Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagjes over SB-600 en accessoires

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagjes over SB-600 en accessoires

Hallo allen,

Ik ben van plan binnenkort een flitser aan te schaffen voor mijn D40. Ik dacht aan een SB-600. Nu heb ik tot nu toe geen enkele ervaring met externe flitsers (behalve dan in studio), en ik vroeg me af of ik die SB-600 ook van de camera verwijderd op kan stellen en hoe ik dat dan best doe. Gaat dat simpelweg met een verlengsnoer of ik las ook iets over infrarood flitsontspanners? Wsl domme vragen, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer

Daarnaast vroeg ik mij af wat het verschil is tussen een omnibounce en een kleine softbox (zoals van Lumiquest) om op je flitser te zetten, en welke ik mij best aanschaf om portretjes mee te maken.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Mona

Re: Vraagjes over SB-600 en accessoires

De SB600 kan in slave mode werken, maar ik geloof niet dat de D40 als master werkt. D70/80/200/300... werken wel als master.

Smt.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
      De SB600 kan in slave mode werken, maar ik geloof niet dat de D40 als master werkt. D70/80/200/300... werken wel als master.

Smt.
      Maar wil dat dan zeggen dat ik de SB600 dan alleen zou kunnen gebruiken als hij op mijn camera staat?

Comment

je kunt een nikon SC-29, 28 of 17 kopen als verlengdraad voor je flits, persoonlijk werk ik met een draadloze flash trigger die vele malen goedkoper zijn, groter afstand dan de langste bestaande kabel en je kunt er meerder flitsen mee afsturen (1 trigger, meerder receivers) je verliest wel je TTL functie maar met wat ervaring heb je hetzelfde resultaat.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

je kan ook een SB800 als TTL trigger gebuiken op een D40 om een SB600 draadloos met behoud van iTTL te triggeren .. je kan natuurlijk ook de SU-800 kopen, maar die vind ik duur, zonder je een extra flits te geven

Comment

Dankjewel voor de tips! Nu vraag ik mij alleen nog af of ik best een omnibounce of een softboxje koop...

Comment

Working...
            X