Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huey Pro....een vraagje over de kalibratie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huey Pro....een vraagje over de kalibratie.

Onlangs heb ik deze set aangeschaf door de goede berichten hierover.
    Echter heb ik een vraagje over de werkwijze van de kalibratie?
    Heeft er iemand ervaring met deze set en weet iemand een antwoord:

Als ik begin met het proces krijg ik de volgende melding:

Do you see three rings in de upper left and two rings in the upper right?

Ik zie wel de ringen in de onderste helf van beide kanten, maar niet in de bovenste helft??

Dus ik klik No aan, en dan kom ik in het volgende menu:

The next two screens wil help you adjust your monitor settings before you calibrate.

Dus ik ga verder met Next en krijg de volgende melding:

Set the contrast control to 100% and the brightness to 50%. Lower it until the top half looks like the bottom half, or set the Contrast to about 75%.

Nou ik zie nu gewoon een witte circel met boven en onder geen binnencircels meer?

Dus ik klik maar op next en kom in het volgende scherm:

Set the Brightness control to 100%. Lower it until the top half looks like the bottom half, or set brightness to about 75%.

Hier zie ik wel de ringen onder maar niet boven van de zwarte circel, wat ik ook doe met de brightness

Misschien weet iemand wat ik fout doe en wat er anders moet?
    Ik heb een LG flatschreen type Flatron L1919S

Ik hoor graag van jullie.

Gr,

Vincent
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

Re: Huey Pro....een vraagje over de kalibratie.

Ik heb de SpiderPro 3 en die werkt met blokjes van wit tot zwart en dat gaat heel gemakkelijk om daar het contrast en de helderheid mee in te stellen.

Ik zou eens proberen van in je eerste scherm eens met de helderheid en het contrast te spelen of je toch niet die ontbrekende cirkels te zien krijgt.

Meestal helpt het ook als je de monitor eerst in zijn standaard instelling zet.
    Heb ik ook moeten doen.
    Als je niet voor een vaste kleurwaarde kiest (vb 6500°K) en je kan de drie kleuren van je scherm appart regelen zet deze dan om te beginnen eens op 75% i.p.v. de standaard 100%, Dat helpt meestal ook (staat zo in mijn handleiding.
    Mijn scherm is een Iiyama 22" 2200ws-B1 DVI

Mvg

Doggy
    Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

Comment

Re: Huey Pro....een vraagje over de kalibratie.

Mijn ervaring met de Huey Pro is dat ik er nooit in slaag de bovenste helft er precies te laten uitzien zoals de onderste helft ... Ik neem dan inderdaad een gemiddelde, maar bij mij lag het eerder rond de 65%.
      Veel hangt ook af van de kijkhoek: als ik mijn scherm vanuit een hogere hoek bekijk, zie ik wel meer contrast ...
      EOS 80D

Comment

Working...
      X