Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio achtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio achtergrond

    Ben van plan een klein studiootje in te richten in mijn garage en ben nu wat aan het rondzien naar achtergronden. Op de avondschool gebruiken we papieren rollen, doch ik moet zeggen dat dit een vrij dure aangelegenheid is. Vandaar mijn gedacht om een afwasbare achtergrond te gebruiken.
    Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

    Thx,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: studio achtergrond

    Ik doe het voorlopig met een soort geplastificeerd karton dat schilders gebruiken om de vloer te beschermen. Voordeel is dat het makkelijk afwasbaar is en vrij goedkoop (ken de juiste prijs niet meer).
    Nadeel is dat het vrij zwaar is en niet zo gemakkelijk handelbaar (waardoor je heel voorzichtig moet zijn om kreuken te vermijden). Ook is zo'n rol maar 1 meter breed, waardoor je er 2 of 3 naast elkaar moet "plakken" om een beetje handig te kunnen werken. Maar voor de keren dat ik (als amateurke) dat nodig heb kan het wel dienen.
    Apple Inc. rulez

    Comment


    • #3
      Re: studio achtergrond

      Bedankt Jaske voor je reactie. Bij dat aaneenplakken...zie je daar de naden niet?
      Ik was aan het denken aan vinyl...misschien is er op dat gebied iets te vinden.

      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: studio achtergrond

        We gebruiken de afwasbare witte achtergrond van lastolite in de studio.
        Het is beter dan papier en hij is mooi mat wit.
        Voordeel: hij is afwasbaar Nadeel: je moet hem afwassen ( ik ben lui )
        Hij is zeer zwaar waardoor je moet zien dat hij goed op de rol zit want door het gewicht komt hij zelf naar beneden.
        Wel zien dat de vloer proper is van als het model schoenen aanheeft en er ligt iets van vuil onder zou het er durven door komen als je er veel op loopt.

        Groot voordeel dat hij afwasbaar is... Maar ook verschillende nadelen
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: studio achtergrond

          Ik gebruik doeken en als die vuil zijn gaan ze het wasmachine in.

          Nadeel is de strijk natuurlijk
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: studio achtergrond

            hangt ervan af hoe breed je doek moet zijn.
            kun je gewoon eens kijken bij de leenbakker, daar hebben ze mooie kant en klare gordijnen die zijn kreukvrij, wassen en ophangen. gebruik 2 zwarte gordijnen die ik met klitteband aan elkaar maak. hiervoor hang ik een vliesdoek

            stoffenhandel.nl is ook wel betaalbaar. hier kun je doek kopen per meter in breedte 1.5m en 3m
            cameraland is ook wel betaalbaar. vliesdoek is een goedkope mooie doek, nadeel is gaat iets sneller kapot.
            ik span de doeken tussen 2 stempels (deze klem je tussen plafond en vloer en gaan tot 2.8m. kosten ongeveer 15 euro bij bouwmarkt)

            Comment

            Working...
            X