Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R2400 vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• R2400 vraagje

Dag allemaal,

eerst en vooral natuurlijk allemaal een gelukkig 2008 toegewenst voor iedereen.

Tijdens het afdrukken van de obligate kerstkaartjes heeft mijn oude hp photosmart het begeven. Omdat ik toch reeds heel lang aant uitkijken, vergelijken, testverslagen lezen was wist ik dadelijk welke nieuwe printer het zou worden: de Epson R2400 dus.
    En dan nu dus de vraag/probleem: ik merk met afdrukken via cs3 dat de prints er niet zo uitkomen als ik zou willen. Daarentegen als ik afdruk via de meegeleverde epson software (darkroom print) is de print exact als op de monitor. Voordat ik hier onderste boven geblazen word van de vragen/opmerkingen: monitor is goed gecalibreerd, ik heb binnen cs3 alle instellingen, kleurprofielen, srgb"s en andere RGB's uitgetest, iedere instelling binnen de printersoftware geprobeerd ( cs3 kleur laten bepalen, printer kleur laten bepalen, zonder kleurprofiel, ...).
    Hoe drukken de andere R2400 bezitters af, maw via welk programma drukken jullie af en wat zijn dan jullie instellingen?

Bedankt voor de hulp

Re: R2400 vraagje

Ik druk af met Qimage, de driver van de epson in de geavanceerde modus
    kies voor kleurcontrole maar laat alle sliders op 0 staan, kies de lage snelheid
    gamma 2.2, standaard als je in srgb werkt en Adobe rgb als je adobe rgb werkt.

mvg, jeff
    Last edited by Digipics357; 2 januari 2008, 13:59.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Re: R2400 vraagje

mmm... belangrijk is het dat als je vanuit photoshop print en daar color management doet, dat je het color management van de printer afzet...
      en dat je de juiste ICC profiles gebruikt voor je papier.

let op, basseer je niet op de print preview, de print preview is niet color cast managed, dus die zal heel dikwijls een verkeerd kleur geven.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
      X