Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

    Ik ben de trotse bezitter van Canon 400D met grip, sigma 18-50 f2.8, canon 85 f1.8,..... (voorlopig althans... ) Ik ben aan het kijken en vergelijken van de 2 bovenstaande tassen, welke is nu de beste, stevigste,...

    Wie gebruikt de Lowepro of Tamrac? Welke voor en nadelen?

    Thx!!!

  • #2
    Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

    Hoi,

    Ik heb een Slingshot 200AW en ben hier tevreden mee. Past genoeg in, 2 a 3 korte lenzen, TC, flitser en schoonmaakspul. Al denk ik wel eraan om deze te verkopen en de Slingshot 300AW te kopen.
    Dit omdat mijn 70-200 lens eigenlijk continu op mijn body zit en deze kombo niet echt past in de 200AW.

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

      hi, heb de slingshot 300 gekocht omdat de 70-200.2,8 steeds op het toestel zit, heb nog voldoende ruimte voor de kitlens met zonnekap, sleep nu zelfs mijn batterijlader mee en nog plek zat voor enkele lenzen, flits , alleen mis ik er enkele riempjes op om de monopod mee vast te maken.
      Voor de rest superhandig en redelijk draagcomfort
      mvg Dewiene
      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

      Comment


      • #4
        Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

        hallo, ik zoek een cameratas waar heel wat moet in kunnen.. sony 18-200 sony 70-300 minolta 100mm sony alpha + grip flitser imagetank batterijlader iemand een geschikte zak? of doe je een weg? liefst in rugzakformaat mvg, Andreas

        Comment


        • #5
          Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

          Ik heb de 200AW en ben er heel tevreden over ! Erg handige rugzak !
          Mijn vorige rugzak was een Tamrac (Adventure), even degelijk materiaal en even gebruiksvriendelijk.
          Doch is de Slingshot het handigst met zijn gekende voordeel, dat je de tas niet van je rug hoeft te nemen om je camera uit je tas te nemen.

          Comment


          • #6
            Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

            Ik ben van plan om de slingshot 100AW aan te kopen voor mijn Nikon D40 met 2 lenzen. goed idee of niet?
            Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.

            Comment


            • #7
              Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

              Ik heb ook een Slingshot 200. Zeer handig, maar met een hoop zware lenzen erin kan hij toch pijn aan de schouders veroorzaken. Je moet zien dat alles goed is aangespannen altijd.
              mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

                Hi

                Zou toch eerder gaan voor de Micro trekker 200
                Had ook eerst de slingshot 200.
                Met iets meer dan een dslr en flits voel je schouders niet meer na 3 a 4 uur wandelen.
                Ben overgestapt op een micro trekker 200 en geen last meer van pijn in de schouders. gewicht is ook gelijk verdeeld.
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

                  Klopt Soeki Wan... de slingshot was de slechtste koop ooit voor mij. Ik krijg na een halfuur al rugpijn omdat de slingshotgordel enkel op de rechterschouder drukt. Wat een foutieve druk op de wervels veroorzaakt.

                  Het beste is een rugzak met twee gordels.

                  Een ander minpunt vd slingshot is de rits. Gaat moeilijk open.

                  Andere Lowepro rugzakken zijn super : ik heb een grote AW en een compudaypack, gekocht in Bangkok :-) 50 dollar en hier 80 euro
                  www.fredericvanwalleghem.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

                    In tegenstelling tot de 100 en 200 heeft de Slingshot 300 AW wel een echte heupsteun. Een groot deel van het gewicht dat bij de 100/200 op je schouder terecht komt, wordt dus bij de 300 naar de heupen verplaatst. Die heupsteun was voor mij de doorslaggevende reden om voor de 300 te kiezen. Stevige dagmarsen met een goedgevulde tas zijn tot nu toe geen probleem gebleken. Vanzodra je de heupriem losmaakt van de Slingshot 300 AW voel je het gewicht drukken op je schouder. Zo wil je echt geen dag rondlopen.

                    Voor trektochten van meerdere dagen zou ik de Slingshot thans wel afraden en voor een echte rugzak kiezen. Er gaat niets boven een gelijkmatig verdeeld gewicht over de twee schouders (welliswaar ook in combinatie met een heupriem), maar voor kortere periodes verkies ik het gebruiksgemak van de Slingshot.

                    Ik ben lang op zoek geweest naar de ideale tas voor mijn fotomateriaal en de Slingshot 300 AW benadert dit ideaal het best. Je kunt de camera snel nemen zonder de rugzak te af te doen de breedte is voldoende om zelfs een camera met gemonteerd 100-400mm-objectief weg te steken (de zonnekap moet je dan wel omkeren). Minpunten vind ik dan weer:
                    - Het ontbreken van een statiefbevestiging (maar dan wordt het "slingen" wellicht erg onhandig).
                    - Het feit dat je wel snel je camera in en uit de tas kunt nemen maar voor objectieven toch nog steeds de tas ergens moet neerleggen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

                      Heb zelf ook een Slingshot AW200 en ben ook erg teverden over dit type.
                      Heb er nog geen lange tochten mee gedaan ;-)

                      M'n neef (heeft ook 400D) heeft zelf sinds deze week een Tamrac Velocity 8 gekozen, ook vanwege de combi rugzak en 'toploader' functionaliteit. Maar ook omdat hij pas een EF 70-200mm f2.8 (grijze) Canon lens heeft gekocht. Die kon in mijn AW200 niet in, was te hoog (+/- 17cm).
                      Misschien dat ie in de 300 wel kan..?

                      Je zou ze eigenlijk eens moeten bekijken bij een fotozaak en proberen hoe het zit, maar ook of alles erin past van lengte e.d.

                      Groeten,

                      Johnny
                      Fuji S5000
                      Konica Minolta 7D met KM 28-100mm (f3.5-5.6) en Sigma 75-300mm (f4.0-5.6), VC-7D en 5600 HS(d)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Renegade Bekijk bericht
                        Maar ook omdat hij pas een EF 70-200mm f2.8 (grijze) Canon lens heeft gekocht. Die kon in mijn AW200 niet in, was te hoog (+/- 17cm). Misschien dat ie in de 300 wel kan..?
                        Aangezien de 70-200mm f/2.8 op een paar millimeter na dezelfde afmetingen heeft als de 100-400mm, zie ik geen reden waarom het objectief niet in een Slingshot 300 AW zou passen - zelfs gemonteerd op de camera. De zonnekap zul je natuurlijk wel moeten omkeren..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lowepro slingshot 100 of 200AW of Tamrac velocity 7 of 8

                          zeer tevreden van mijn 200 AW met ruimte voor 1 reflex, 3 lenzen, flits en voldoende ruimte nog voor kleine prullen ( reserve batterij, filters, ....)
                          dat swingen is zeer gemakkelijk, je toestel uithalen en rustig verder kunnen lopen.
                          Nadeel als hij volzit krijg je na een ganse dag stappen nekpijn gezien alles hangt op één kant van je nek en geen echte mogelijkheid om een statief erop te hangen.
                          voor grote uitstappen waar ik werkelijk alles wil meehebben opteer ik voor mijn AB-1617A Backpack van DynaTran
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment

                          Working...
                          X