Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speedlite 580 EX zoomwaarden verkeerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• speedlite 580 EX zoomwaarden verkeerd

Collega van me werkt met een 580 EX op zijn 20D (bijna altijd op Av).

Nu heeft hij reeds geruime tijd voor dat de zoomwaarde steeds op 14 mm blijft staan, ongeacht of hij de kop recht zet, draait of kantelt. De lenzen die hij hanteert zijn louter canonlenzen en de rest (diafragmaopening ...) wordt wel goed doorgegeven aan de 580EX.
    Op andere standen (Tv,...) heeft hij hetzelfde voor.

Ik ken te weinig af van externe flitsen, maar ik vermoed dat er voldoende mensen op BD zitten die er meer van af weten en oh ja, RTFM heb ik hem ook al gezegd, maar daar zal het niet aan liggen, hem kennende (pietje precies).

Alvast bedankt

Yannicks
    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Re: speedlite 580 EX zoomwaarden verkeerd

zit het klepje wat het licht spreidt bovenaan de kop er volledig in?

Comment

Lijkt mij ook een probleem met de ingebouwde diffuser te zijn.
      Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
        zit het klepje wat het licht spreidt bovenaan de kop er volledig in?
        zal zo iets moeten zijn ja want als je de wide angle diffuser er uit haalt, zet de flits zich automatisch op 14mm omdat die vermoed dat je dan echt wel wide-angle gaat.

Als die er helemaal goed inzit, vrees ik voor een slecht contactje
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

aangezien alle andere info goed gecommuniceerd wordt naar de 580, had ik mijn collega ook al iets in die richting gesuggereerd. Ik had zijn 580 al eens gecontroleerd op de wide angle diffuser, maar die leek er goed in weggeborgen te zitten. Niks zegt natuurlijk dat er binnenin niks verschoven zit of dat het contactje niet meer is wat het moet zijn, natuurlijk.
          Ik vraag mij af of ik hem de suggestie moet doen om het geval open te leggen, uiteindelijk is hij niet echt technisch aangelegd (en ik ook niet), het gaat immers over een pak geld.

gr
          Yannick
          Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
            aangezien alle andere info goed gecommuniceerd wordt naar de 580, had ik mijn collega ook al iets in die richting gesuggereerd. Ik had zijn 580 al eens gecontroleerd op de wide angle diffuser, maar die leek er goed in weggeborgen te zitten. Niks zegt natuurlijk dat er binnenin niks verschoven zit of dat het contactje niet meer is wat het moet zijn, natuurlijk.
            Ik vraag mij af of ik hem de suggestie moet doen om het geval open te leggen, uiteindelijk is hij niet echt technisch aangelegd (en ik ook niet), het gaat immers over een pak geld.

gr
            Yannick
            Zit er geen garantie meer op de flits? Dan zou ik hem gewoon opsturen. OK, je bent ze even kwijt maar dan riskeer je niets tov ze zelf open doen...
            Nieuwe site

Comment

Wrs ingebouwde diffuser klepje die problemen veroorzaakt.
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

Comment

zet hij misschien een omnibounce op zijn flits?
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  zet hij misschien een omnibounce op zijn flits?
                  als je er een omnibounce opzet, blijft de zoom werken omdat de camera niet weet dat die er op zit... afin, dacht ik toch
                  Last edited by zunoel; 11 januari 2008, 13:59.
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    als je er een omnibounce opzet, blijft de zoom werken omdat de camera niet weet dat die er op zit... afin, dacht ik toch
                    Dat klopt inderdaad, maar met of zonder omnibounce maakt geen verschil.
                    Hij heeft dit allemaal gecontroleerd.

Garantie zit er niet meer op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      sommige flitsers (ik denk nikon) hebben een klein contactje welke word ingedrukt als je een omnibounce plaatst, en dan schakeld de flitser over naar groothoek.

Maar dit is dus ook niet het probleem van TS blijkbaar.

Als het het contactje niet is van de diffusor dan zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat de zoom stuk is (of het mechanisme geblokkeerd).
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

En als je nu de batterijen er eens even uitlaat zodat die gereset wordt?
                        Dat spel werkt toch helemaal softwarematig, ook dat contactje geeft maar info door aan de software.
                        Ge kunt maar eens proberen hé.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X