Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera Plate D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera Plate D300

    Heeft er al iemand van de D300 bezitters een Camera-Plate besteld en wat zijn de ervaringen. Ik heb er nl. vandaag nl. eentje van Markins besteld bij PhotoProshop.
    Voor mijn D70 heb ik nog de Camera L-bracket van RRS maar ik vind dergelijke stukken toch wel heel duur. Bijna driedubbele van de prijs van de Plates. En voor het enige voordeel, je camera in vertikale stand mooi te kunnen positioneren boven het middelpunt van het balhoofd, vind ik dat toch wat teveel.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Camera Plate D300

    Pol,

    Vooreerst een licthvol 2008.

    Heb reeds begin oktober diezelfde camera-plate besteld bij dezelfde verdeler, tot op heden hebben ze die nog steeds niet ontvangen in Duitsland. Wat ze het eerst geleverd krijgen sturen ze me op (Kirk of Markins). Ik ben even benieuwd als jij.

    m.vr.gr.
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

    Comment


    • #3
      Re: Camera Plate D300

      Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
      Pol,

      Vooreerst een licthvol 2008.

      Heb reeds begin oktober diezelfde camera-plate besteld bij dezelfde verdeler, tot op heden hebben ze die nog steeds niet ontvangen in Duitsland. Wat ze het eerst geleverd krijgen sturen ze me op (Kirk of Markins). Ik ben even benieuwd als jij.

      m.vr.gr.
      En voor jou eveneens een rijk lichtjaar !

      Dat hadden ze dan toch wel kunnen vermelden op hun site dat deze nog niet voorradig zijn. Ben dus ook benieuwd hoelang dat gaat duren.

      Groetjes,
      pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Camera Plate D300

        Pol, waarom koop je geen universele camera-plaat van Wimberley (de P-5)? Te koop bij Konijnenberg voor 66.09 euro. Ik heb er zo eentje en ben er heel erg tevreden over. Past op iedere camera.

        Wat betreft een L-plate zijn er op het net een aantal testen te vinden waaruit blijkt dat deze gevoeliger zijn voor trillingen dan de camera gewoon te laten kantelen op het balhoofd zelf.
        Last edited by Leopard; 3 januari 2008, 07:18.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Camera Plate D300

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Pol, waarom koop je geen universele camera-plaat van Wimberley (de P-5)? Te koop bij Konijnenberg voor 66.09 euro. Ik heb er zo eentje en ben er heel erg tevreden over. Past op iedere camera.

          Wat betreft een L-plate zijn er op het net een aantal testen te vinden waaruit blijkt dat deze gevoeliger zijn voor trillingen dan de camera gewoon te laten kantelen op het balhoofd zelf.
          Ik heb vorige week voor mijn D40 ook zo'n Wimberly P-5 plaatje gehaald bij Konijnenberg en ga er waarschijnlijk nog één halen voor de D300.

          De Kirk of RRS L-plate is inderdaad zeer duur, en bij de D300 kan je dan nog kiezen uit 2 versies: één met en één zonder grip. Welke moet je DAN kiezen Bij mij gaat die grip bijna altijd op de camera zitten, maar voor landschap/macro werk heb je de extra snelheid niet echt nodig. Misschien kan ik ze allebei bestellen en zien welke uiteindelijk de handigste is?

          @vantje: Zo'n L-plate is inderdaad veel gevoeliger voor trillingen, maar het gebruiksgemak en precisie is toch zoveel groter Probeer maar eens een correct panorama te maken of je camer waterpas te zetten met een gekanteld balhoofd. Ik gebruik dan meestal ook mijn draadontspanner met M-up waardoor trillingen sterk gereduceerd worden.

          MVG,

          Comment


          • #6
            Re: Camera Plate D300

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

            @vantje: Zo'n L-plate is inderdaad veel gevoeliger voor trillingen, maar het gebruiksgemak en precisie is toch zoveel groter Probeer maar eens een correct panorama te maken of je camer waterpas te zetten met een gekanteld balhoofd. Ik gebruik dan meestal ook mijn draadontspanner met M-up waardoor trillingen sterk gereduceerd worden.

            MVG,
            Je hebt uiteraard een punt - het gebruiksgemak is een niet onbelangrijk gegeven bij het dagdagelijks gebruik. Het hangt er van af hoe veel je verticale composities maakt en op welke snelheden je ze maakt. Als je de kritische zone (1/2" tot 1/15") vermijdt zal je normaal gezien nooit geen problemen hebben me zo'n L-bracket en is dit zeker een meerwaarde.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Camera Plate D300

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Pol, waarom koop je geen universele camera-plaat van Wimberley (de P-5)? Te koop bij Konijnenberg voor 66.09 euro. Ik heb er zo eentje en ben er heel erg tevreden over. Past op iedere camera.
              Had ik kunnen doen,maar de Markins is nu al bestel bij PhotoProshop. Is uiteraard niet universeel maar nog ietsje goedkoper.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Camera Plate D300

                Pol,

                Ik had en heb er ook eentje in bestelling bij Prophotoshop D, op mijn mailtje verleden week GEEN antwoord gekregen.

                Heb, dit WE, er dan maar één in bij Markins Canada besteld (49 USD ) + (40USD verzending )

                Heb vanavond geconfirmeerd gekregen dat het envelopje onderweg is.
                Meerdere bestellen had waarschijnlijk de verzendingskosten drastisch kunnen drukken.

                Hoop nu maar dat ze bij de douane nog aan het feesten zijn.

                hendrik
                Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                Comment

                Working...
                X