Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D met 16 GB CF kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D met 16 GB CF kaart

Vorige week me nog rot geschrokken: haalde er het kaartje uit (naar bleek was de 8gb overschreden), en gaf bij terugplaatsen in de camera een error.
    Wel bleken bij thuiskomst alle foto's (ook boven de 8gb) er gewoon op te staan, maar ik was erg blij met mijn 8gb backupkaart. Zojuist vond ik ergens iets en kennelijk heb ik de info overal gemist want... Er is nieuwe firmware en het werkt perfect:

Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Canon lijkt dan toch naar de gebruikers te luisteren. Gelukkig maar.
      Groetjes, Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hugoke Bekijk bericht
        M Het is toch wat verbazingwekkend dat een steengoed toestel als de 5D dergelijke beperkingen heeft.
        hoe goed het toestel ook is.. de 5D is wel 2 jaar oud
        ik moet ook geen SDHC kaarten in mijn 1D mkii proberen te rammen...
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

@ijsje:

Topicje misschien eens goed lezen: dank zij firmwareaanpassing kan het nu wél.
          Mag ook wel voor zo' n steengoed toestel waarvoor zelfs profs hun neus niet zullen ophalen. Niet te vergeten dat indien je RAW + grootste JPEG gelijktijdig gebruikt, aardig wat opslagruimte nodig is. Dan is een CF kaart van 16GB (te koop voor +/- 65 euro!) niet overdreven groot.
          Hugo
          Last edited by hugoke; 21 april 2008, 16:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
            hoe goed het toestel ook is.. de 5D is wel 2 jaar oud
            ik moet ook geen SDHC kaarten in mijn 1D mkii proberen te rammen...
            ehm, ik werk met SDHC kaarten van 4GB in mijn 1DmkII, pas de problème...

maar ja, zoals je zegt, ik moet ze er ook niet in proberen rammen, want dan werkt het niet. Ik steek ze er meestal gewoon in zonder dat rammen want die SDHC kaartjes kunnen op één of andere manier niet tegen het geklop van een hamer zal waarschijnlijk zijn omdat die hamer al vele jaren oud is en niet meer compatibel met mijn 1DmkII
            Last edited by Matthias; 21 april 2008, 16:22.
            5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
            X