Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplaadbare flits JINBEI : enige ervaring mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oplaadbare flits JINBEI : enige ervaring mee?

Hallo

heeft iemand ervaring met de oplaadbare flitser Jinbei RL-660 ?
    Ik had graag deze aangekocht. Eerst dat ik aan een flitsset van twee flitsers, maar een draagbare flitser kan ik meer mee doen, niet?

Iemand ervaring met andere JINBEI artikelen? Lijkt me een Chinees merk, geen goed teken?

Ref.: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...d_product=3760

Dank je
    www.fredericvanwalleghem.com

Re: Oplaadbare flits JINBEI : enige ervaring mee?

Heb op internet al enkele reacties van Jinbei gelezen, en de meeste zijn heel enthusiast over deze set (en ook de RL-630 die in een stevige alu koffer zit)

Hou er wel rekening mee dat hier geen statief of softbox bij steekt, als je trouwens de GN600 kit van FalconEyes neemt, met de battery pack ben je op enkele euro's na hetzelfde bedrag kwijt, maar je hebt wel twee statieven en twee softboxjes ... misschien een alternatief, alleen is de battery pack (GN-BP) momenteel niet leverbaar.

Het zijn trouwens beide chinese merken dacht ik, als het beter moet zal je naar Bowens of iets dergelijks moeten gaan, met een bijbehorend prijskaartje natuurlijk.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Als ik werk met de Canon flits 580EX (op mn camera) als master, en de Jinbei RL-660 als slave, wat heb ik dan nodig om deze twee te verbinden? Het kan dus met een sync kabel, maar ook infrarood of via radiogolven? Wat zijn de mogelijkheden? Pocket wizard? Is duur he, liefst de goedkoopste oplossing...

Ik wil dus weten wat ik vrijdag bij Konijnenberg moet kopen, om een werkende set te hebben. Dit is het lijstje :
      - Jinbei RL660 oplaadbare flitser 600ws (449 euro)
      - JINBS50F paraplu (25euro)
      - jinJB300 lampstatief (40euro)
      - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Heb op internet al enkele reacties van Jinbei gelezen, en de meeste zijn heel enthusiast over deze set (en ook de RL-630 die in een stevige alu koffer zit)

Hou er wel rekening mee dat hier geen statief of softbox bij steekt, als je trouwens de GN600 kit van FalconEyes neemt, met de battery pack ben je op enkele euro's na hetzelfde bedrag kwijt, maar je hebt wel twee statieven en twee softboxjes ... misschien een alternatief, alleen is de battery pack (GN-BP) momenteel niet leverbaar.

Mark
        Daar zegt u zoiets : voor 830 euro heb je 2 flitskoppen van Falcon Eyes 600w met ventilator, 2 statieven, 2 softboxen, 2 reflectors, 2 sync kabels en 2 elec. draden. Ik denk van deze set te kopen en later dan die accu voor 140 euro.

Is Falcon Eyes beter dan Jinbei?
        Waarom is Elfo zoveel duurder?
        Is 600w niet teveel? Hoeveel watt heb je nodig in een kleine studio en hoeveel buiten?

Groetjes
        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE Bekijk bericht
          Is Falcon Eyes beter dan Jinbei?

Groetjes
          Frederic
          Ik dacht toch wel dat Falcon Eyes alleszinds bekender was. Ik weet natuurlijk zelf niet wat dit over de kwaliteit zegt

Comment

Een collega heeft de GN600AD set, en die is er uiterst tevreden over, hij moet ze wel meestal 'dichtdraaien' omdat zijn studio nogal klein is, maar je hebt beter te veel power dan te weinig vind ik zelf.

Zoals je zelf aangeeft zal je een battery pack bijkopen, dit wil zeggen dat je naar buiten gaat, dan is 600 Watt zeker aan te raden.
            (Kijk even hier : GN900 Aanbieding ! de 900 Watt versie voor 849 Euro

Denk er sterk aan deze te kopen, enig probleem zal de batt.pack zijn, die kan nameljk niet beide 900Watt lampen aan, dan heb je twee packs nodig
            Trouwens, als je de batt.Pack koopt zorg er dan voor dat je de nieuwe versie krijgt, die is momenteel nog niet leverbaar, ik heb gehoord van een mede BD'er dat de oude packs problemen gaven (welke weet ik niet, 't is van horen zeggen )

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
            X