Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
dat lijkt me heel duur voor een filter wat je niet gaat gebruiken.
Voor een reflex camera met AF heb je altijd een Circulair Polarisatie fliter nodig. Als er in de aanbiedening alleen over Polarisatiefilter wordt gesproken dan werkt dat alleen op Manuele reflex camera's, zonder AF.
hallo,
als het deze zijn van die nederlandse firma op ebay heb er ik ook een van,het staat mooi in de beschrijving normaal dat het C-PL is dus een circulaire,heb deze al gebruikt op de 18-200VR en doet goed genoeg zijn werk,had ook een UV besteld en slechts 1x verzending betaald.
Ik zou het niet doen. Je hebt van Marumi verschillende soorten polafilters. Zelf had ik er ook een slim polafilter van, maar de resultaten vielen mij wel wat tegen. Voor mooie kleuren is het inderdaad ok, maar bij mij beïnvloedde het filter de scherpte nadelig. Dan liever iets meer betalen voor iets dat beter is, dan het risico lopen om een filter te kopen dat nadelige invloeden heeft op je foto. Op internet is trouwens genoeg informatie te vinden van mensen die Marumifilters hebben gekocht, dus even daar zoeken geeft ook veel informatie.
Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
Comment