Sandisk en blijkbaar maakt men de kaartjes aan in batch, waardoor de batch een identiek sn meekrijgt.
                    Last edited by Argendaal; 29 februari 2008, 07:11.

Comment

Working...
                    X