Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Calibratieapp. Eye-One-2 ook toepasbaar op TV-plasma?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Calibratieapp. Eye-One-2 ook toepasbaar op TV-plasma?

Overweeg momenteel aanschaf Gretag-MacBeth Eye-one display-2

Blijkbaar goed voor calibratie PC-scherm

Iemand nog aanmerkingen of betere alternatieven (even duur of goedkoper)

Het zou natuurlijk ook handig zijn moest dit apparaat meteen ook bruikbaar zijn voor een TV-plasmascherm (Panasonic). Hier iemand weet van (of mogelijke link)?

Groetjes

Re: Calibratieapp. Eye-One-2 ook toepasbaar op TV-plasma?

Oorspronkelijk geplaatst door paull Bekijk bericht
    Overweeg momenteel aanschaf Gretag-MacBeth Eye-one display-2

Blijkbaar goed voor calibratie PC-scherm

Iemand nog aanmerkingen of betere alternatieven (even duur of goedkoper)

Het zou natuurlijk ook handig zijn moest dit apparaat meteen ook bruikbaar zijn voor een TV-plasmascherm (Panasonic). Hier iemand weet van (of mogelijke link)?

Groetjes
    Kan je de vraag niet aan Marc en ciel zelf stellen?
    Ik heb daar ook al aangedacht om dit te doen gezien ik met een laptop scherm zit en ik denk dat de kwaliteit van een plasma of HD LCD scherm wel beter en handiger is wegens het formaat!

Groetjes

Comment

bij ColorVision hebben ze daar een aparte tool voor: de SpiderTV. Het probleem is dat een tool voor een PC scherm een profiel maakt en dat profiel in je grafische kaart gaat laden. Een TV is niet gemaakt om enkele verbonden te zijn met een computer.

Je krijgt bij die SpyderTV een DVD die testbeelden genereerd die de spyder opmeet, en je moet dan je TV bijregelen, tot je juist bent, gelukkig geeft de spyder je "hints" hoe je moet bijregelen, zodat het geen blinde "trial en error" wordt.

met de "gewone" spyder kan je dan LCD, CRT en projectoren callibreren, maar geen TV's. Ik veronderstel dat het met EyeOne (intussen overgenomen door X-rite) zelfde zal zijn.

Comment

Het werkt op plasma en dergelijke, alleen je moet andere software gebruiken en toegang hebben tot het service menu van je plasma...
        -=- Light is the key...

Comment

Working...
        X