Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij aankoop flitsset

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij aankoop flitsset

Er zijn hier al menige treats over gestart en heb er al heel veel gelezen, maar ik had toch graag iets gevraagd.

Ik ben op zoek naar een setje studioflitsen.
    Ik wil er ook onmiddellijk bijzeggen dat dit niet dient om elke dag te gebruiken, maar enkel af en toe.

Het setje dat ik zou willen kopen zal meest gebruikt worden voor foodfotografie en af en toe eens het gezin.

Het setjes dat ik wel intressant vond is deze http://www.kapaza.be/Fotografie/Flit...t_trigger.html

Dit lijkt me voor de prijs wel intressant. Het is voor mij in vergelijking voor de keren ik het zal gebruiken OK.

Is dit iets of raden jullie het mij volledig af.

Alvast bedankt aan de mensen die reageren.

Leyton
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Re: Hulp gevraagd bij aankoop flitsset

Voor product fotografie is dit misschien een leuke investering. Zeker omdat je dan met een langere sluitertijd kan werken.
    Als je deze flitsers wenst te gebruiken voor mensen is het nog werkbaar als portret, maar van het moment dat het hele lichaam er op dient te staan lukt dat niet. Ook als je meerdere mensen wilt fotograferen, zal dat ook niet lukken aan een aanvaardbare sluitertijd. Je hebt toch zeker 1/60e nodig of sneller. Voor mensen adviseer ik om steeds 350 à 400 Watt te kopen.
    Canon spul

Comment

Voor die prijs kan het alleen maar brol zijn !
      Als je bedenkt dat één serieuze reportageflitser al meer kost !, en dan spreek ik nog niet over ne serieuze studioflitser.

Maar het zijn uw centen hé ... ge doet der mee wat gij wil, ik zou investeren in kwaliteit, wat steeds duurder is maar wat ook veel gemakkelijker verkoopt als je het beu bent of iets anders wil gaan doen.

Een eerlijk advies koop een setje van Elinchrom van een 400 ws minimaal, OK dat kost je 1500 euro, maar dan heb je teminste iets in huis !

MVG, Jeff
      Last edited by Digipics357; 12 januari 2008, 16:28.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koengabriels Bekijk bericht
        Voor product fotografie is dit misschien een leuke investering. Zeker omdat je dan met een langere sluitertijd kan werken.
        Als je deze flitsers wenst te gebruiken voor mensen is het nog werkbaar als portret, maar van het moment dat het hele lichaam er op dient te staan lukt dat niet. Ook als je meerdere mensen wilt fotograferen, zal dat ook niet lukken aan een aanvaardbare sluitertijd. Je hebt toch zeker 1/60e nodig of sneller. Voor mensen adviseer ik om steeds 350 à 400 Watt te kopen.
        Totaal foute info, bij een studio zonder daglicht, (zoals het zou moeten zijn) is de sluitersnelheid van geen belang, mijn beelden zien er net éénder uit of ik ze maak op 1/30ste, 1/60ste, of 1/125ste want de flits gebeurt in de synchrotijd, anders is het als je sneller als je synchrotijd wil, dan heb je maar een gedeelte van een beeld over, de rest is zwart !

MVG, Jeff
        Last edited by Digipics357; 12 januari 2008, 16:29.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Natuurlijk is de sluitersnelheid van belang. Als je met een sluitertijd langer 1/30e (dus 1/15 of 1/8) dan krijg je beweging in het beeld. Als de flitsers niet voldoende lichtopbrengst hebben, dan kan je ook niet met een diafragma van 8 of 11 flitsen aan een ISO van 100.
          Canon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koengabriels Bekijk bericht
            Natuurlijk is de sluitersnelheid van belang. Als je met een sluitertijd langer 1/30e (dus 1/15 of 1/8) dan krijg je beweging in het beeld. Als de flitsers niet voldoende lichtopbrengst hebben, dan kan je ook niet met een diafragma van 8 of 11 flitsen aan een ISO van 100.

Weerom totaal fout, de flitsduur is vele malen korter dan je sluitersnelheid zal zo rond de 1/1000 ste tot 1/1750 ste zitten al naar gelang vermogen en type flits, maar geloof me zelfs op 1/15 en of 1/8 ste van een seconde zijn de beelden net eender, tenzij natuurlijk dat je omgevingslicht krachtiger is dan je flits

MVG, Jeff

Comment

Hallo,

met intellicht van 35w ziet jij niks!!
              instelbar van 1/1 tot 1/4 jij hebt misschien veel licht bij werken met groote diafragma van 2.0-4.0 (180ws /4= 45ws).

op duitse forum dicussieren wij ook goedkoep flitssets van Foto Walser "Walimex".
              Greets Carsten
              It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
              (Duke Ellington)

Comment

Working...
              X