Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe printer.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe printer.

Hallo ik ben nieuw op dit forum en zit al direct met een vraag.
    Mijn oude HP printer heeft zijn geest gegeven (deskjet 5500), en nu zoek ik een andere goede fotoprinter.
    Ik heb er een paar gevonden namelijk een Canon ip4500 of een canon mp970.
    Welke van deze twee is het beste om zelf foto's af te drukken.
    canon D400- 17-85 IS USM.

Re: Nieuwe printer.

Ik raad in dit geval dan de MP970 aan omdat deze een 6-kleurenprinter is (met fotomagenta en fotocyaan) en bovendien een extra pigmentzwart (PGI-5) heeft voor veeg- en watervaste tekstafdrukken op gewoon papier. De IP4500 heeft maar 4 kleuren (+ pigmentzwart) om af te drukken en dit is te zien bij vooral geleidelijke kleurovergangen in bijvoorbeeld huidskleuren (zien er natuurlijker uit met een 6-kleurenprinter).
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Kijk ook eens naar Epson. Of naar Pixum.be want voor de enkele centen van het labo kan je geen inkt of papier kopen...
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Bedankt voor de reacties.
        Ik heb dus de MP 970 Canon gaan halen en hij is gewoon geweldig.
        Vooral omdat er een 35mm fotoadaptor bij zit om mijn analoge foto's in te scannen.
        En een groot voordeel tegenover mijn oude HP is dat deze printer allemaal enkele kleuren heeft dus geen verspilling meer.
        Het enige naadeel (als je een nadeel kunt noemen) is dat hij redelijk groot is tegenover de HP.
        Maar dit komt ook omdat hier een scanner op zit en bij mijn vorige printer niet.
        Al bij al een super toestel.
        canon D400- 17-85 IS USM.

Comment

Working...
        X