Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-600 versus SB-800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB-600 versus SB-800

Misschien een domme vraag maar toch,
    Kan iemand mij zeggen wat het wezenlijk verschil is tussen beide flitsers?
    Met andere woorden is de SB-800 zijn meerprijs waard voor normaal flits gebruik?
    Mvg
    Kamiel
    Last edited by Kamiel; 31 december 2007, 16:10. Reden: Bedoelde de SB-600 sorry hoor
    www.kamielkelders.be

Re: Nikon SB400 versus SB-800

ten voordele van de sb800
    richtgetal
    flitskop kan rooddraaien
    bouncekaartje
    omnibouncer
    filtersetje
    werkt met CLS
    kan als commander werken met en zonder te flitsen

voordeel SB400
    grootte

dit sciet me zomaar te binnen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: Nikon SB-600 versus SB-800

Het is eigenlijk heel simpel tussen de SB 600 en de SB 800 zit 100 euro verschil.
      Als je deze 100 euro in je budget hebt dan zou ik gaan voor de meest profesionele flitser van Nikon.
      De voordelen merk je pas later wanneer je echt over gaat tot creatief flitsen.
      mvgr
      antoine200
      Last edited by antoine200; 31 december 2007, 17:52. Reden: typefout

Comment

Niet stiekum je item naam veranderen hé.........
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

600 kan niet stroboscopisch flitsen , voor de rest weinig verschil buiten de prijs
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

600 kan niet stroboscopisch flitsen , voor de rest weinig verschil buiten de prijs
            Ik dacht toch dat hjansen enkele meer genoemd had, waarvan volgens mij alleen het ronddraaien ook wel bij de 600 van toepassing is.

Met name het richtgetal scheelt ongeveer een hele stop!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

SB-600 kan enkel als slave worden gebruikt waarbij een SB-800 (of bij sommige Nikon DSLR ook de ingebouwde flits) kan gebruikt worden als Master.

Related to the topic ?

Wat zijn aanraders (licht en niet te duur) voor statieven die ENKEL voor flitsers (SB-800 / SB-600 / SB-R200) kunnen gebruikt worden ?

Eén camera en één flits in de hand houden gaat nog, een flits op het bijgeleverde voetje, is ook meestal niet ideaal. Met meerdere flitsen wordt het een octopus verhaal.... vandaar mijn vraag naar jullie raad en ervaringen.

Met dank voor een flitsend 2008.
              Hendrik
              Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht

Wat zijn aanraders (licht en niet te duur) voor statieven die ENKEL voor flitsers (SB-800 / SB-600 / SB-R200) kunnen gebruikt worden ?

Je hebt in feite altijd een Flash mount/umbrella holder nodig...
                dit kan je op ebay kopen voor een klein prijsje 10-15€ alles in...

daarnaast kan je een goedkoop licht statief kopen van 2m hoog... vanaf 20€, dit koop je beter lokaal, vermits de verzendingskosten te hoog worden.
                Of een degelijk statief van een 40 € (bv. falkon eyes/ jinbei) van een 3m hoog. Die laatste zijn veel betere kwaliteit, maar hebben het nadeel dat ze soms te hoog zijn.

heel interessant is ook een simpele metalen grote knijper, waar je een gat in boord en een grote schoef op draait en vervolgens een flash mount op kan zetten... (ga eens een fotootje posten...) Kost prijs: 2€30 in de brico + schroef. Die klemmen kan je op een deur, tak of onderaan statief monteren...
                en daarnaast natuurlijk een wireless trigger...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kamiel Bekijk bericht
                  Met andere woorden is de SB-800 zijn meerprijs waard voor normaal flits gebruik?
                  voor de één wel, voor de ander niet...

wat ben je van plan? Wat heb je nodig?
                  Het hoger richtgetal vind ik heel belangrijk...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Een oud/licht statief met of zonder balhoofd voldoet ook.
                    Je kan daar het bij de flitser geleverde voetje opdraaien; meestal geeft de flitskop van de flitser voldoende draai om een neigkop o.i.d. overbodig te maken.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Een oud/licht statief met of zonder balhoofd voldoet ook.
                      Je kan daar het bij de flitser geleverde voetje opdraaien;
                      als er een voetje bij geleverd wordt... (SB800 wel, SB600?)

zoniet... kost je dat toch ook een 10 €

Comment

Hartelijk bedankt iedereen v0or de info.
                        Ik heb ondertussen een SB-800 voordelig op de kop kunnen tikken
                        Ps
                        Ook voor iedereen een voorspoedig 2008 gewenst
                        Kamiel
                        www.kamielkelders.be

Comment

Working...
                        X