Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto statief : waar goedkoopst + welk type

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Manfrotto statief : waar goedkoopst + welk type

Ik ben op zoek nar een goed statief. Niet te zwaar maar toch stevig genoeg voor een DSLR met 24-70mm canon lens of een middenformaatcamera van 2 kg.

Ik denk dat een balhoofd makkelijkst is voor mijn doeleinden : portretten!

Voor panorama's kan ik later nog een gewone kop met draaihandvaten kopen.

Nu mijn vraag. Waar in Belgie kan je zo'n set redelijk goedkoop vinden? Focilux in Gent vraagt 165 euro voor de 055 XDB en 87 euro voor de kop : 804RC2

Dit kan toch goedkoper, niet? Welke winkel?

Dank u
    www.fredericvanwalleghem.com

Re: Manfrotto statief : waar goedkoopst + welk type

Denk dat je net pech hebt ... alle Manfrotto spullen zijn gemiddeld met 20% opgeslagen vanaf 30 januari 2008.

Ik heb nog net voor de prijsstijging een 055XproB besteld aan 140€ bij mijn fotoboer ...

Als je rap bent kan je hier nog bestellen aan 137 euro. (zonder reclame voor deze firma te willen maken, ik heb er zelf nog niets gekocht)
    Studio73 heeft zijn prijzen al aangepast, daar staat ie aan 179 euro.
    Nieuwe officiële listing prijs is 180euro.

Succes met je zoektocht !
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
      Denk dat je net pech hebt ... alle Manfrotto spullen zijn gemiddeld met 20% opgeslagen vanaf 30 januari 2008.

Ik heb nog net voor de prijsstijging een 055XproB besteld aan 140€ bij mijn fotoboer ...

Als je rap bent kan je hier nog bestellen aan 137 euro. (zonder reclame voor deze firma te willen maken, ik heb er zelf nog niets gekocht)
      Studio73 heeft zijn prijzen al aangepast, daar staat ie aan 179 euro.
      Nieuwe officiële listing prijs is 180euro.

Succes met je zoektocht !
      Dank je... leveren die ook op factuur? Zal wel zeker.
      Zou dit balhoofd een goeie koop zijn : Manfrotto 488RC2 Midi Ballhead

Of is het beter te werken met een hoofd met handvaten? Ik zal het statief gebruiken voor portretten. Niet echt voor panorama's. Dus ik denk dat een balhoofd beter is. Ik sukkel nu af en toe met die handvaten aan te draaien op de Velbon (=slecht en licht statiefje)

Comment

Factuur zal wel geen probleem zijn voor eender welke handelaar

Ik ken iemand die uiterst tevreden is van de 322RC2 (zelfs linkshandig te gebruiken) en ken ook iemand die zeer tevreden is van een balhoofd zoals je zelf aanhaalt.
        Na een bezoek aan een winkel heb ik zelf een tweedehands 322RC2 aangekocht hier via BD

Zo'n keuze moet je voor jezelf uitmaken, ga naar de winkel en experimenteer er eens mee, is de beste test.

Comment

Okay, stel nu dat ik dit balhoofd koop :
          Manfrotto 488RC2 Midi Ballhead

Past dit op elk statief van Manfrotto?
          De prijzen op konijnenberg vallen reuze mee, beter bestellen daar

Comment

Deze ziet er super uit... ik heb inderdaad altijd last (en tijdverlies) om elke poot afzonderlijk uit te zetten. MEt deze kan je simultaan alle drie de poten uitplooien :

Wel duur, maar wel handig, niet? Met zo'n ballhead erbij...
            Wat denk je?

Comment

Vermoed van wel ja
              Gewoon een uitstapje plannen en gaan proberen, gegarandeerd dat ze je wel wat advies kunnen geven.

Bedenk dat je bij Manfrotto alles los moet bijkopen, draagriem, eventueel spikes, draagtas als je dat wil, ...

Ik ken een collega BD'er die zeer tevreden is van een BENRO statief ... en daar zat de draagriem, spikes en draagtas bij inbegrepen voor dezelfde prijs ...

Comment

Goeie tip van benro... zal es zoeken.

Ik wil het statief gebruiken voor dslr maar hoofdzakelijk voor een rolleiflex medium format camera van zo'n 2,5kg, denk je dat deze Manfrotto 488RC2 Midi Ballhead alles kan vastzetten zonder te kruipen na het vastzetten?

Comment

Al ooit de zoekfunctie van BD gebruikt ?

Comment

en bij http://www.geheugenkaart.be is het statief nog goedkoper..

Comment

Weet niet welk statief je bedoelt maar vorige week in de winkel kwam ie daar op 150 euro voor de 055xprob ...

Comment

Ga eens kijken op Top-foto.de ver uit de goedkoopste
                        055xprob €149,80
                        EOS 30D CANON - EF S 17-85 IS USM - CANON EF 70-300 IS USM - CANON EFS 10-22 - METZ 58 AF-1 - 055XPROB - 322RC2 -BG-E2

Comment

heb mij twee maand terug een manfrotto 190 X Pro B aangeschaft met 486 kop erop.

héél tevreden over !

Comment

Dank je voor de tips, ze hebben me goed geholpen. Vandaag langsgeweest bij Konijnenberg in Turnhout en een 055XPROB gekocht voor 137 euro en een ballhead 488RCO voor 90 euro (incl btw)

In een andere winkel zou dit grapje me zeker 50 euro duurder hebben gekost. Veel winkels moeten hun hoge huurprijzen doorrekenen naar de klant. Konijnenberg zit in een industriegebied, klein gebouwtje maar met wel 7 verkopers. Ze verkopen heel wat, dus kunnen lagere prijzen aanbieden, en wrschijnlijk komt al het materiaal uit Nederland en Duitsland.

Ik ben tevreden van bunnymountain. Zelfs 120 rolfilm is een euro goedkoper per rolletje ( 16,22 euro voor 5 stuks TMAX 400 )

Groet

Comment

Working...
                            X