Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke compact flash kaart?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke compact flash kaart?

Ik heb me vandaag de sony a200 gekocht. Nu is mijn vraag, welke compact flash kaart kan ik best kopen? En waar? Ik heb gemerkt dat het verschil met in de winkel en online soms 100% meer is ... hallo?
    SONY a200K 18-70mm

Re: welke compact flash kaart?

extreme III's van Sandisk is wat ik me zou halen

extreme IV's heb je wss niet nodig, ultra II's verschillen niet zodanig in prijs met extreme III's dus ...

Comment

kijk eens hier,

Comment

Ik zou hier ook eens kijken : Ik zelf heb geen ervaring met deze kaarten, maar heb reeds een deel discussies op BD meegevolgd, en het grote meerendeel was tevreden met de transcend kaarten.
        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
          Ik zou hier ook eens kijken : Ik zelf heb geen ervaring met deze kaarten, maar heb reeds een deel discussies op BD meegevolgd, en het grote meerendeel was tevreden met de transcend kaarten.
          Ik kan dit merk ook ten zeerste aanraden, ik gebruik voorlopig geen andere merken meer.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
            hoe groot is het verschil tussen de 133x en de 266x (ja ok het dubbel)
            maar heb je die 266x echt nodig?
            *www.InPuT79.be*
            Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

Comment

ik gebruik zowel de transcend als de sandisk Xtreme III
              eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de Xtreme III steeds
              in de camera zitten (4Gb) en ik de transcend (2Gb) als backup hou,
              in geval ik niet zou toekomen, of het kaartje het plots laat afweten.

denk ook eens na over de gratis licentie voor Capture One LE (nu C1-4)
              ter waarde van €99 die je bij zo'n sandisc Xtreme III CF krijgt ...

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

De Transcend 133X CF bereikt uitzonderlijke gemiddelde lees-en overdrachtssnelheden tot 21MB per seconde
                Niettegenstaande bv de Nikon D300 UDMA ondersteunt, zal de camera buffer het opvangen, behalve als echt lange tijd hoge framerates schiet.

Bijkomend hebben de snellere Sandisk Extreme IV een voordeel als je beschikt over een Firewire 800 lezer aan je PC, met een USB lezer haal je GEEN tijdsvoordeel bij het lezen van UDMA kaarten.

=> Een Sandisk Extreme III of een Lexar Professional 133 x(minimum sustained write speeds of 20MB per second) of een Transcend 133X zijn ruimschootsvoldoende voor "normale" fotografie

Transcend 133x heeft nu zelfs een 32GB CF. (op een D300 in RAW lossless 14 bit betekent dat 1200 beelden / kaartje.
                Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

ik heb zo een transcend van 4gb , 133x gekocht. met verzendingskosten koste me dat 38 euro. Zelfde kaartje ma van sandisk kost me 79 euro hier in de winkel

dus jah

4gb. Dat zijn 400 raw foto's?
                  SONY a200K 18-70mm

Comment

Heb je de Transcend 133X zelf getest met je D300? Ik heb de Sandisk III en IV vergeleken in een 1Ds III en daar kwam ik (niet exact) aan ca 12 MB/s voor de III en ca 18,5 voor de IV.
                    Een snellere kaart betekent ook dat je camera sneller beeld toont op zijn lcd en meer responsive is.
                    En inderdaad is de 40MB/s een reden om een firewire 800 kaartlezer te kopen.
                    Een week terug was hier al een discussie over geheugenkaarten: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=195961
                    O.a. de link naar http://sportsphotoguy.com/best-cf-cards-for-nikon-d300/ van Peekaa is interessant.
                    En last but not least, geheugenkaart heeft de prijzen van de Sandisk IV flink laten zakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
                      hoe groot is het verschil tussen de 133x en de 266x (ja ok het dubbel)
                      maar heb je die 266x echt nodig?
                      Volgens deze review kun je beter de 133x kopen.
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Working...
                      X