Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugen ..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugen ..

Hallo,

Is zou mijn pc willen uitbreiden met extra geheugen.
    Het zou compact moeten zijn, snel en licht in gewicht. Dat is altijd handig.
    Kent er iemand een site waar ik reviews kan vinden?

Mvg
    Wim
    Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

Re: Geheugen ..

Oorspronkelijk geplaatst door De Scherpe Bekijk bericht
    Hallo,

Is zou mijn pc willen uitbreiden met extra geheugen.
    Het zou compact moeten zijn, snel en licht in gewicht. Dat is altijd handig.
    Kent er iemand een site waar ik reviews kan vinden?

Mvg
    Wim
    ??? ben je zeker dat je het hier over computergeheugen hebt ? want dat is altijd compact met snelheid aangepast aan de architectuurvan het moederbord en het gewicht van de chips is ongeveer altijd hetzelfde ???

Comment

ik gok dat hij schijfruimte bedoeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
        ik gok dat hij schijfruimte bedoeld
        denk ik ook ... maar gedachten lezen is niet mijn sterkste kant

Comment

Schijfruimte bedoel ik.
          Ik ben van plan mijn pc te formatteren maar eerst moet ik mijn foto's op een externe schijf zetten.
          Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

Comment

Voor fotografen is een PSD zoals de Nexto ideaal.
            Daar kun je ook rechtstreeks je foto's van geheugenkaart op kopieren (zonder PC dus).
            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
              Voor fotografen is een PSD zoals de Nexto ideaal.
              Daar kun je ook rechtstreeks je foto's van geheugenkaart op kopieren (zonder PC dus).
              ja maar 1 GB is niet echt veel. Dus moet je op vakantie meerdere nexto's meenemen.
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

In zo'n Nexto moet je een (laptop) HD steken en die gaan tot 250 GB
                Die 1 GB slaat enkel op de snelheid (1 GB kopieren per minuut).
                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                  In zo'n Nexto moet je een (laptop) HD steken en die gaan tot 250 GB
                  Die 1 GB slaat enkel op de snelheid (1 GB kopieren per minuut).
                  Dus je hebt niet voldoende met enkel de Nexto kopen?
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                  https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Je kunt een lege Nexto kopen maar ook Nexto's met een reeds ingebouwde HD.
                    Maar apart is het wel goedkoper dacht ik.

Comment

Ga bij de Carrefour een externe harde schijf kopen.
                      (Maxtor 500Gb met USB 2.0 aansluiting en netadapter).
                      Kost slechts 99€.
                      Neem dan een backup van je HD. Installeer je nieuwe HD in je PC en zet alles terug over van externe naar interne HD.
                      Voer deze operatie uit en ga binnen de 8 dagen terug naar de Carrefour met de externe HD. Zeg dat ze niet voldoet en te traag is voor je systeem. Je krijgt zonder morren je 99€ terug.
                      Goedkoper kan het niet

P.S : Ik heb hier 4 van deze 500Gb Maxtors draaien.
                      Het enige minpunt is dat er geen voedingsschakelaar op de behuizing zit. Na gebruik moet je de 220V stekker uitschakelen of je schijf blijft 24/24h draaien.

Comment

Je hebt van Ideomega en van anderen ook leuke draagbare HDD's die je zonder voeding kan gebruiken, gaat via de USB. Die werken handig en zijn niet duur en verkrijgbaar bij de MM.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voor de laptop gebruik ik een compacte "Lacie" (Design By Porsche) van 160GB.
                          Die sluit je aan zonder externe voeding, die is 13cm x 7,7cm x 1,8cm groot, en weegt (inclusief zakje en USB-kabel) 184 gram (op een keukenweegschaaltje van den Aldi).

Voor een desktop gebruik ik een Toshiba (500GB), Lacie (320GB) en een Iomega (320GB) (één van die schijven zit veilig opgeborgen op een andere plaats, je kan nooit weten wat er gebeurt). Die zijn wel groter, zwaarder, en hebben ook een externe voeding nodig.

De kleine harde schijf voor de laptop krijgt voeding via de USB-kabel, en die is dus op verplaatsing wel veel handiger in gebruik omdat je maar 1 kabeltje nodig hebt.

Voor de grote capaciteiten koop je wel best een gewone externe HD, de kleintjes zijn veel duurder, en ik heb er nog geen gezien van meer dan 250GB.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Ga bij de Carrefour een externe harde schijf kopen.
                            (Maxtor 500Gb met USB 2.0 aansluiting en netadapter).
                            Kost slechts 99€.
                            Neem dan een backup van je HD. Installeer je nieuwe HD in je PC en zet alles terug over van externe naar interne HD.
                            Voer deze operatie uit en ga binnen de 8 dagen terug naar de Carrefour met de externe HD. Zeg dat ze niet voldoet en te traag is voor je systeem. Je krijgt zonder morren je 99€ terug.
                            Goedkoper kan het niet

P.S : Ik heb hier 4 van deze 500Gb Maxtors draaien.
                            Het enige minpunt is dat er geen voedingsschakelaar op de behuizing zit. Na gebruik moet je de 220V stekker uitschakelen of je schijf blijft 24/24h draaien.
                            hmm ik heb een WD 'book' type externe usb2hdd, ik zet hem af via windows zelf (safely remove hardware) en trek dan zijn usb uit, power blijft aangesloten, maar hij draait dan toch niet hoor.....

glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

Comment

De Lacie's (Porche design) zijn inderdaad zeer handig (uiterst klein en licht) voor een laptop. Heb er zo ook een tweetal waarvan de grootste van 250Gig. Geen gezeul met netkabels, alleen een USB-kabeltje.

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X