Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard accessoires

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Standaard accessoires

Hey allemaal,

Ben net de trotse bezitter geworden van een Sony A-200K met een 18-70 lens.
    Aangezien ik zoals velen hier, nieuw ben in de wondere wereld van de digitale fotografie, kan iemand mij aanraden wat zo de standaard (zeg mss maar nodige) accessoires zijn om mee te beginnen (filters, zonnekap, schoonmaakproducten,...) ? Voorlopig ga ik gewoon de kids digitaliseren, huis, tuin en keuken zaken. Later zal zich dit uitbreiden naar indoorsport, winkelinrichtingen, en natuurlijk vakantiefoto's.
    Alvast bedankt op voorhand !
    Sony a200 /Minolta 28-105/Minolta 50mm F1,7/Minolta 70-210mm F4 Beercan - Canon Ixus 850

Re: Standaard accessoires

ik heb op al mijn lenzen (behalve de 50mm 1.8) zowel een UV-filter en een zonnekap voornamelijk voor bescherming.

Op mijn cam (EOS 400D) heb ik ook direct een batterijgrip gezet maar weet niet of die voor de Alpha's er ook zijn.

Voor indoor misschien een externe flits?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Misschien ben je hier iets mee?

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Allereerste dat ik zou bijkopen is een straffe losse flitser.

Comment

Das nogal afhankelijk hé , ik heb bv helemaal geen nood aan een flitser

maar heb oa wel

- polarizeer filter
          - hoekzoekr
          - monopod
          - goeie neckstrap ( of hoe zeg je dit juist )
          - ...
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

En een remote cord, waarschijnlijk toch mijn meest gebruikte accessoire. Tenzij je een statief ook een accessoire kan noemen.
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
              Das nogal afhankelijk hé , ik heb bv helemaal geen nood aan een flitser

maar heb oa wel

- polarizeer filter
              - hoekzoekr
              - monopod
              - goeie neckstrap ( of hoe zeg je dit juist )
              - ...
              TS is van plan aan huis, tuin en keuken fotografie te doen. Flink wat binnenshuis dus, van de kinderen, de huisdieren en de bezoekers....
              Dan heb je niet zoveel aan polarisatiefilter en hoekzoeker volgens mij.

Comment

Voor hetgeen de topicstarter beoogd zou ik een goede, krachtige flitser aanschaffen. Het zal hem zeer nuttige diensten bewijzen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Thx iedereen al voor de replies !

Flitser...blijf je best bij "je merk" in dit geval Sony, of kan je met de aankoop van een flitser weinig verkeer doen ?
                  Sony a200 /Minolta 28-105/Minolta 50mm F1,7/Minolta 70-210mm F4 Beercan - Canon Ixus 850

Comment

Working...
                  X