Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pola-filter voor mijn Sigma 10-20mm.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pola-filter voor mijn Sigma 10-20mm.

    Aangezien de Sigma 10-20mm mijn favoriete lens is, wil ik hiervoor een polarisatiefilter aanschaffen. Deze Sigma is een 77mm lens en ik heb al begrepen dat pola-filters van deze grootte erg prijzig zijn. Temeer omdat voor een groothoek (om vignetering te vermijden) men moet opteren voor een slim-line versie. Bij Studio73 in Mol is de , B+W S03 Circulaire Polarisatiefilter 77mm SLIM, te koop voor 109 Euro.
    Mijn vraag is: wie heeft er ervaringen met pola-filters op een groothoek?
    Wat denken jullie van dit B+W filter? Of zijn andere fabrikanten beter?
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Pola-filter voor mijn Sigma 10-20mm.

    ik gebruikte vroeger op mn 20D en sigma 10-20 een hama polarisatiefilter en nog geen één keer last gehad van vignettering. En de meeste foto's die ik nam, waren op 10mm
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Pola-filter voor mijn Sigma 10-20mm.

      Bij B&W heb ik een slim nodig en van Hoya ging het met een gewoon filter zonder vignetering.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Pola-filter voor mijn Sigma 10-20mm.

        De kogel is door de kerk. Ik heb vandaag de Sigma DG filter Wide C-PL gekocht. Wel 149 Euro moeten ophoesten voor deze 77 mm slim pola filter. Nu kan ik aan de slag.
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment


        • #5
          Re: Pola-filter voor mijn Sigma 10-20mm.

          Ik heb dezelfde voor mijn Tokina 12-24. Ga je nog veel plezier van hebben.
          En hier past het objectiefdeksel nog zeer goed op.

          Comment

          Working...
          X