Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloosflitsen SB600 en kleine Metz flitser.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draadloosflitsen SB600 en kleine Metz flitser.

Hoi,

Kom net bij de fotozaak weg, en nu kan ik voor een prikkie 2 kleine Metzflitsers kopen(nieuw) zijn al wel een paar jaartjes oud.
    Ik flitz af en toe draadloos met mijn SB600, dan gebruik ik dus de popupflitz van de D70.
    Maar wat moet ik aanschaffen om ook een andere flitser(die 2 Metz flitser dus) mee te laten flitsen???
    Bij konijnenberg verkopen ze van die kleine blokjes die je onder aan de flitser kunt plaatsen(trigger dacht ik) van HAMA.
    Reageren deze blokjes op de popup flits van de D70???.
    Het moet natuurlijk niet te duur worden, want dan kan ik net zo goed doorsparen voor de NIKON SU800
    Wie zou mij eens willen adviseren.

Thanks en Vrg Henry

Re: Draadloosflitsen SB600 en kleine Metz flitser.

Oorspronkelijk geplaatst door henry leusink Bekijk bericht
    Hoi,

Kom net bij de fotozaak weg, en nu kan ik voor een prikkie 2 kleine Metzflitsers kopen(nieuw) zijn al wel een paar jaartjes oud.
    Ik flitz af en toe draadloos met mijn SB600, dan gebruik ik dus de popupflitz van de D70.
    Maar wat moet ik aanschaffen om ook een andere flitser(die 2 Metz flitser dus) mee te laten flitsen???
    Bij konijnenberg verkopen ze van die kleine blokjes die je onder aan de flitser kunt plaatsen(trigger dacht ik) van HAMA.
    Reageren deze blokjes op de popup flits van de D70???.
    Het moet natuurlijk niet te duur worden, want dan kan ik net zo goed doorsparen voor de NIKON SU800
    Wie zou mij eens willen adviseren.

Thanks en Vrg Henry
    Dit is een makkelijke vraag doch het antwoord is moeilijk.
    Als je maar af en toe flitsen doet dan is jouw voorstel denk ik de goedkoopste oplossing.
    Ik zelf was dat gehannes gewoon zat. Tijdens mijn analoge tijd heb ik ook zoiets gehad. Nu heb ik de knoop door gehad. Toen ik zeker wist dat ik voor het Nikon systeem had gekozen heb ik mij naast de SB800 de R1C1 kit gekocht. http://www.nikondigitutor.com/eng/r1c1/index.shtml

Dit alles kost een smak geld maar het is het ook dubbel en dwars waard.
    Het is het beste wat ik ooit gekocht heb en daarom geniet ik iedere dag van deze set.
    mvgr
    antoine200

Comment

Working...
    X