Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak: graag jullie meningen/ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rugzak: graag jullie meningen/ervaringen

Heb dus een Lowepro SlingShot 100 AW gekocht bij aanschaf van m'n D80+18/200

Alles past er netjes in maar ipv jaren lang alleen die 18/200 te houden zoals gepland heb ik toch veel zin in een breedhoek 10-20 / 12-24 ofzo

En dan is m'n tasje al te klein...

Ik wil dus een grotere met plaats voor de 18/200 als de 10/20 erop zit.
    Een flits moet er dan ook in kunnen als ik er later 1 koop.

SlingSHot vind ik een leuke feature.

Statief zou ik er graag aan kunnen vasthangen.

En ik zou binnenin graag iets extras kunnen steken, een soort vrije ruimte.

Graag ook plaats voor een Atomake en ne stylo.

'k ben wat aan het webshoppen en vind de 2delige rugzakken wel iets voor mij.

Bovenste deel voor extras zoals muts en boterhammen
    Onderste deel, horizontaal, voor camera en lenzen.

€ 115
    De Lowepro Rover AW II heeft een onderzijde waar u uw fotoapparatuur in kunt opbergen en een bovenzijde die zeer geschikt is voor een trui, regenjas en allerlei andere spullen die men nodig heeft op een fotoreis. Heeft net als de minitrekker een geïntegreerde verticale statiefdrager.

Een heel populaire 2-compartiments fotorugzak. Harnas, schouderriemen en buikriem zijn allen aanpasbaar. Heel het binnenwerk is aanpasbaar, en kan ook volledig verwijderd worden. Z'n AllWeather cover beschermt je materiaal tegen vocht, stof en zand. Met het handig Tripod holder-systeem neem je in een wip je fotostatief ook mee.

€ 166,25
    Lowepro Rover AW Plus. Deze tas is een grotere versie van de Rover AW II en bestaat ook uit twee compartimenten. De bovenkant voor b.v. kleding en accessoires en de onderkant voor uw fotoapparatuur. Materiaal en design zijn hetzelfde als de Rover AW II alleen het draagsysteem is verbeterd. Dit systeem, dat al te vinden was op de grotere rugzakken, is perfect af te stellen op het lichaam en zorgt voor een zeer hoog draagcomfort.
    Built-in hide-away tripod holder includes an adjustable bungee cord system for optimum stability and balance.

€ 94,05
    Lowepro Fastpack 350

De Fastpack kan overal worden ingezet; tijdens vakanties, familie-uitjes of op een dagtrip. Het drievaks-design zorgt voor een duurzame, lichtgewicht en comfortabele draagoplossing waarin een DSLR, extra lenzen en flitsers, een laptop en voldoende accessoires en persoonlijke spullen kunnen worden meegenomen. Uiteraard zijn de draagriemen verstelbaar en zorgen zij voor een optimale verdeling van de apparatuur.

Het onderste gedeelte van de tas is gepolsterd en beschermt apparatuur optimaal tegen zand, vocht en de elementen. De verstelbare tussenschotten zorgen ervoor dat het interieur volledig aan de wensen van de gebruiker kunnen worden aangepast. Tevens kunnen hierdoor verschillende apparatuurcombinaties worden meegenomen.

Over het cameravak wordt een extra flap gesloten als extra beveiliging voor de apparatuur. De Fastpack-serie heeft hetzelfde principe als de Slingshot; de apparatuur blijft toch gemakkelijk toegankelijk via de ‘zij-ingang’ door de tas te voor de buik te draaien. Ook met de gesloten flap. Het bovenste vak van de tas kan worden gebruikt om extra accessoires en persoonlijke spullen mee te nemen.
    Go all day with the lightweight, comfortable Fastpack 350 backpack. It protects your pro digital SLR and 17" widescreen notebook compactly while providing generous storage for other gear. Side-entry compartments let you quickly grab equipment and accessories, even while you’re on the move. Customize the easy-to-access main compartment with adjustable dividers.

ook deze vind ik héél interessant, duur maar heel sterk

Kata Hiker Backpack HB-207

KATA’s HB-207 Hiker Backpack features a level of protection you haven’t seen before; KATA’s TST protection safeguards the camera compartment and the bottom of the case while keeping it light. The extensive main compartment easily accommodates 2-3 Digital / SLR bodies with up to 8 lenses (up to 400 mm f 2.8) or a DV camcorder. The case is set up with modular dividers, and if additional division is necessary, KATA’s Modi-Vers Kits can be purchased. The HB-207 advanced harness system is designed to allow for ultimate adjustment of all features; shoulder straps, 6 point adjustable waist belt, and lumbar pad, ensuring the perfect ergonomic fit for each individual carrier.
    Deze HB-207 is een echte kanjer. In deze fotorugzak kan je 2/3 camerabody's en tot 8 lenzen en of flitsen veilig opbergen. Op de achterzijde is er een compartiment voorzien voor je laptop. Zoals elke andere Kata draagtas is ook deze uiterst stevig, en is er de garantie dat je spullen maximaal beschermd worden. Aan de zijkant van deze rugzak kan je je fotostatief bevestigen. De VG-DTS Insertrolley kan je als accessoire voor deze HB-207 aanschaffen. Zo hoef je deze tas niet altijd op je rug te dragen.
    Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
    http://kodefoto.webs.com/
    http://flandriens.webs.com/

Re: Rugzak: graag jullie meningen/ervaringen

Hoi, heb ook veel rondgekeken op internet naar een goeie zak voor mijn spulletjes maar uiteindelijk in de winkel pas duidelijk mijn keuze kunnen maken. Gewoon een flinke zaak inlopen en de tassen beetpakken en om doen (met vulling om draagcomfort te ervaren).
    Toen ik dat eenmaal gedaan had kwam ik heel snel gekomen tot mijn keuze!

Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Interessant filmke van den Chase...

http://www.youtube.com/watch?v=6R73OJzKxUs

Comment

interessante link....
        Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
        http://kodefoto.webs.com/
        http://flandriens.webs.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
          interessante link....
          Ik moet er niet aan denken om altijd zoveel in de tas te stouwen en op mijn rug te sjouwen. Gewoon vooraf bedenken wat je gaat doen en een goede selectie maken. Ik stop dat in een gewoon rugzakje dat je tegenwoordig bij elke textielsuper voor weinig geld kunt kopen. Mijn broodje en drinken erbij, en kan op pad.

Comment

Working...
          X