Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat hiervan te denken ? (acc. statief)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat hiervan te denken ? (acc. statief)


    Canikon 40D - D200, D300

  • #2
    Re: Wat hiervan te denken ? (acc. statief)

    Dit is een rail voor macrofotografie.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Wat hiervan te denken ? (acc. statief)

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Dit is een rail voor macrofotografie.

      Ja, dat weet ik, maar hoe nuttig is zoiets ?
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: Wat hiervan te denken ? (acc. statief)

        Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
        Ja, dat weet ik, maar hoe nuttig is zoiets ?
        Als je bij macro werkt op statief, dan is het toch een droom dat je je toestel lichtjes kan verplaatsen zonder heel de boel te verplaatsen? Zeker bij vergrotingen rond 1:1 kun je zo heel fijn corrigeren waar je het scherpstelpunt wilt. In ieder geval staat zo'n rail hoog op mijn verlanglijstje, maar ik weet niet welke variatie je hier hebt in kwaliteit.

        Je kunt je wel inbeelden dat zoiets degelijk gebouwd moet zijn en nauwkeurig in te stellen. En dan moet het nog eens stabiel zijn. Een beetje zoals een goed statief dus.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Wat hiervan te denken ? (acc. statief)

          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Als je bij macro werkt op statief, dan is het toch een droom dat je je toestel lichtjes kan verplaatsen zonder heel de boel te verplaatsen? Zeker bij vergrotingen rond 1:1 kun je zo heel fijn corrigeren waar je het scherpstelpunt wilt. In ieder geval staat zo'n rail hoog op mijn verlanglijstje, maar ik weet niet welke variatie je hier hebt in kwaliteit.

          Je kunt je wel inbeelden dat zoiets degelijk gebouwd moet zijn en nauwkeurig in te stellen. En dan moet het nog eens stabiel zijn. Een beetje zoals een goed statief dus.
          Allemaal heel juist, maar dit alles lijkt me niet bruikbaar in de natuur (bewegende insecten, wind). In de studio waar het onderwerp niet beweegt, heeft het zin om precies te kunnen afstellen.
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Wat hiervan te denken ? (acc. statief)

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Allemaal heel juist, maar dit alles lijkt me niet bruikbaar in de natuur (bewegende insecten, wind). In de studio waar het onderwerp niet beweegt, heeft het zin om precies te kunnen afstellen.
            Greetz, Kariboe
            Klopt, maar als je 's ochtends vroeg nog vlinders of andere insecten weet te vinden die nog niet 'wakker' zijn, kan het wel van pas komen. Of bijvoorbeeld libellen/juffers die hangen te drogen na uitsluipen.

            Wind blijft wel een "pain in the ass" maar mits wat geduld

            Maar ik ga akkoord Kariboe, zeker in verhouding tot wat het kost, is het misschien niet 100% de moeite om zoiets aan te schaffen om het enkel in de vrije natuur te gebruiken.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Wat hiervan te denken ? (acc. statief)

              Echt heel nuttig als het om extreme vergrotingen gaat(1:1 en meer- miniscule insecten en onderwerpen). Op een statief dat in het gras staat of een zachte ondergrond heeft het totaal geen zin. Omdat je door te draaien aan de scherpstelschroefjes de camera reeds lichtjes verplaats kan het best zijn wanneer je de scherpstelschroef weer loslaat de camera terug een beetje van plaats veranderd is. Voor grotere onderwerpen vlinders ,libellen bloemen werk je best met manuele focus of zelfs autofocus ....en veel sneller.
              Dit is echt een accesoire wat voor een Canon MP-E 65(of ander met enorme vergrotinsfactor) erg geschikt is voor de fijnregeling....niet voor een normaal macro-objectief dat tot 1:1 vergroting gaat. Ik volg de uitleg van Kariboe hierin volledig.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Wat hiervan te denken ? (acc. statief)

                Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                Ja, dat weet ik, maar hoe nuttig is zoiets ?
                Kan je ook nog gebruiken voor panorama opnamen,om het Nodal Point in te stellen,dit in landschaps stand.
                Voor portret stand heb je er dan 2 nodig + een L bracket.
                Zo kan je dus langzaam uitbouwen hoef je niet alles gelijk te kopen.
                Voor macro,reproductie enz. is zo'n instelslede uiterst handig en als je een hoop kleine dingen moet fotograferen moet je niet telkens het statief verplaatsen, waterpas , bijstellen enz.

                Comment

                Working...
                X