Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 430EZ flitser valt uit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 430EZ flitser valt uit

Ik heb een mobiel flitsetje bestaande uit 2 430EZ flitsers en een cactus trigger setje...

Maar als ik eventjes bezig ben dan vallen m'n 430EZ's uit, dit lijkt een stroombesparende mode, maar het is vreselijk irritant.

Is er een manier om het uit te zetten?
    dat ie aan blijft dus...

Hebben alle Canon flitsers dit?
    of zijn er andere (die ook lekker cheap 2de hands te koop zijn) die daar geen last van hebben?
    Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
    www.liquidphoto.tk

Re: Canon 430EZ flitser valt uit

Geen idee, ik heb de 420 en de sb-600 icm de cactus triggers.. Ik krijg er ook zenuwen van!

Comment

ja, erg vervelend als je een opstelling aan het maken bent en je schiet...

en een of meerdere flitsen niet omdat ze uit zijn :S
      Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
      www.liquidphoto.tk

Comment

Met de speedlight 430ex weet ik dat je via de custom functies kunt instellen dat hij of na 1 minut, 10 of 60 minuten automatisch uitgaat als hij niet gebruikt wordt. Weet niet of dit het zelfde is voor de ez.

Comment

Dat heb ik ook al gehoord over de 550EX en dat moet ik hebben ja...
          Um aan zetten, instellen paar minuutjes alleen laten en dat alles dan nog hetzelfde is

mooi om de horen dat de 430EX dat ook kan, is een lichtpuntje aan de horizon
          Nou zou dit ook mogelijk moeten zijn op oudere EZ modellen, of oudere Nikon flitsers.
          Iemand daar wat informatie over?
          www.liquidphoto.tk

Comment

Even vanonder het stof halen (machtig zo'n zoekfunctie).

Ik wil ook beginnen met flitsers (strobist), heb al heel wat opgezocht.
            Ben nog wat aan het twijfelen of ik nu verder moet zoeken naar sb24/28 of bij canon blijf. (zijn de twee eigenlijk samen te gebruiken?)
            Ik zou een canon 430EZ kunnen kopen voor twee keer nx, maar ik heb begrepen dat deze nx automatisch doet? (moet echt van nx beginnen, op flitservlak dan toch)
            iemand die mij er kan van weerhouden de flits te kopen?
            oja, wat ik nog steeds nt gevonden heb, wat betekend ETTL of TTL?

alvast ne dikke merci
            groeten
            rubn
            http://www.eyeflash.wordpress.com
            www.facebook.com/eyeflashphotography

Comment

Bij een -EZ flitser moet je alles manueel instellen op de flitser.
              De nieuwere -EX flitsers hebben E-TTL (door de lens lichtmeting), waarmee je flitser automatisch kan zorgen voor een juiste belichting. Dat is veel handiger.
              Groet, Jan

Comment

Working...
              X