Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik zit al een tijdje te zoeken hoe ik de sb800 draadloos laat flitsen in combinatie met mijn d70 zonder dat de ingebouwde flitser op mijn d70 meeflitst.
Kan iemand mij zeggen hoe ik beide (sb800 en d70) dien in te stellen ?
Door die flitsen communiceert de D70 met de sb800.
Deze spelen (zo goed als) geen rol in de belichting van de foto.
Bij de D200 kan de interne flits wel mee belichten.
Jo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Jij bedoelt vermoedelijk de voorflitsen. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik externe flitser en toestel moet instellen om ervoor te zorgen dat er bij het nemen van de foto enkel de externe flitsen op afstand flitst.
Alsje wilt dat de d70 niet flitst en je toch de sb800 niet op de camera wenst, blijft er alleen een kabel over.
nogmaals de 'voorflitsen' communiceren naar de SB800 hoe hard deze moet flitsen. Doe de test en scherm de SB800 af zodat hij je onderwerp niet kan belichten. Je zal zien dat de flitsen van de D70 de foto niet goed tot niet belichten.
Jo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Jij bedoelt vermoedelijk de voorflitsen. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik externe flitser en toestel moet instellen om ervoor te zorgen dat er bij het nemen van de foto enkel de externe flitsen op afstand flitst.
Dat is juist wat Jo bedoeld. Bij de D70 worden enkel voorflitsen gestuurd om de SB800 in te stellen. Bij de D200 of hoger is het mogelijk om ook de interne flits mee te laten flitsen.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Volgens mij snappen de vorige posters niet wat je bedoelt.
Op de D70 stel je de flits in op commander-mode via het menu
en de flits op remote, volgens mij standaard channel b group 3.
Zie je vanzelf wat ik bedoel. Weet het niet gedetailleerder uit mijn hoofd.
Marco
Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.
In de commanderstand worden de voorflitsen verstuurd en op het moment dat de flitsen af moeten gaan geeft de pop-up een sync flits(of die aan of uitgeschakeld is),het nl wel handig dat de flitsen weten wanneer ze af moeten gaan. Test dit maar eens in de spiegel.
Oplossing: SG-3IR, die blokkeert al het zichtbare licht van de pop-up en het werkt nog ook
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment